• Malmeri

Bli gravid efter missfall

Hej jag hoppar gärna in här och får dela tankar och funderingar med er.

Styrkekramar till er alla som är här inne och som delar en svår upplevelse.

Vi har en liten underbar kille på 21 månader och har försökt få till ett syskon sen jag fick tillbaka mensen våren 2016. Dock har jag ammat till februari i år.

Vi plussade äntligen förra veckan men fick i tisdags missfall i v 6, 5+1. Känns jobbigt men även positivt att vi fick till ett litet frö även om det valde att inte stanna :( nu är ju bara frågan om man ska våga försöka på nästa ägglossning och i såfall hur jag klurar ut när den är eller om vi ska vänta in en mens.

Ni som använder ägglossningstest vilket rekommenderar ni till en nybörjare att använda?

• Malmeri
    smulis85 skrev 2017-09-04 10:25:23 följande:

Börjar bli trött på att blöda nu! Är dock bara på dag 6 vilket in mens brukar vara till. Vill bara ha äl så jag känner att vi är igång igen! Antar att de inte bara är jag som känner mig tom som om någonting saknas.

Det är tuff att vänta in kroppen och samtidigt bli så påmind om sin förlust!

Idag ser jag ett ljus då jag har slutar blöda och har faktiskt beställt ägglossningstest men velar fortfarande om vi ska försöka direkt eller inte.
    Elliot1 skrev 2017-09-04 14:30:04 följande:

Har velat extremt mycket fram och tillbaka gällande att vänta eller inte. Min gynekolog sa en månad men när det enda argumentet de har är att det är lättare att räkna ut hur långt gången man är så känns det inte som att man måste vänta. Så vi kör nog på en gång! Men inte så pass strikt att vi kommer använda ÄL-tester eller så. Inte ännu! :)

Tänker oxå som du om det bara handlar om att datera ev ny graviditet så borde man ju våga försöka och isåfall be om ett VUL.

Har ni testat negativt på gravtest efter missfallet? Jag var och tog mitt andra blodprov idag och hoppas att gravidhormonerna har sänkt sig.

Lycka till ni alla tappra <3
  • Malmeri
    smulis85 skrev 2017-09-05 10:26:03 följande:

Hmm blir så fundersam nu känner molande värk över äggstockarna började igår kväll exakt så som jag brukar ha någon dag innan äl-testen visar positivt. Tog ett äl-test som nästan är lika starkt som kontrollsträcket så nu undrar jag om äl är på g även fast de bara är 7 dagar sedan mitt missfall började eller om äl-testen reagerar på gravidhormonet fastän jag fick negativt på gravtestet redan blödningsdag 2? Vill ju inte missa äl ju ;)

Jag känner likadant som dig. Jag väntar på att tester ska komma hem i brevlådan idag så ska jag testa och se, men menar du att gravidhormonen visas även på äl-test?

Jag hade ju mitt missfall i tisdags med mest kraftiga blödningar till tor och nu inga. Men om jag skulle följt min gamla cykel så skulle jag haft ägglossning igår men kroppen kan väl inte redan vara redo?
  • Malmeri
    Lycklig88 skrev 2017-09-05 16:30:28 följande:

hej alla.. på fredag har dett gått två veckor sen jag började blöda.. förra veckan var väl värst. Har knappt ätit något sen missfallet och allt jag äter smakar typ mögel.. Är inte sugen på någon mat och får tvinga mig själv att äta för att inte svimma. Hade också tänkt att vi försöker direkt för jag blir verkligen galen snart av att haft en bebis i mars till att man inte vet när man blir gravid. Så jävla orättvist allting. Så som jag mår så vet jag inte om kroppen klarar av en graviditet nu.. eller.. och är verkligen sönder inombords livmodern o allt de. Så det är inte i närheten av läkt, men det kanske går fort.. När jag fick missfallet tänkte jag att jag skulle börja ta de lugnare även om inte kanske det orsakades av stress, men för min egen skull bara ta det lugnare. Nu stressar jag ändå ihjäl mig... allting känns verkligen piss. Min sambo mår bättre och säger att vi visst kommer att få barn, men vem vet om det ens blir så. Har flera i min närhet nu som ska ha barn och har stora magar och allt och en nära vän ska ha tvillingar. Min sambos syster sitt fjärde barn och hans brors fru sitt andra.. 

Väntade i 2 år på att min sambo var redo för barn. Sen gick han äntligen med på det och så får jag missfall i vecka 11 fast fostret hade dött i v .6

Vi hade planera så mycket redan.. känner mig så jävla deppig.. förlåt för mitt inlägg.. inte så peppande för er andra när jag bara skriver tråkigheter.. 

vi får alla följas åt och hoppas innerligt att vi snart får barn och får vara glada och lyckliga. 

Skickar styrke kramar till dig <3

Det är verkligen jobbigt att gå igenom ett missfall och jag omringas oxå av stora magar i min närhet så man blir ju ständigt påmind!
  • Malmeri

Idag testade jag negativt på graviditetstest, trodde aldrig jag skulle bli glad vid ett negativt resultat!

• Malmeri
    smulis85 skrev 2017-09-13 11:55:15 följande:

Blinkande gubbe i 4 dagar nu på cb-digital och äl-smärta typ varje dag dumma kropp att inte villa ägglossa!! Man vill ju bara bli gravid igen... Hoppas att den fasta gubben kommer någon gång så jag i alla fall får äl. =/

Så frustrerande ????

Jag fick cirkel i torsdags och blinkande gubbe ända sen i fredags! Väntar oxå på fast gubbe och hoppas att den kommer snart för oss ????????
  • Malmeri
    smulis85 skrev 2017-09-15 08:24:51 följande:

Hur går det för dig? Nån fast gubbe än? Här blinkar den fortfarande, i 6 dagar nu :( tycker dock när man trycker ut hylsan från testet att sträcket var starkare idag så kanske är på g..

Känner fortfarande äggstockarna och idag fick jag även ömma bröst brukar inte få de förens efter äl så min kropp verkar vara helt i obalans =/

Idag blev det en fast gubbe :) hade bara en hylsa kvar... skönt att kroppen förmodligen är igång men frustrerande du mitt hjärta är borta i helgen! Fick till en snabbis idag innan han åkte, men det är inte lätt med en liten på 21 månader och känslan av att idag måste vi...

Var ju första gången med ägglossningstest för oss och jag upplever nog att det ökade stressen, tyvärr!

Din gubbe kommer nog snart ;) i dubbel bemärkelse <3
  • Malmeri
    smulis85 skrev 2017-09-17 08:31:41 följande:

Woho äntligen fick jag en fast gubbe på äl testet efter 7 dagar blinkande bim blir då den 2/10 :)

Vad skönt...fantastiskt hur kroppen är!

Min sambo fick köra 20 mil igår kväll för lite mys hemma och tillbaka tidigt idag :)
Svar på tråden Bli gravid efter missfall