förtvivlad över bonusdotter.
Hej alla!
jag vet inte var en ska börja men, bor på söder, har bonusdotter och en till på väg och är helt förtvivlad över bonusdotterns beteende.
Bonusdottern har fått se en hel del pga sin kära far, hennes far misshandlade mig eller ja, jag tog smällarna. det var ett par år sen nu, och nu på sistone har det visat sig att när hon är hos fadern så gör hon allt hon inte gör hemmavid, städar sitt rum, håller reda på sina saker, och fadern engagerar noll med henne.
med mig får hon vara i verkstaden, med sina egna arbetsbyxor, och hjälpa till med sina små verktyg.
vi har pysselkvällar där vi bygger grejjer från hennes favorit-tvserier och sen har vi de där lek-dejterna utanför dagis; min bättre hälft är såklart med på allt efter förmåga (dock mindre sen graviditeten kickade igång)
Men ja, jag och bonusdottern har såna konstiga situationer. när hon är på tu man hand med mig så lyssnar hon, håller rent runt sig, städar, det är som inga problem.
men så fort hennes mor kommer hem så stenvägrar hon att lyssna på mig, och då är det verkligen inte så att det skriks till henne, utan jag pratar lugnt och förklarar hur,vad,varför för henne.
men det är som att prata med en stenvägg.
Hon kan göra allt från att medvetet trampa mig mellan benen, slå mig, skrika till mig att hon minsann inte är min dotter mm.
nu idag så hände det en spektakulär situation av olydnad, är stolt över henne under omständigheterna men då har vi efterspelet... där jag fick höra allt, och sen när hennes mor försöker prata med henne så kommer det tårar, modern säger till, och de upphör direkt. sen kom valpögonen, blir återigen tillsagd, och då vart det som natt och dag, det var hemskt. ögonen blev helt svarta och ni vet.. jag kan som inte beskriva det som annat än hatiska.
hon är fyra, enligt mig ska inte en fyraårig kunna något av det där.
och jag är rätt blodigt less på att springa in i en stenvägg gång efter gång efter gång.
för hon lyssnar inte under normala omständigheter, det är enkom när det bara är mor eller bara är jag.
Vad kan jag göra?