• Hanna2

Alkohol och problem

Långt meddelande. Jag och min sambo fick barn för 4 månader sen ca, där vi bråkat mycket om att jag inte tyckt han tar ansvar om sin dotter, han suckar så fort jag vill ha endast 15 min för mig själv och jag anser att han borde vilja ha sin dotter iallafall 15 minuter på en dag men sedan har jag märkt att hans föräldrar säger pikar till mig att stackars pappa är trött, att jag kan tex klippa gräset eftersom han jobbar, och har långa dagar, vår dotter sover inte mycket om dagarna eller nätterna och har varit mycket skrikig och vill vara hos en hela tiden, och då är det bara jag som finns där. Jag skulle självklart kunna klippa gräset, men då måste ju pappan ta hand om vår 4 månaders bebis, men då menar svärfar på att han kan vara barnvakt så jag ska kunna göra alla sysslor hemma och pappan få egentid och fiska eller något annat roligt, det är väl inte så mycket begärt att få 15 min att sova på en vecka? Hsns föräldrar lägger sig i hela tiden! Får även pikar av hans moster och man, och jag känner md hela kroppen att dom pratar illa om mig när jag inte är med. Men midsommar var det värsta jag varit med om, kan tillägga att pappam dricker alkohol fredag och lördag, det är mycket alkohol i hans familj. På midsommar hade vi hans familj och moster och hennes man och deras vuxna barn här och min familj. Vår dotter hade olyckligtvis jätte ont i rumpan och var jätte röd och självklart ledsen, så jag fick vara i sovrummet och min mamma hjälpte mig med dottern och jag fick tjata på pappan att jag ville att alla skulle fortsätta festa på annat håll och han med, men han ^ska bara spela klart^, dem väsnades jätte mycket. Tillslut fick jag nog när man sakt till flera gånger och sa då till pappan att han började bli full och han blev arg, då sa min mamma lugnt att han skulle lyssna på mig och han verkade full och då blev han helt galen och skrek på min mamma och drog hemifrån, då blir hans pappa helt galen och hoppar ut soffan och då sks fram till min mamma och hans sambo(svärmor) slänger han ner på golvet för hon var ivägen. Jag bad direkt mamma ta min dotter och stänga in sig eftersom jag blev rädd. Kan tillägga att jag och mamma var så klart nyktra och inte dem. Då springer min svärmor och moster efter daniel och jag gick efter ut, och sedan kommer hans moster tillbaka förbannad och ska slå min mamma, som hade min dotter i famnen, jag blev ju livrädd och började putta på henne för att hindra henne, hon kom in i hallen och började slå på vår hallbyrå istället och hennes man skrek på min mamma och mig för mamma sakt till att daniel börjar bli lite full, en liten mening och dem två blev helt galna för jag inte ville ha dem kvar, dem var inte välkomna mer, dem gick tillslut ut men bara till altan, och då tillslut vågade jag mig ut och ville att dem skulle ge sig av, då säger daniels mosters man att jag är en liten svans efter min mamma och jag inte kunde stå för något själv och då blev jag så arg att jag bad han dra åt helvete, då blev daniels moster helt galen och skulle döda mig och slå ner mig, men hennes vuxna dotter stoppade det genom att bli nerdragen själv på marken av sin mamma (detta förnekar dottern hände) fast jag såg det i nyktert tillstånd. Jag sprang då in och låste in mig och mamma och min dotter och daniels syster. Ringde daniel men han trodde mig inte. Tillslut åkte hans moster och hennes man med deras dottee hem, då vågade jag gå ut, för då hade min sambo/pappa kommit tillbaka, men han gick det inte prata med så jag gick tillbaka till sovrummet till mamma och min dotter och då kommer svärfar in och säger argt att ^jag tänker och tänker, fast jag inte säger något högt^ och kollar på mig, ville inte gå in i disskusion med honom då eftersom jag inte visste vad han kunde göra när han var så full, slutade med att jag fick honom till hallen och skrek att han inte var välkommen och skulle ut. Min sambo/pappa till vår dotter trodde mig inte hans mamma var nykter men kan inte erkänna att hon blev nerdragen på golvet och slog i skallen fast ALLA såg det. Det slutade med att jag och mamma var bovarna som var nyktra och ville att dottern molly skulle få lugn och ro och åkte hem till mamma på natten med dottern (hittade först inte bilnyckeln, därav tog det några timmar innan vi kunde åka) Jag har fått ursäkter av alla dagen efter, inklusive min sambo.sambon säger att han och hans familj ska vara nyktra framöver, och hans moster och man får aldrig vara nära oss igen. Men jag har svårt atr förlåta detta, jag kan inte sova, för jag bara tänker på detta. Hans moster och man förnekar det mesta. Två dagar efter här kommer daniels svärmor och frågar mig hur jag tänkt med framtiden med hennes syster och man, vad tror hon egentligen? Hon skulle skada min mamma som hade min dotter i sin famn, men min fråga är, vad skulle ni gjort i min situation? Glömma allt och gå vidare eller inte?

• Svar på tråden Alkohol och problem
  • Lena

Klart du måste gå vidare men inte glömma. Sluta träffa dessa människor i sammanhang med alkohol.

• Hanna2

Jag vill försöka gå vidare, men min sambo vill ha fortsatt kontakt med sin moster efter detta, vilket jag faktiskt inte kan förstå, eftersom hon var nära på att skada hans egna dotter, det känns som han och hans familj håller ihop och ingen är där och stöttar mig. Nu kommer ingen få vara nära min dotter om dem dricker alkohol.

Svar på tråden Alkohol och problem