Hur många blastocyter?
Hej!
Fick ut 11 ägg och alla blev befruktade. Fick tillbaka 1 blastocyt och 2 blastocyter till frysen. Enligt doktorn var det bra men känns som om det är lågt antal av 11 befruktade. Vad har ni fått?
Hej!
Fick ut 11 ägg och alla blev befruktade. Fick tillbaka 1 blastocyt och 2 blastocyter till frysen. Enligt doktorn var det bra men känns som om det är lågt antal av 11 befruktade. Vad har ni fått?
Det är ett bra resultat. Ca hälften av alla par som kommer till äggplock får inget till frysen öht.
Vi plockade 18 första gången. Minns inte hur många som blev befruktade men blev tillslut en till mig och fyra till frysen. Jag tyckte det lät jättedåligt tills jag fick höra statistiken.
Andra gången plockades 13 ägg, 12 befruktade. Ett till mig och väntar nu besked om någon/några av de tre som fanns kvar klarade sig till frysen.
Hej!
Bara ca 40% får till frysen så det ska du vara nöjd med!
Gjort Tre ivf .....
Nr 1:
14 äggblåsor o 10 ägg, varav 8 befruktade! färsk insättning och 2 till frysen. Gravid på färsk insättning men MA v 11-12!
Nr 2:
samma läkemedel men obalans i cykeln.
9 äggblåsor och 5 ägg, varav tre befruktade! färsk insättning och inget till frysen!
Nr 3:
ny medicin
13 äggblåsor och 9 ägg, varav 7 befruktade! färsk insättning och 3 till frysen!
Gravid v 33 på färsk insättning.