• ABbf2018

Bli gravid efter missfall

Hej, jag hoppar gärna in här. Jag är 23 år, min sambo 26. Efter att jag blev gravid i slutet på maj iår kom det veckor av glädje, 14 v senare konstaterades det på gyn på ackis att det var en ofostrig grav. Vilket resulterade i 2 skrapningar...

känns ändå som att vi ?släppt? det och vill SÅ mkt bli gravid igen.

Men ägglossningen verka lite skev, använder cb och den ha visat på hög fertilitet i 5 dagar nu, känns knepigt. Men man få väl ba köra på, vill inget hellre än att bli mamma.

• ABbf2018
    bebismys skrev 2017-10-27 19:55:05 följande:

Beklagar missfallet... hemskt att tro allt är bra, vilken chock.. lite liknande för oss..Skulle på ultraljud i v12+6 och bebisen levde inte, va bara ca 8v så var ett ma...

Hoppas du snart får plus på stickan!

Ja de är en väldigt skev känsla. Hur länge sen är det för dig?

I början kände jag bara att jag inte ville utsätta mig själv för detta igen, men tanken på bebis är ju 1000 ggr starkare.
  • ABbf2018
    Matildalinea skrev 2017-10-27 18:53:41 följande:

Hoppar också in här. Blev gravid på första försöket ! Dock plussade jag väldigt sent (bim+4) hade fått blödning nör mensen skulle komma men den va inte lika riklig eller lika önge som den brukar så testade och fick svagt positivt på två stickor och positivt på cb digital ! Men lyckan blev kortvarig, två dagar senare började blödningarna igen och efter fyra dagar med blödning visar det nu neg på cb digital :( känns som ett väldigt tidigt missfall ? Men nu väntar jag och hoppas på att ÄL ska komma igång igen. Hade hoppats på idag (att den skulle komma som vanligt efter första blödningen) men ser väldigt mörkt ut :( hur såg de ut för er, när kom eran ÄL igång ? :( vill inget hellre än att plussa på Stickan och bli mamma ju :((

Hej, jag var tvungen att göra två skrapningar, (första misslyckades) och ca 14 dagar efter andra skrapningen hade jg äl, sedan en lååång mens, på ca 2,5 vecka... trodde äl va körd, men jag använder cb äl test, så den började visa i måndags, 1 v efter mensens slut, och igår fick jag maximalt utslag. Mitt förslag är att köra på äl, skulle jag gått på appar mm så hade jag haft ett annat datum än vad mina hormoner tala om. Kan va värt:)
  • ABbf2018
    bebismys skrev 2017-10-31 22:19:50 följande:

Plussade igår och det känns så overkligt! Underbart och läskigt! Gick ju nästan till 14e veckan sist när det blev ma, så oron kommer va jobbig nu...

Hoppas ni andra får erat plus snart också :)

Åh grattis!!? Håller tummarna för att de gå bra nu!! Förstår oron fullt ut, men försök och njut. Men jag förstår, man tar till alla försvarsmekanismer som finns! Lycka till nu, jag tro de komma gå bra för er!!!
  • ABbf2018

Jag bli tokig på min kropp, hade ÄL för en vecka sedan, det är ju över 2 mån sen skrapning, och har små?stänkt? i 3 dagar, typ en gång om dagen, och det känns jävligt märkligt... förväntar mig BIM 12/11. Så nu känns ju jävligt tidigt om den ska komma, samtidigt som det känns jätteskevt om de ska va gravrester, då dom kolla ul efter op och såg inget kvar, och har aldrig haft mellanblödningar förut.... bli tokig på min missfallskropp..... men hoppet är väl det sista som överger mig...

• ABbf2018
    Charlieellerså skrev 2017-11-04 12:31:58 följande:

Kan det vara nidblödning? Låter ju sim att det kan stämma i tid.

Då skulle jag bli överlycklig. Men jag fick ingen förra gången jag blev gravid så jag vet inte, känns som att det inte borde komma i 3 dagar? Vid 3 tillfällen? Om det inte är trillingar på gång! Hehe... ha du haft nidblödning? Tro du de kan komma lite till och från? Känns som att de borde komma ?en o samma? blödning då...????
Svar på tråden Bli gravid efter missfall