• Matildalinea

Bli gravid efter missfall

Hoppar också in här. Blev gravid på första försöket ! Dock plussade jag väldigt sent (bim+4) hade fått blödning nör mensen skulle komma men den va inte lika riklig eller lika önge som den brukar så testade och fick svagt positivt på två stickor och positivt på cb digital ! Men lyckan blev kortvarig, två dagar senare började blödningarna igen och efter fyra dagar med blödning visar det nu neg på cb digital :( känns som ett väldigt tidigt missfall ? Men nu väntar jag och hoppas på att ÄL ska komma igång igen. Hade hoppats på idag (att den skulle komma som vanligt efter första blödningen) men ser väldigt mörkt ut :( hur såg de ut för er, när kom eran ÄL igång ? :( vill inget hellre än att plussa på Stickan och bli mamma ju :((

• Matildalinea
    bebismys skrev 2017-10-31 22:19:50 följande:

Plussade igår och det känns så overkligt! Underbart och läskigt! Gick ju nästan till 14e veckan sist när det blev ma, så oron kommer va jobbig nu...

Hoppas ni andra får erat plus snart också :)

Grattis ! Va roligt :D hur många försök efter MA ? Ja jag förstår att oron kommer vara jobbig :( är också orolig för de .. själv väntar man på första ÄL efter MF, lång väntan, väntar man inre på ÄL, så är det bim eller på att de kritiska veckorna ska gå osv .. denna eviga väntan

Men i slutändan har vi förhoppningsvis vårat otroligt vackra mirake :)

Styrkekramar till dig !
  • Matildalinea
    bebismys skrev 2017-11-02 19:27:43 följande:

Tack så mycket! :) hade en mens efter ma, men nästan 3mån efter. Tog rättlång tid innan jag fick första mensen efter ma. Ja denna oro!!! Men man har inget val, bara leva på som vanligt och tänka positivt:) ja precis alltid nåt att vänta på! Hoppas du har äl snart! Brukar du märka av äl? Håller tummarna och kramar tillbaka!

Oj ja det va ett litet tag :/ har du koll på om du fick ÄL där innan ?

Jag testar med cb och har just nu blinkande gubbe , fick det för tre dagar sedan och är inne på dag 15 idag så hoppas på fast snart :D

Och du har så rätt, man måste vara positivt insälld, annars blir man ju helt knäpp (som om man inte redan är de av baby fever) :p ;)

Kram på dig och hoppas verkligen att den lilla bönan vill stanna och att du får en underbar graviditet :D
  • Matildalinea

Hjälp, idag fick jag blödning från ingenstans ...? Är på ÄL+4 och helt plötsligt när jag satt på toa va det lite blod i trosan och sen på pappret ? Vad är detta, MF igen ? :((((

• Matildalinea
    Tumvante skrev 2017-11-09 22:49:14 följande:

Nidblödning? Tidig mens? MF låter det inte som på 4 dagar efter ÄL... du ska ju ha mätbart HCG för att det ska vara missfall.

Charlieellerså skrev 2017-11-09 23:00:56 följande:

Tycker också att nidblödning låter mer sannorlikt. Inte MF 4 dagar efter äl. Hoppas...

Men kan man få nidblödning så tidigt ? Har fått höra absolut TIDUGAST ÄL+5 ? Kan det verkligen vara det då ..

Hört något om äl blödning, vad innebär detta och om det är de betyder de ingen chans till graviditet denna månad då ? Blev så orolig nu eftersom jag precis haft MF och vill ju inget hellre än att få en liten böna i magen :(
  • Matildalinea
    Belliiz skrev 2017-11-10 02:46:58 följande:

Jag tror nog det kan ha varit en äl blödning du fick. Jag fick lite rött/rosa på pappret igår på äl+1 och tror det kan ha varit en äl blödning :) Bara positivt om du får en sån för då vet du att ägget har släppt. Vissa kan få såna blödningar och andra inte.

Jag själv hade en väldig smärta i magen vid denna äl så blev inte alls förvånad när det kom lite blod på pappret igår. Håller tummarna på att du får ett pluss denna månad! :)

Kan det vara de trots 4 dagar efter ? Har kört med cb test så vet ju när äl var.. försökt blod och sen rosa på pappret och nu på morgonen ingenting .. känns som stt de är långt efter ägget släppte och då sent för äl blödning men tidigt för nidblödninh då jag hört att de inte kan fästa såhär tidigt.. åh blir ju knäpp av detta, efter MF förknippas ju verkligen blödning med negativt
  • Matildalinea
    CinnamonGirl skrev 2017-11-12 13:33:26 följande:

Nån som provat progesteronkräm?

Nej va ska det vara bra för ? :)
  • Matildalinea
    CinnamonGirl skrev 2017-11-12 18:48:09 följande:

Om man har för låga nivåer kan det öka risken att få missfall.

Jaha okej, tack :)
  • Matildalinea

Jag fick ju MF för lite mer än en månad sedan, väldigt tidigt MF V5-6 och hAr fått igång ÄL ! På ÄL+4 fick jag en liten blödning som en femkrona i trosan och sen lite på pappret och sen va det borta, nu idag ÄL+9 har jag fått lite brun/rosa flytningar och är jätte orolig :( vad kan detta innebära ? :( jätte orolig ! har haft molande värk igår och idag, ont i bröstvårtorna och ilningar i dom sedan ÄL+5 och bara en anmält stark känsla av att jag skulle vara gravid .. testade neg idag. Va tror ni ? :(

• Matildalinea

Mina brunrosa flytningar gick över till ljusrosa röd igår kväll och idag blod, dock inte lika mycket som mens men använder binda ifall att... rädd för nytt MF då det betedde sig likadant inför de :( hade en blödning som inte va lika mycket som mena, plussade efter de och sen en blödning till :(

• Matildalinea
    Anonym (drömmen) skrev 2017-11-16 21:29:30 följande:

Jag fick tidig mf med vår första barn med. skulle precis komma in i vecka 6 så var det tvunget att hända :( 

Hade tydligen äl mellan 4-6 men får negativa gravtest...

Hade också ÄL runt då och en liten blödning 4-5 dagar efter och nu en mens liknande blödning fast inte riktigt så riklig som jag brukar ha.. säkert nytt MF :,(((
  • Matildalinea
    Joozzaan skrev 2017-11-21 01:36:30 följande:

Jaha.. då sitter man här. Plussade i september men det sket sig totalt och fick missfall i v9 :( hade precis börjat slappna av och tro att vi faktiskt skulle få en liten bebis i juni men, nej.

Dags att börja om på 0.. är helt känslomässigt slutkörd känner jag. Har nästan slutat blöda nu och ska testa i veckan om det har blivit negativt än (fortfarande + den 13/11) behöver tips och pepp inför detta känner jag, har fått känslan av att vi aldrig kommer få något syskon till vårt barn och att jag säkert inte ens kommer bli gravid igen.. åh allt känns så himla hopplöst :(

Allt var för bra helt enkelt.

Usch va tråligt att höra ! :( det är så himla svårt och tyvärr finns det inte mycket man kan säga mer än att kämpa <3 du kommer definitivt bli gravid igen med en frisk liten böna, man får trösta sig med att det kan vara lättare att vli gravid efter ett MF och bara hoppas att det får hela vägen !! Du är inte ensam, massa kramar !
  • Matildalinea
    Joozzaan skrev 2017-11-23 22:14:41 följande:

Tack <3 behövde höra det! Vi har inte berättat för någon om allt så man känner sig skapligt ensam. Känner även att jag inte kunnat ta till mig eller sörja det som skedde... allt var så perfekt, men nu... :(

Usch förstår de, jag hade bara berättat för en nära vän och har haft en underbar tjej här från fl som har stöttat mig extremt mycket ! Man blir lätt ensam och det är så svårt för ens partner att sätta sig in i vad som händer i våra kroppar .. men du är inte ensam <3 könner du att du vill ha någon att prata med får du gärna skriva till mig, om vad du vill :) kan vara skönt att prata av sig !
  • Matildalinea

Inne på försök nr 4; 3e efter mf.. tror jag är på ÄL +4-5 fick för mig att jag hade nån stickning igår kväll och även idag men säkert inbillning .. så rädd att hoppas för mycket .. tidigt nu också. Fick dock äggviteflytning nu under kvällen och det har jag bara fått förra gången när jag fick mf, annars brukar de vara andra flytn8ngar nu.. hoppas ! Hur gör det för alla andra ? Vilket försök, nör har ni ÄL eller bim, har ni några tecken ? :)

• Matildalinea

Blir helt knäpp på min kropp :( ligger troligtvis på ÄL 7-8 idag, igår fick jag en lött rosaröd blödning som endast kom på pappret ca 3-4 ggr sen slutade det, och idag kom aprikos på pappret nu på kvällen och sen i trosskyddet ... har haft lite lött molvärk sedan kvällen/natten till igår (nyårsafton) annars inget .. helt kört den a månaden säkert .. kan det. Ara att min mens är en vecka tidig och börjar sp här konstigt ? :( har bim 8-9/1.. nån annan som har upplevt såhär ?

• Matildalinea
    Charlieellerså skrev 2018-01-02 22:27:21 följande:

Skulle kunna ligga rätt i tiden för en nidblödning : )

Men kan de komma så utspritt ? Tänker att man bara skulle få en dag och sen sitter den där den sitter liksom ? Har inga andra sy prom heller förutom lite molvärk som kommer och går, mest på höger sida
Svar på tråden Bli gravid efter missfall