Mee90 skrev 2017-08-15 21:37:24 följande:
Nu har inte jag fått tredje än, har BF 27e september, men har också två snabba förlossningar i bagaget :) Fick första på 6 h från första värk, andra tog 1 h 50 min från första värk. Vi har 3.5 mil till sjukhuset.
Jag blir troligtvis igångsatt just för att jag haft tidigare snabba förlossningar, ska på bedömning v 37+0. Jag har uttryckt min oro för min barnmorska och hon skickade då en remiss till specen för ev igångsättning.
Mitt vatten har gått 20 respektive 10 minuter före värkarna har satt igång och jag har inte haft minsta tillstymmelse av tecken före dess så går vattnet igen då går det fort och jag vill inte föda bebis hemma :P Lycka till och uppdatera gärna hur det går för dig :) När är du beräknad?
Jag är beräknad 13 september. Vecka 35+5 idag.
Var på samtal igår och fick beviljat igångsättning. Ska på bedömning 5 sept v 38+5 och hoppas vara mogen för att ta hinnorna då :).
Mitt vatten gick aldrig med första och med andra gick det när jag kom in på fl och en stund senare kom sonen. Inte känt av öppningsskedet i princip alls.... lite småvärkar med första bara men fullt öppen när jag kom in. Med andra hade jag en enda lång värk kändes det som, intensivt den korta stunden jag hann ha ont ;).
Nu står det klart och tydligt i min journal att jag ska in på minsta känning och inte släppas hem, likaså om vattnet går. Jag hoppas inte att jag startar innan den 5:e... Lite i senaste laget men jag får knipa. Tidigare fått i v 39+0 och 40+3.