Ivf Uppsala landsting
Hej!
Någon som vet om dom har någon undre åldersgräns för ivf i Uppsalas landsting?
Hej!
Hej!
Hittade detta på akadrmiska sjukhusets hemsida. Det står inget om undre åldersgräns. www.akademiska.se/sv/Verksamheter/Reproduktionscentrum/Utredningar-och-behandlingar/Utredning/
Jag bor i Kalmar län och önskar få en remiss till Uppsala landsting för ivf där. Kom på att det är ju Kalmar landsting som har 25 års gräns och det är ju dom jag tillhör, så antar att jag får vänta ändå...
Det är inte säkert. Enligt patientlagen är det vårdlandstingets regler som gäller, har jag förstått. Landstingen har dålig koll på det. Men du kan testa att kontakta uppsala. Om de strulat kan du tala med t.ex. vårdcoach, vårdgarantikansli eller patientombud eller liknande. Googla patientlagen och läs så du har argument. Jag hejar på dig!
Tack snälla du för svar! Så med vårdlandstinget menar du i mitt fall Uppsala då? Ringde patientnämnden i Kalmar men dom kunde inte svara på frågan...
Precis uppsala är vårdlandstinget. Konstigt att de inte kunde svara. Testa att ringa akademiska. Tycker att de borde ha koll!
Nedre åldersgränsen är ändrad i alla landsting till 25 år. Tyvärr.. vi var klara med utredningen, men fick inte börja med insemination pga nya lagen..
Nedre åldersgränsen är ändrad i alla landsting till 25 år. Tyvärr.. vi var klara med utredningen, men fick inte börja med insemination pga nya lagen..
Okej vad synd. Tillhör ni Uppsala?
Nej men Örebro! Men har varit i kontakt med Uppsala också.
Till er som kanske undrar i framtiden, min ivf blev godkänd i Uppsala trots att jag är 24 år.