• Anonym (Taggad)

När fick slemproppen för dig?

Undrar i vilken vecka slemproppen gick för er!

Släppte den en gång eller flera gånger? Kanske med några veckors mellanrum?

Och när i relation till att den släppte startade förlossningen?

För vissa släpper den ju tidigt, typ v 30, men återbildas och släpper igen innan förlossningen startar, även om det är många veckor senare.

• Svar på tråden När fick slemproppen för dig?
  • Anonym (Olika)

Jag har bara sett slemproppen med ett av mina tre barn. Den började lossna fyra dagar innan han föddes. Den höll på i säkert 2-3 dagar. På den fjärde gick vattnet och sonen föddes 3,5 timmar senare.

Med de andra två har jag som sagt inte sett den alls.

• Anonym (is)

Släppte samma dag som förlossningen startade: söndagmorgon, åkte in vid två på natten (sön-mån) och dottern föddes vid lunch på måndagen.

• Carambolan

Har tre barn och har aldrig sett nån slempropp faktiskt.

• Anonym (Taggad)
    Carambolan skrev 2017-07-06 18:08:00 följande:

Har tre barn och har aldrig sett nån slempropp faktiskt.

Spännande att det är så olika!

För mig släppte den under 1-2 dagar ett par dagar innan vattnet gick!
  • Skånetjej01

Med första gick slemproppen i v36+4 hon föddes i v 37+0.
    Med andra såg jag ingen slempropp.

• narie24

Såg ingen slempropp med mina första två. Väntar spänt på hur det ska starta med trean.

• NELJ

Den första kom 12 dagar före bf, det barnet föddes med planerat kejsarsnitt två dagar senare. Med andre kom den samma dag som han föddes, nån timme innan vattnet gick.

• Joozzaan

För mig kom den som en hel klump runt 14 tror jag, vid 21.54 samma dag är dottern född! :)

• Anonym (C)

Slemproppen kom när jag var på jobbet v33+1, jag fattade inte vad det var då och åkte in eftersom jag även hade ont. Sonen föddes ett dygn senare.

• Anonym (Taggad)

Verkar som att den oftast ändå släpper precis innan det kommer igång!

• Aliona

Efter att den släppt så tog det en timme innan värkarna startade och 15 timmar innan bebisen var ute.

• milli79

Med 1an kom den när värkarna startade. Sonen föddes 34h senare.

Med de andra 2 barnen minns jag ingen slempropp

• fixaochdona

Två barn och slemproppen har släppt i omgångar ett par dagar innan förlossningarna satt igång (v39 resp v37)!

• Anonym (E)

För mig så släppte den i samband med att vattnet gick i v 42+0. Förlossningen startade i samband med detta så jag slapp bli igångsatt.

• Anonym (S)

Har aldrig sett ngn slempropp. Har fyra barn.

• Anonym (Slemmis)

Den kom ut hel samma dag jag födde med båda. En stor äcklig brunrosablodig snorbobba såg det ut som haha

• Anonym (G)

Jag fick en liten blödning på eftermiddagen i 41+5 och värkarna började komma oregelbundet runt 2 på natten. Någon/några timmar senare kom slemproppen i två omgångar. Värkarna blev regelbundna vid 5-tiden på morgonen och sonen föddes kl 14.

• Anonym (Lia)
    Anonym (Taggad) skrev 2017-07-06 17:26:20 följande:

Undrar i vilken vecka slemproppen gick för er!

Släppte den en gång eller flera gånger? Kanske med några veckors mellanrum?

Och när i relation till att den släppte startade förlossningen?

För vissa släpper den ju tidigt, typ v 30, men återbildas och släpper igen innan förlossningen startar, även om det är många veckor senare.

För mig släppte de 2-4 dagar innan förlossning. Alla fyra gångerna. Med killarna kom hela på en gång och med tjejerna (mellanbarnen) kom lite åt gången i ett par dagar innan värkarna kom igång.
  • Anonym (Taggad)

Tack För alla svar! Längtar efter att föda igen! Ska bli spännande och se hur och när det händer!

Svar på tråden När fick slemproppen för dig?