Clear Blue - Early test
För er som använt testet som man kan testa innan mens.
Hur bra tycker ni dessa test är? Har sett massa som verkar fått skadade tester eller liknande?
För er som använt testet som man kan testa innan mens.
Hur bra tycker ni dessa test är? Har sett massa som verkar fått skadade tester eller liknande?
Jag har använt det och inte upplevt några problem alls!
Testade 3 dagar innan mens, solklart plus.
Jag har använt det och inte upplevt några problem alls!
Testade 3 dagar innan mens, solklart plus.
Fått falskt positivt på det 1 gång.
Fått falskt positivt på det 1 gång.
Va, ? kan man få falskt positivt ?
falskt negativt visste jag, men om det är positivt så är det väl det ?
Nu blir jag orolig, jag testade häromdagen och fick positivt, hur vet man om det är falskt ?
Va, ? kan man få falskt positivt ?
falskt negativt visste jag, men om det är positivt så är det väl det ?
Nu blir jag orolig, jag testade häromdagen och fick positivt, hur vet man om det är falskt ?
Säger att jag aldrig skulle rekommenderar till min värsta fiende att köpa dom. För dom ger utslag på att man är gravid fast man inte är det. Jag fick spökstreck som såg ut som ett positivt. Gjorde senare en cl digital cb visa negativt. Tillslut boka jag tid för att se om det blev kanske MS men jag var inte gravid.
Oj nu blir jag orolig.
Tänk om jag inte är gravid!?
Jag fick positivt på ett sånt i förrigår!
Ska kanske testa ett annat test!?
Taskigt att visa plus om det är inte är plus!
Alltså testa tidigt-test mäter ju graviditetshormonerna på en lägre nivå än andra. Det innebär ju att det är betydligt mindre tillförlitligt. Dessutom är det många som blirbefruktade men så kommer mensen ändå, och då avslutas det ju. Normalt mäker vi inte det, eftersom vi inte har testat oss. Jag har självtagit tidigt test en gång, men jag rekommenderar det verkligen inte. Bättre att hålla ut och ta ett "ordentligt" test på mensdagen (bim) ellet strax därefter. Så slipper man stress och oro i onödan :)
Jag brukar tyvärr alltid få plus på dem. Eller alltid och alltid, testat två ggr varav bägge var falska. Eller om det blev tidigt MF?
Däremot har jag testat med ÄL test då jag läste nån gång att de ger utslag vid grav. De har visat korrekt varje gång, så ta ett sånt om du har
Alltså testa tidigt-test mäter ju graviditetshormonerna på en lägre nivå än andra. Det innebär ju att det är betydligt mindre tillförlitligt. Dessutom är det många som blirbefruktade men så kommer mensen ändå, och då avslutas det ju. Normalt mäker vi inte det, eftersom vi inte har testat oss. Jag har självtagit tidigt test en gång, men jag rekommenderar det verkligen inte. Bättre att hålla ut och ta ett "ordentligt" test på mensdagen (bim) ellet strax därefter. Så slipper man stress och oro i onödan :)
Men hur kan de visa plus om man inte har gravidhormonerna?
Jag var helt säker på att plus alltid var plus!
Men att minus kunde vara fel för att man inte hunnit få tillräckligt med hormon
pew!
tog ett digital nu, det visade gravid 2-3
woho! :)
Yeey! Stort grattis!!
pew!
pew!
Ja man kan ju se när det är positivt "på riktigt", men visst man kan ju bli lurad också. Allra bäst är det digitala