Hur länge ska man orka?
Jag och min sambo har varit tillsammans i 10 år. Vi har två underbara barn på 5 och 2,5 år. Problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska hålla ihop längre.
Jag vet hur viktigt det är med regler, rutiner också trultur för barnen och det är något jag försökt upprätthålla i tidig håller. Problemet är att sambon gör tvärt emot vad vi bestämmer för att undvika konflikter med barnen. När jag jobbar kväll exempel så får dem vara uppe länge och äta skräpmat o godis oavsett helg eller vardag. Detta är något som har resulterar i att barnen kör över sambon och eftersom att det enbart är hag som sätter regler o rutiner så är det också jag som alltid blir den onde. När sambon är iväg är det ofta lugnt och konfliktfritt hemma då barnen vet att när dem är hemma med mig så gäller det jag säger. Men så fort sambon kommer hem blir det konflikter för att han säger ja och jag säger nej.
Sambon o jag har vid många tillfällen satt oss ner och pratat och kommit överens om vilka rutiner o regler vi vill ha, allt ifrån läggtider till godis enbart på helgen. Men så fort jag jobbar kväll bryts detta.
Jag märker hur förvirrade barnen blir o vilka onödiga konflikter det blir.
Sambon bas ryvlernpå axlarna och bryr sig inte. Vad ska jag göra? Jag når inte fram, samtidigt som jag inte vill ha gränslösa barn o konfliktfyllda dagar.