• Bosan

Underhålla 14-15 månaders på flygplan. Tips tack!

Hej!

Ska flyga i november när min son är 14-15 månader. Har ni tips på vad som kan vara bra att ha med/göra på flygningen? Flygresa på ca 4 timmar. Han är en väldigt aktiv kille och sitter gärna inte still långa stunder.. Så vill ha med lite olika aktivitetssaker att ta fram när det blir tråkigt, allt för att bespara resenärerna och oss så mycket gnäll som möjligt.. Vad har era gillat i den åldern? Som funkar på flyg vill säga :) vill ha alla era tips!

• Svar på tråden Underhålla 14-15 månaders på flygplan. Tips tack!
  • FruNyfiken

Han är kanske för liten för iPad, annars funkar det kanon tex med nedladdad bamsefilm eller liknande.
    Målarbok och pennor
    Små överraskningar som plockas fram vid behov tex bok, leksak, etc
    Snacks tex majskrokar
    Böcker

• Geminis

Flög just med min 15-åriga dotter. Köpte en liten väska som rem mm kunde tas bort på. Sedan fyllde vi den med napp, en babymaracas, bitleksak och lite olika papper.

Nu gillar hon att plocka ut/plocka in saker i lådor väskor och hon hade jättekul.

Även ipad hjälpte oss lite (förberedd och ladda ner för offline-visning. En del flygbolag har wi-fi men brukar vara segt).

• Geminis

Haha - 15 månader är dottern. Hade varit jobbigt läge om hon varit 15 år som jag råkade felskriva i tidigare inlägg.

/Trött mamma

• Tow2Mater

Den lilla vinflaskan med skruvkork underhöll länge (efter jag druckit ur vinet naturligtvis).

• Bosan
    Geminis skrev 2017-08-18 00:37:30 följande:

Haha - 15 månader är dottern. Hade varit jobbigt läge om hon varit 15 år som jag råkade felskriva i tidigare inlägg.

/Trött mamma

Haha 15 år :D

Tack för tipsen!
Svar på tråden Underhålla 14-15 månaders på flygplan. Tips tack!