• Ariellan

Rmc Linköping? Under 25?

Hej!

Jag går hos en privat klinik i Kalmar pga min PCO. Jag frågade när vi kan bli aktuella för ivf och min läkare svarade då att rmc i Linköping inte för ivf på de som är under 25. Stämmer det? Och kan jag be min läkare om en remiss till något annat ställe inom landstinget?

• Svar på tråden Rmc Linköping? Under 25?
  • Ariellan
    Ellencassandra skrev 2017-07-03 19:06:57 följande:

Grundkrav för ivf inom landsting är att man ska ha fyllt 25 år!

Gäller det alla landsting eller? Så remissen kan inte skickas föränn jag fyllt 25 då?
  • Ellencassandra

Läste nu att det kan variera lite från landsting till landsting så hoppas du har tur! :) här i Stockholm är det 25 års gräns!

• Ariellan
    Ellencassandra skrev 2017-07-03 19:26:24 följande:

Läste nu att det kan variera lite från landsting till landsting så hoppas du har tur! :) här i Stockholm är det 25 års gräns!

Okej, men jag kan inte be min läkare skicka remissen till något annat landsting som inte har 25 årsgräns? Eller blir det alltid det som man tillhör? :)
  • Ellencassandra
    Ariellan skrev 2017-07-03 19:32:20 följande:
    Okej, men jag kan inte be min läkare skicka remissen till något annat landsting som inte har 25 årsgräns? Eller blir det alltid det som man tillhör? :)
    Hm det vet jag tyvärr inte :/ tror inte det går.. isåfall får man ta det privat. Men är osäker!
  • Ariellan
    Ellencassandra skrev 2017-07-03 19:35:18 följande:

Hm det vet jag tyvärr inte :/ tror inte det går.. isåfall får man ta det privat. Men är osäker!

Säkerligen måste man vara boende i det länet. Får nog snällt vänta tills 25.
  • Ellencassandra
    Ariellan skrev 2017-07-03 19:41:59 följande:
    Säkerligen måste man vara boende i det länet. Får nog snällt vänta tills 25.
    Hoppas det går bra för er iallafall! :)
  • Ariellan
    Ellencassandra skrev 2017-07-03 19:44:53 följande:

Hoppas det går bra för er iallafall! :)

Tack snälla! :)
Svar på tråden Rmc Linköping? Under 25?