Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Bli gravid efter missfall

Hej!

Hoppar in här efter att jag fick missfall i Måndags, var ett tidigt v4+6 men ändå man hade ju hunnit blivit så glad!! Och nu är jag så ledsen känner mig tom, man blir påmind varje gång jag går på toa..

Självklart vill både jag och min man försöka så fort detta är över men samtidigt e jag livrädd för att det ska sluta så här igen eller livrädd att vi inte kan få barn!

Vi båda har barn sen tidigare förhållande men inget gemensamt!!

• Anonym (Ledsen)
    Erna90 skrev 2017-10-11 20:51:28 följande:

Välkomna alla nya, beklagar vad ni fått gå igenom! Även om det är tidigt är det känslosamt och jobbigt! <3

Här vet jag inte vad jag ska tro. Bim i lördags räknat på cykel med 28 dagar. Men ingen mens i sikte, dock haft typ mensvärk till och från. Efter missfallet kom mensen precis efter 28 dagar, annars har jag haft cyklar på allt mellan 30-40 (!) dagar så svårt att säga om den är sen eller om det bara inte är dags.. Har slut på mina "billiga gravtester" så inte testat sedan helgen. Har 2st digitala men har egentligen sagt att jag skulle vänta till min födelsedag 1a november (jag och sambon bestämde det då jag blev så less på allt testande efter missfallet) lyckades ju dock inte hålla det utan har fuskat men inte nämnt för sambon. Vet dock inte hur jag ska göra nu. Sjukt sugen på att ta ett test men rädd för att behöva bli besviken.. Vet dessutom inte hur mkt koll sambon har på hur många gravtest jag köpte.. Hur skulle ni gjort? Är det för elakt att kolla i smyg? Finns ju värre saker man kan göra tänker jag? Berättar ni om alla test ni tar eller håller ni det för ej själva?

Hej!

Tack snälla!

Ja,det e jätte jobbigt men nu på kvällen har blödningen minskat lite.. jätte skönt!!

Åå vad spännande för er, förstår att det e svårt att låta bli och testa min man vet inte om alla test jag har gjort :)

Det behöver han inte heller känner jag

Precis som du skriver finns värre saker!!

Det jag har lovat mig själv nu är att inte testa för tidigt man blir så ledsen om det e negativt eller som nu när det vart missfall, testade tidigt och fick missfall på bim+1

Så nästa gång ska jag försöka vänta så länge som möjligt!!
  • Anonym (Ledsen)
    Erna90 skrev 2017-10-12 20:07:16 följande:

Ja det är verkligen sjukt jobbigt. Och varje gång man går på toa påminns man extra. Hoppas allt går bra iaf så får ni försöka igen

Jag kunde inte hålla mig ifrån att testa idag. Visste ju inte riktigt när Bim va med säkerhet men räknat på 28 dagar skulle det som sagt varit i lördags.. Men fick ett "inte gravid". Besvikelsen som kom!!! Trodde verkligen att jag va gravid!! Antar att kroppen är bra på att luras och få låtsassymtom

Hur har det gått?

Kroppen e verkligen svår att förstå sig på och kan luras en hel del!!

Idag är första dagen då jag inte blöder super skönt.. nu är det bara att börja bebisverkstaden igen!!
    Anonym (Tidigt) skrev 2017-10-12 19:54:34 följande:

Sitter oxå med missfall just nu. Plussade i söndags em, var så glad! Men började blöda redan på natten så hann inte ens berätta för min man att jag var gravid, fick berätta om missfallet direkt.

Känner oxå att jag inte kommer våga testa mer, jag plussade på bim +3

Beklagar verkligen!

Hur mår du? Blöder du fortfarande?

Skickar massa Styrkekramar
  • Anonym (Ledsen)
    ellen84 skrev 2017-10-13 17:13:17 följande:

Hoppar gärna in här! Fick missfall i mitten av augusti, i vecka 9.. Både väldigt jobbigt och väldigt smärtsamt. Har tre barn redan, så vi har funderat mycket på om det är "värt risken" att försöka få ett till. Men, det är ju samtidigt så svårt att släppa, vi har ju redan bestämt en gång att vi vill ha en fyra. Så nu känner jag mig redo att försöka igen. Har mens just nu, så äl runt 25-26/10 tror jag. Funderar på att skaffa äl-test men har inte bestämt mig. Tror att de kanske skulle stressa mig också.. Hur gör ni andra?

Hej!

Beklagar ditt missfall

Ja,det e fruktansvärt

Förstår hur du tänker, lite så går tankarna här..

jag har två innan och min man 1 innan men vi vill så gärna ha 1 gemensam.. direkt efter missfallet så kände jag att jag ger upp.. men nu känner jag att vi ska inte ge upp..

jag kör på äl test, gjorde det förra månande och glad för det för fick den 4 dagar tidigare än uträknat., så blir det igen nu :)
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Tidigt) skrev 2017-10-14 09:28:41 följande:

Jag mår bättre nu och blöder mindre, fick åka in akut i onsdags för fick frossa och feber men det är ingen infektion iallafall. Ska ta blodprov igen på måndag för att se så hcg sjunker..

Hur går det för dig?

Usch, vad jobbigt.. men vad skönt att det inte var någon fara!

Jo,idag är första dagen som jag inte blöder längre, jätte skönt så i morgon ska jag börja med äl tester igen och hoppas på det bästa..
  • Anonym (Ledsen)
    ellen84 skrev 2017-10-14 09:42:07 följande:

Beklagar era missfall också.. Så kämpigt att behöva ta sig igenom.. samtidigt skönt att kunna bolla sina tankar med andra i samma situation.

Min mens kom ganska prick fyra veckor efter missfallet började (två veckor efter jag slutat blöda). Dock var denna mens, nr två alltså, ca en vecka sen. Vilket väl innebär att ÄL var sen också?

Tror att jag kanske ska testa med stickor den här månaden, bara för att få koll på om den fortfarande är senare än vanligt.

Hur gamla är era andra barn, ni som har fler? Våra är 9,8 och 4. Jag skulle helst inte vilja ha mer än 5-6 år mellan de två yngsta om vi ska ha en till, så hoppas vi har tur snart!

Ja,jag tycker att det e skönt med äl test då vet man.. :)

Mina är 8 och 7 sen har jag en bonus dotter som e 13

Så vore jätte mysigt med en gemensam sladdis
  • Anonym (Ledsen)
    Erna90 skrev 2017-10-14 10:36:33 följande:

Ne mensen kom sen med så va ju inget att fundera vidare på.. Sjukt besviken.. Har iaf undertiden mer att tänka på iaf då jag sökt ett jobb och fått komma på en första intervju Va orolig för frågor om framtidsplaner för familjelivet men det kom inga! Här förstått det som att de får fråga men om de väljer bort en för sånt kan man egentligen anmäla det...

Skönt att ha bildandet bakom sig och kunna ta nya tag. Lite lättare att va positiv under den perioden!

Åå vad spännande, håller tummarna för dig då att du får det.. skönt att tänka på annat :)
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Tidigt) skrev 2017-10-14 19:29:42 följande:

Hur länge blödde du? Varje gång jag tycker det börjar minska sätter det fart igen.. Är på sjätte dagen

Men å vad jobbigt!

Jag har slutat helt idag på 6:e dagen.. men läste om att man kan blöda 1-2 veckor

Så håll ut!!!
Svar på tråden Bli gravid efter missfall