Ska ha grillkväll inte fest.
Nu frågar jag er föräldrar eftersom jag vet att ni säkert har en del erfrenheter.
Jag är en kille på 17 bast som läser Teknikvetenskap på gymnasiet. Cyklar MTB på fritiden, så här är det; i helgen är det släktträff hos min farmors landställe vilket jag tycker är sådär kul. alla mina kusiden är mella 1 och 5 år och
Jag har velat ha en grillkväll med mina 3 kompisar två är 17 och en är 18 och går frivillig militärutbildningen på försvarsmakten. Jag har velat ha grillkväll ensamma hemma hos mig ett tag nu och efter som jag har varit deprimerad ganska länge på grund av att jag har haft skov av min sjukdom som gjort att jag inte har kunnat vara med i skolan och eftersom jag läser teknikvetenskap och det är snabbt tempo i klassen så missade jag en del vilket resulterade i att jag fick gå sommarskola för att repitera det jag missade när jag var sjuk i 6 månader. men nu har jag änterligen sommarlov.
Jag har frågat mina föräldrar ang grillkvällen, dom säger att dom inte gömmer sig för att jag ska ha mina kompisar hemma vilket jag till 110% förstår och inte förväntar mig heller. Dom var även väldigt tydliga med att säga att den gången jag är hemma själv skulle vara när dom ska iväg av en anlednig som en resa eller en släktträff om ni fatta vad jag menar.
Nu är det bara några dagar kvar för släktträffen och mina föräldrar har ändrat sig. Dom tror att mina kompisar som jag förövrigt känt i 8 år ska göra inläg på t.ex facebook och berätta att jag har stor FEST så så dem kommer hem till oss och förstör våran trägård. Detta kommer ifrån när ett hus på gata brevid för 2 år sedan hade en fest så slutade det med total kaous och polisen var inblandad( Jag var inte inblandad på något vis med den festen!). Men detta är inte alls samma sak. Det var helt andra faktorerer som gjorde att det då slutade som det gjorde och det vet mina föräldrar om plus att dom var 60 pers och vi är 3.
Nu kanske en del tänker varför jag inte bara kan följa med på släktträffen och det ska jag jag berätta. för ca 1 månad sedan så berättade min pappa att han vilje skillja sig från mamma vilket mamma, jag och mina syskon tycker är superjobbigt och mina föräldrar har berättat för några av dom som kommer i släktträffen om skilljsmässan. Jag tycker det är jätte trevligt att träffa släkten ,men denna gången orkar jag inte svara på frågor från släktingar om hur det är osv.
Min stora syster fick göra sånnahär grejer när hon var i min ålder och till och med reste hon till spanien med sina kompisar. Och vi två sköter oss likadant och tar lika mycket ansvar. Mina kompisar är jätte snälla och vad ska jag göra för att mina föräldra ska förstå att vi inte kommer att bomba huset.
<<
Jag vet att det finns dom som tycker att mina föräldrar har helt rätt och att jag bara ska vara tyst och lysna. Men med detta inlägg vill jag i första hand höra vad jag ska säga till mina föräldrar för att få lite som jag vill.
:) Tack på förhand!