Inlägg från: Charlieellerså |Visa alla inlägg
  • Charlieellerså

Bli gravid efter missfall

Hoppar in här. Behöver rikta blicken framåt. Var på kub i går v 11+6 och fick då veta att graviditeten avstannat i v 8. Tomhet och sorg. Dag har kag tagit cytotec i två omgångar och har nu blött ofantliga mängder i flera timmar. Så hemskt men ändå skönt att slippa bära på längre. Jag tror mitt sätt att hantera detta just nu är att blicka framåt. Jag förlorade min mamma för en månad sedan och nu det här. Jag beställde Äl-test och gravtest i dag. Behöver försöka tänka att det kommer att gå i slutänden. Grattis till er som blivit gravida igen och stort lycka till för er alla. Jag kommer nog vara aktiv hör när jag blött klart. Skönt att få läsa om era erfarenheter. Och sorgligt.

• Charlieellerså
    Cecilie skrev 2017-11-03 11:03:18 följande:

Grattis bebismys <3 vad roligt och det ger lite hopp för oss andra att det faktiskt kan gå fort att bli gravid igen! Jag är övertygad om att det kommer gå bra för er den här gången, men förstår att oron är helt fruktansvärd samtidigt.

Och hej till alla nya! Synd att ni behövde vara med om något som förde er hit, men som någon sa är det skönt att dela med sig till folk som går igenom samma hemska sak som en själv... För mig kom mensen tillbaka som vanligt, kanske två dagar senare än den brukar. Mensen efter det kom efter bara 20 dagar så man märker att menscykeln är lite konstig. Tredje mensen kom som vanligt och nu ska jag ha mens igen om en vecka. Tredje försöket nu så hoppas det tar sig! Fick konstaterat MA i början av augusti i v. 9. Dessa 3 månader har varit de längsta i mitt liv typ.... hoppas verkligen jag blir gravid snart. Tog tyvärr 7-8 försök förra gången.. Kram på er alla, vi klarar detta tillsammans!

Beklagar ditt ma. Förstår att tiden går enormt långsamt när man väntar på ett nytt plus. Så många i samma sits. Tungt men såklart vi ska klara det tillsammans. Många plus hoppad vi på inom kort.

Story grattis bebismys. Nu ör det er tur att ha turen med er och få se magen växa. Förstår ändå oron som ändå finns med.

Jag får nu gå hem från sjukhuset efter skrapningen igår. I dag har kag bara gråtit. I sängen bredvid mig ligger en tjej dom får dropp då hon kräkts så mycket. Gravid i v 12 ( som jag skulle varit) Jag förstår att det måste vara sjukt jobbigt att må så men just i dag vill jag bara byta sits med henne. Kram och lycka till alla kämpar
  • Charlieellerså
    Anonym (-) skrev 2017-11-04 10:43:27 följande:

Hej skulle behöva lite hjälp! Igår tog jag ett graviditetstest 6 veckor efter missfall. Fick ett svagt men tydligt positivt. För lite mer än 2 veckor sen var jag på gyn och dom tog graviditetstest och vul. Testet var enligt henne negativt och sa att jag verkligen inte var gravid, i journalen som jag gick in och läste står det att testet var negativ och blankt för övrigt. Men så tänker jag om hon kolla för snabbt och det kanske var ett svagt streck? På vul hade jag jätte ont på vänster sida och hon sa att min äggstock på den sidan var aktiv. Betyder det att man har äl eller ska ha äl? Jag känner mig inte gravid och har inga direkt symptom. Känner mig alltså helt vilsen och ett inte vad jag ska tro.

Det låter högst troligt att det är en ny graviditet för dig. Hoppas. Vet du hur länge sedan det är du isåfall kan ha haft ägglossning?
  • Charlieellerså
    ABbf2018 skrev 2017-11-04 12:25:58 följande:

Jag bli tokig på min kropp, hade ÄL för en vecka sedan, det är ju över 2 mån sen skrapning, och har små?stänkt? i 3 dagar, typ en gång om dagen, och det känns jävligt märkligt... förväntar mig BIM 12/11. Så nu känns ju jävligt tidigt om den ska komma, samtidigt som det känns jätteskevt om de ska va gravrester, då dom kolla ul efter op och såg inget kvar, och har aldrig haft mellanblödningar förut.... bli tokig på min missfallskropp..... men hoppet är väl det sista som överger mig...

Kan det vara nidblödning? Låter ju sim att det kan stämma i tid.
  • Charlieellerså
    Anonym (Betty) skrev 2017-11-06 10:27:07 följande:

Hej! Fick en första graviditet och därmed ett första MF och har lite frågor om hur ni gör efteråt!

1) Om några - Vilka ÄL-tester använder ni? Jag kör bara CB digitalt ÄL-test. Dyrt men det känns "bäst"? 

2) Äter ni folsyra, undviker kaffe/alkohol eller något annat?

3) Knäppaste frågan, men hur motiverar ni er till sex? Jag känner att det är lite krystat, inte alls lika kul och spännande som innan vårt MF. Har ni bara borstat bort det och gått vidare? Jag bannar mig själv, tänker att det är "typiskt mig" att få MF osv. Vet att jag inte borde, men så är det.

4) När borde man söka utredning? Tänker att det vore hemskt att få fler MF och att något är fel som man kunde ha åtgärdat på ett tidigt stadium. Något knäppt med hormonerna eller annat.

Beklagar ditt missfall. Jag fick mitt första missfall nu efter 3 barn.

1:jag använder restlagrets Äl-test och tycker att de är billiga o funkar bra

2: Jag äter oftast bara extra folsyra och järn under graviditeten men folsyra rekommenderar de att man äter även när man försöker bli gravid

3: Tror att det är vanligt att sexet blir mindre lustfyllt då man vill bli gravid. Har inget tips men känner igen mig.

4: . Det är tyvärr något som någon gång händer de flesta som försöker bli gravida och tror att det är lite som kan påverka tidiga missfall innan v 13. Man kan få 2 missfall på rad utan att någon höjer på ögonbrynen. Man har nog rätt att få utredning efter 3 MF på rad

Lycka till framåt!
  • Charlieellerså
    Anonym (Betty) skrev 2017-11-06 11:35:41 följande:

Tack för svar :) Speciellt på fråga 4! Bara att hålla i hatten och vara tålmodig antar jag..!

Ja, det är lättare sagt än gjort när man längtar. Men kanske tröstar det att jag har tre friska barn trots ett missfall. Just detta foster var inte livsdugligt. Två graviditeter tog ett försök, en tog 3 försök och ett 7 försök. Lite olika : )
  • Charlieellerså
    Cecilie skrev 2017-11-07 13:18:04 följande:

Iiihhh jag plussade imorse! Känner mig livrädd men lättat att det inte tog lika lång tid som förra gången att bli gravid.

Men åååh, grattis. Underbart att läsa. Lycka till nu
  • Charlieellerså
    Matildalinea skrev 2017-11-09 22:40:52 följande:

Hjälp, idag fick jag blödning från ingenstans ...? Är på ÄL+4 och helt plötsligt när jag satt på toa va det lite blod i trosan och sen på pappret ? Vad är detta, MF igen ? :((((

Tycker också att nidblödning låter mer sannorlikt. Inte MF 4 dagar efter äl. Hoppas...
  • Charlieellerså

Jag har inte blött någonting sedan i går em efter mitt ma som upptäcktes och skrapades förra torsdagen. Undrar när man vågar ha sex igen eftersom blodet i stort sett var borta ett dygn tidigare och sedan kom det lite mer igen. Mer som flytning då ( ursäkta detaljer) . Har ni andra kört på så fort ni slutat blöda?

• Charlieellerså
    Belliiz skrev 2017-11-09 23:55:32 följande:

Vi körde på så fort blödningarna slutade efter missfallet, jag var bara blödningsfri i en dag innan vi började försöka igen. Fick äl 20 dagar efter mf :)

Tumvante skrev 2017-11-09 23:26:41 följande:

Nej, har väntat till positivt ÄL test

Tack för svar.Jag tänker att vi nog kör på men då jag en vecka efter skrapningen har tokpositivt gravidtest så är även Äl positivt. Tar ett test om en vecka igen. Tänker att om vi är igång är det lättare att pricka en ev Äl utan att behöva ta grav test så ofta för att se om hcg försvunnit.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall