Anonym (Betty) skrev 2017-11-06 10:27:07 följande:
Hej! Fick en första graviditet och därmed ett första MF och har lite frågor om hur ni gör efteråt!
1) Om några - Vilka ÄL-tester använder ni? Jag kör bara CB digitalt ÄL-test. Dyrt men det känns "bäst"?
2) Äter ni folsyra, undviker kaffe/alkohol eller något annat?
3) Knäppaste frågan, men hur motiverar ni er till sex? Jag känner att det är lite krystat, inte alls lika kul och spännande som innan vårt MF. Har ni bara borstat bort det och gått vidare? Jag bannar mig själv, tänker att det är "typiskt mig" att få MF osv. Vet att jag inte borde, men så är det.
4) När borde man söka utredning? Tänker att det vore hemskt att få fler MF och att något är fel som man kunde ha åtgärdat på ett tidigt stadium. Något knäppt med hormonerna eller annat.
Beklagar ditt missfall. Jag fick mitt första missfall nu efter 3 barn.
1:jag använder restlagrets Äl-test och tycker att de är billiga o funkar bra
2: Jag äter oftast bara extra folsyra och järn under graviditeten men folsyra rekommenderar de att man äter även när man försöker bli gravid
3: Tror att det är vanligt att sexet blir mindre lustfyllt då man vill bli gravid. Har inget tips men känner igen mig.
4: . Det är tyvärr något som någon gång händer de flesta som försöker bli gravida och tror att det är lite som kan påverka tidiga missfall innan v 13. Man kan få 2 missfall på rad utan att någon höjer på ögonbrynen. Man har nog rätt att få utredning efter 3 MF på rad
Lycka till framåt!