• emlan86

lyckats trots få spermier

Hej på er!!

Jag plussade i söndags och är i vecka 5+6 & vill så gärna dela med mig av en solskenshistoria och oro...

Vi har en son genom ICSI (en form av IVF) född 2015 och har fått höra att våra chanser för att lyckas på egen hand är minimal pga få spermier.

Julimånad tog jag ÄL-test för att få en ungefärlig uppskattning om när min ÄL skulle ske kommande månader då vi planerat för att återföra ett embryo från frysen som finns efter ett tidigare i år.

Vi har med andra ord LYCKATS bli gravid på egen hand och är överlyckliga men oroliga för missfall då vi har ett i bagaget efter ett tidigare IVF-försök.

Jag har symtom som illamående till&ifrån, hungrig/sig i magen typ varannan timme, ömma bröst. Idag har jag haft mensvärk och en liiiiten rosa flytning på pappret vilket gör mig superorolig, samtidigt som jag vet att det kan vara helt normalt.

Någon som känner igen sig? Eller var med om en liknande "solskenshistoria"?

• Svar på tråden lyckats trots få spermier
  • Tino
    emlan86 skrev 2017-08-05 11:22:59 följande:

Hej på er!!

Jag plussade i söndags och är i vecka 5+6 & vill så gärna dela med mig av en solskenshistoria och oro...

Vi har en son genom ICSI (en form av IVF) född 2015 och har fått höra att våra chanser för att lyckas på egen hand är minimal pga få spermier.

Julimånad tog jag ÄL-test för att få en ungefärlig uppskattning om när min ÄL skulle ske kommande månader då vi planerat för att återföra ett embryo från frysen som finns efter ett tidigare i år.

Vi har med andra ord LYCKATS bli gravid på egen hand och är överlyckliga men oroliga för missfall då vi har ett i bagaget efter ett tidigare IVF-försök.

Jag har symtom som illamående till&ifrån, hungrig/sig i magen typ varannan timme, ömma bröst. Idag har jag haft mensvärk och en liiiiten rosa flytning på pappret vilket gör mig superorolig, samtidigt som jag vet att det kan vara helt normalt.

Någon som känner igen sig? Eller var med om en liknande "solskenshistoria"?

Jag har för mig att det finns en till tråd i forumet på samma tema. :) Grattis! Så härligt att det gick på det vanliga sättet denna gången. Vår läkare säger att spermiekvaliteten varierar från dag till dag, vecka till vecka och månad till månad. Har man för få spermier vid provtillfällerna kan det egentligen se mycket bättre ut en annan gång. Så har mannen åtminstone några spermier som är dugliga kan man alltid ha tur att de är på topp vid ägglossning. Det kan ta längre tid men är fullt möjligt. Grattis igen och lycna till!
Svar på tråden lyckats trots få spermier