Hur många av äggen släpper?
Om man bara har ett stort ägg och sedan flera andra som är bara 14 mm.
Släpper de som är 14 mm också av ovitrielle.
För de är väl för små för att fungera?
Hoppas någon kan svara!
Om man bara har ett stort ägg och sedan flera andra som är bara 14 mm.
Släpper de som är 14 mm också av ovitrielle.
För de är väl för små för att fungera?
Hoppas någon kan svara!
Du har skrivit under IVF, men ska alltså inte göra det utan ta Ovitrelle och försöka hemmavid? Om en äggblåsa är mycket större släpper bara den och de andra tillbakabildas. Hade det funnits risk för flera ägg hade ni fått sexförbud p.g.a risken för flerbarnsbörd.
Du har skrivit under IVF, men ska alltså inte göra det utan ta Ovitrelle och försöka hemmavid? Om en äggblåsa är mycket större släpper bara den och de andra tillbakabildas. Hade det funnits risk för flera ägg hade ni fått sexförbud p.g.a risken för flerbarnsbörd.
Är inte säker på att jag hänger me : )
Om du gör ivf behandling kort- långt protokoll så stimuleras ju äggstockarna till äggblåseproduktion. Otrivelle gör att äggen i blåsorna mognar under förutsättning att de vuxit till lämplig storlek. Önskvärt är att få ett flertal blåsor på större storlek ca 17 mm för att de ska vara redo för att plockas! Är de mindre är det risk att de är omogna. Men ofta plockas även de blåsor som är lite mindre för att sedan testas/ titta på mognadsgraden så inget går till spillo.
Svar på din fråga: JA!
De som är några mm för små vid sista kontrollen brukar ha hunnit växa till sig över sista dygnen-till plockdag.
Du skrev något om en vecka kvar, det är HUR lång tid ! Min fundering blir då snarare - om du får gå så länge med en så stor som 23 mm - funderar på om det är risk att den kan släppa av sig själv ?
om du bara har en större blåsa o några små (hur många totalt?) så diskutera med läkarna om det är värt att plocka?
Om du riskerar att bara får ut något enstaka ägg och man tror att en annan behandlingsplan kan ge bättre resultat , så kanske det är bättre att avbryta försöket? Vid avbrutet försök räknas inte försöket om du gör landstingsfinansierad ivf!
Vid Äggblåsor under 5-6 st brukar rek att avbryta. Tänk på att alla äggblåsor tyvärr inte innehåller ägg : ( vilket är viktigt att komma ihåg !
Jag ska göra äggplock på måndag. Vi fick idag välja, på att avbryta eller fortsätta.
Ledighet mm, är redan ordnat så vi tänkte prova.
Kanske är det dumt men...!
Vi gör det på distans i Danmark.
Det större ägget var 17 mm idag, sedan har jag 4-6 mindre ägg som var 7-8 mm.
Då håller vi tummarna att de små blåsorna hinner ikapp tills på måndag : )
Tack för tummarna! "Snuttis"
Ibland rasar de iväg även de små så man vet aldrig. Lycka till!
Tack! Ja, hoppas att de växer nu!