• Lilja020710

Bli gravid efter missfall

Fick ma som slutade med skrapning nu 6/9 o testade positivt äl cb test 11/9 kan det stämma eller är det gravidhormoner kvar? Kände kanske tydligt ägglossning därför vågade jag testa då jag gade stickor kvar hemma . Vad tror ni? Kan det va möjligt så tidigt efter? Tacksam för svar ;)

• Lilja020710
    smulis85 skrev 2017-09-12 18:56:14 följande:

Oj jag vet faktiskt inte om de kan gå så fort. Hat haft äl-värk sen mitt missfall dock skrapades inte jag, men ingen äl och ingen fast gubbe på cb testen än bara blinkande. Kan ju vara så att du hade gravidhormon kvar i kroppen som ger utslag på äl-testet? Men vad vet jag kanske kan gå så fort ;) håller tummarna!

Ja det låter ju konstigt men tiden får utvisa helt enkelt ...tack för svar;)
  • Lilja020710
    Papperstrassel skrev 2017-09-14 20:01:49 följande:

Då hoppar jag på här också.

Har haft de klaraste graviditetssymptomen, sa redan dag tre efter ägglossning att jag är gravid, fullkommligt säker och plussade i söndags. 

Igår kväll efter att ha bokat tid hos fysioterapeut för foglossning som kom på en gång, precis som förra gången så började jag blöda. 

Och helvete vad jag blöder det gör extremt ont och idag på jobbet kom allt ut. Inte alls roligt. Redan nu ikväll börjar höfterna värka mindre och kroppen suckar liksom ut graviditeten.

Väldigt ledsamt men det är bara att hoppa på det igen. 

Andra missfallet på tre månader nu. <3 

Va tråkigt för dig hoppas på lycka nästa gång :)
  • Lilja020710

Nu har det gått en vecka efter glad gubbe på äl cb testet. Testade grav o äl test igår för att se om hormoner är borta efter ma/ skrapning. Ingen äl men ett väldigt svagt streck på gravtest så vet nu inte vad det betyder? Haft ont i högra äggstocken häromdagen o stickningar i bröstvårtorna men vet inte om det är mens på gång ... skulle jag testa på positivt om 1-2 veckor skulle jag då ta testat som gravid eller fortfarande hormoner? Känner mig så frustrerad jobbig sits... ska ringa o boka tid till gyn imorgon det så läkaren efter skrapet att jag skulle göra några veckor efter för att se att allt är ok efter.

• Lilja020710
    bebismys skrev 2017-09-17 14:08:57 följande:

Hej! Jag är i samma sits :) beklagar ditt missfall.. fick ett sk missed abortion i augusti. Fick positivt äl-test onsdag och torsdag förra veckan, var ca 5veckor efter ma. Så om det stämmer har det gått drygt 1v sen äl nu och mensen borde komma nästa helg. Eller helst inte komma :)

Håller tummarna för dig:)
  • Lilja020710

Jag håller tummarna för alla här självklart:)

Man kan verkligen inte förstå hur jobbigt det är att få missfall först man upplevt det själv, ska jag va ärlig så trodde inte jag att det skulle hända mig eller rättare sagt aldrig tänkt på den möjligheten när man har barn sen tidigare så tror man bara att det ska funka . När man väl blir gravid efter flera månaders försök o får den där glädjen o planerar o räknar ut bf så bara stängs dom dörrarna på en o det blir helt svart. Kan inte föreställa mig dom/er som försökt sååå länge o kanske får sluta med ivf o ändå inte vill sig... bara mina tankar nu vill bara visa min omtanke till er alla o hoppas ingen ger upp eller behöver ge upp sin dröm . Kram till er :)))

• Lilja020710
    CinnamonGirl skrev 2017-09-21 10:51:14 följande:

Jag trodde inte heller att det skulle kännas så jobbigt att få missfall.

Vi har försökt i 6 år och jag har stundtals deppat ihop totalt. Att äntligen få ett positivt graviditetsbesked var ju höjden av lycka, och att se bli drabbat av ett missfall... vi hade nog båda börjat se fram emot att få en majbebis.

Förstår det ..hur går det nu? Lycka till;)
  • Lilja020710

Tog gravtest i morse som visade negativt 16 dagar efter skrapning så nu hoppas jag att ägglossning o allt kommer igång igen;)

• Lilja020710
    Elliot1 skrev 2017-09-23 13:16:44 följande:

Min mens kom igår.. Första efter MF. Besviken givetvis

Men samtidigt skönt att veta att den kom den dagen den skulle (dagen innan åtminstone) så lättare att räkna ut nästa cykel och kan ju inte klandra mig själv för att vi inte väntade - OM det nu skulle bli MF igen.

Nu är det bara tålamodet man ska hantera, jag vill liksom bli gravid igen NU. Hade man ett bebissug innan så är det ju ingenting emot hur man känner när man vet att det funnits nåt där en gång...

Jag väntar oxå på första mensen ..10 dagar kvar enligt app men jobbig väntan o vet inte ens om den kommer har haft ont i tjejmagen öm i nästan 1 vecka fattar inte hur kroppen funkar ibland:(
  • Lilja020710
    fluffinen skrev 2017-09-27 02:53:07 följande:

Jag hoppar gärna in i tråden, vill så gärna prata med nån när jag inte har nån annan i min närhet att prata med, ja förutom sambon då.

Jag fick missfall 19:e augusti i v.11...

Själva missfallet var inte så dramatiskt för oss i början förutom att de gjorde så förbannat ont. Det är inte fören nu i dagarna som det börjat bli tryckande, var på 2 kalas med min och sambons familjer och överallt fanns det massa barn i alla åldrar och då började det värka i tomma mamma hjärtat.

Har börjat bli frustrerad nu, min mens har fortfarande inte kommit tillbaka, den dom annars alltid sköt sig så fint och kommit som den ska trots man plockat i o ur p-stav testat p piller osv. Den har alltid varit där när jag förväntat mig den. Har ju haft lite myspys med sambon lite nu och då efter jag slutade blöda 6 dagar efter missfallet starta. Jag har inte gjort några ägglossningstest så vet ju inte om jag haft någon äl än fast de har känt som det då jag haft värk och jag trodde mensen skulle kommit igång med säkerhet vid det här laget.

Jag plussade inte fören v.6+5 senast och då var det väldigt väldigt svagt, bm sa att jag troligen bara var låghormonare. Nu har jag ingen aning om jag haft äl men grejen är att för några dagar sen upptäckte jag att brösten växt ganska mycket igen och ont gör dem. Fick kvälningar av diverse lukter/smaker. Sen har jag varit överdrivit kännslig rent emotionellt senaste dagarna.Det är grav symtom som känns av och syns mycket tydligare än första graviditeten, men här syns det bara neg på testen och mensen lyser med sin frånvaro... kan tillägga att jag får aldrig några symtom på att mensen är påväg, får bara plötsligt mensvärk pang bom och så är det blod överallt..

Men även om det skulle vara symtom på mens så spelar det ingen roll, då får man börja om åtminstone!

Jag vill ju bara få plus eller mens för att kunna gå vidare och slippa detta jobbiga mellanläge????

Är det fler här som haft väldigt utdraget innan mensen kommit tillbaka?

Har bara ströläst lite här o där..

Låter ju som det finns en chans att du kan vara gravid.... håller tummarna:)
  • Lilja020710
    fluffinen skrev 2017-09-29 05:48:53 följande:

Ja man hoppas ju, har köpt hem en massa teststickor nu åtminstone både ägglossning o grav test. Tänker om man kollar var tredje dag eller nått så borde man se nånting nångång, om inte mensen hinner först ????Hej känns ändå skönt att man inte är ensam trotts allt!

Ja jag vet ju att det kan ta tid för kroppen... blir ändå chockad när man är van att kroppen reparerar sig "direkt". Mensen har som alltid sköts sig... hade ju inga problem med mf, behövde inte skrapas o gynekologen tyckte jag blödde väldigt kort tid o repade mig fort så är väll lite sånt som förstärkt mina tankar om att mensen borde kommit. Suck.

Men ja, Jag tänker faktiskt inte så mycket på det hela, har sånna problem med mindfullness att jag inte har plats att tänka på det, på gott och ont. Men det är små saker som påminner en hela tiden o så fundera man en stund.. jobbigast är nog att inte kunna prata med nån om det hela så är väldigt skönt att kunna ventilera lite.

Förstår dig...själv går jag o väntar känns som en evighet varje dag min mens är beräknad 5/10 men det är ju ingen garanti att den kommer då... Fick ju ma sen medicinsk abort som inte funkade o slutade med skrapning men blödde bara 2 dagar efter . Den här väntan gör ju en galen , har redan tagit 2 gravtest senast i morse:) kan inte låta bli men blankt:( suck
  • Lilja020710
    emizz skrev 2017-09-29 09:56:23 följande:

Kan det vara så att vi lyckats?? Kan ana ett svaaaaagt streck inom testtiden fast det är inte den första morgonurinen tyvärr. Får försöka ha lite tålamod i helgen och testa igen på måndag vad tror ni?

Så jävla dålig upplösning hör på fl man ser ju inget på bilden...ajja får ta ett på måndag och lägga upp då istället

Svårt...tror inte jag ser nåt men testa igen om nån dag:) håller tummarna för dig
  • Lilja020710
    emizz skrev 2017-09-29 10:52:27 följande:

Denna kanske är bättre??

Ja kanske lite svagt...
  • Lilja020710
    CinnamonGirl skrev 2017-09-30 08:45:00 följande:

Nån som kör med Clearblue digital äl-tester? Jag fick en tom ring igår och idag en fast gubbe. Tidigare har han blinkat ett par dagar. Jag är osäker på om det verkligen är ÄL eller om mina hormoner spökar. Hade missfall den 12/9... är bara 18 dagar sedan.

Kan nog stämma;) jag brukar få blinkande gubbe innan fast men tror inte det avgör för själva ägglossningen kan även bara ha blinkande gubbe utan att få ägglossning alls så det stämmer nog för dig cm...kör på:)))
  • Lilja020710

Tog ett gravtest i morse vad tror ni? Svagt ser jag men kanske inbillning? Bim 5/10

• Lilja020710
    CinnamonGirl skrev 2017-09-30 10:42:42 följande:

Jo, det blir att köra på trots att gubben är på annan ort. Jag hade behövt göra annat i helgen, men det är bara masa sig dit.

Har hört att det är lättare att bli gravid direkt efter ett missfall, nån mer som hört om det? Ska ha att göra med hormonerna.

Har oxå hört det...lycka till nu;))
Svar på tråden Bli gravid efter missfall