Nekad igångsättning, störtförlossningar
När jag googlar runt verkar det vara mer regel än undantag om man haft störtförlossning att man sätts igång. Men inte för mig minsann.
1an tog 3h från första känning och 2an tog mindre än en timme. Har 30 min till sjukan och ska hinna få hem barnvakt.
Jag har pratat om igångsättning med bm sen start och nu när det närmar sig har bm kontaktat förlossningen. Blankt nej, det finns inga medicinska skäl. Jag får inte ens träffa en läkare och diskutera saken.
Skiljer det mellan landstingen? Jag kan ju anse att det är skäl att sätta igång om alternativet kan bli att föda i bilen där det är trångt, smutsigt och ingen som kan hjälpa om nåt går fel.
Vad kan jag göra? Lite sent för abort nu. Är jätterädd inför denna förlossning och paniken jag hade i bilen vid förra (när jag kände hur snabbt det utvecklades) vill jag inte vara med om igen. Är också rädd att pappan inte ska kunna vara med och att det måste bli ambulansfärd. Han kan ju inte vara ledig hur mkt som helst OM bebisen skulle komma.
Varför vägrar de hjälpa mig när jag är livrädd? Låter så lätt när man läser i forum om hur man blir beviljad snitt eller igångsättning :( och ja jag är medveten om risker/komplikationer men anser alternativet vara värre..