Inlägg från: 33villbligravid |Visa alla inlägg
  • 33villbligravid

Bli gravid efter missfall

Haloj! Hoppar in här också. Hade ett missfall i vecka 11 + 5 den 20 oktober och blödde nästan två veckor efter det.  Har ingen aning om när ÄL kan komma igång igen. Om jag räknade MF som dag 1 borde jag få mens idag. Igår och i förrgår har jag fått små rosa flytningar (i förrgår på förmiddagen och igår på kvällen). Trodde det var mensen som satte igång, men har inte kommit ngt mer och känner ingen direkt mensvärk heller...

Har haft oskyddat sex sedan slutade blöda, nu börjar man ju naturligtvis undra och hoppas på att det tagit sig direkt, men säkert bara kroppen som strular ...

• 33villbligravid

Ja, inte förstår man hur kroppen fungerar. Har haft spottings ti-lö förra veckan (ungefär då skulle haft mens om den kommit efter missfallet). Ingen ordentlig mens dock och gravtestet visar ett supersvagt streck. 

Nåja, bara att vänta ut det hela. Tycker ju nog gravtestet borde visa helt negativt en månad efter missfall. 

Störigt då inte har koll på cykeln, brukar gå som en klocka annars.

• 33villbligravid
    Masken80 skrev 2017-11-20 21:32:28 följande:

Vi verkar vara i exakt samma läge 33villbligravid... jag blödde lite grann varje dag fram till i lördags nu i veckan som var... hade som sagt mitt missfall i mitten av okt v6-7! Testade gravid 1-2 förra tisdagen med clearblue digitalt och nu idag jättesvagt med vanligt test så ska testa med digitalt i slutet på veckan igen och hoppas att alla hormoner har gått ur men det tar lika många veckor att få ur allt ur kroppen som att bygga upp känns det som. Tänker köra på nu och hoppas på Äl om ca en vecka:) Läkaren ville att jag skulle vänta ut mensen och få neg test först men fattar eg inte varför för på efterkontroll den 23 okt var allt borta men det såg ut som det kom lite rester nu i veckan trots allt:(

Ja! Så skumt detta. Hade ingen aning om att det kunde bli så här, men tydligen rätt vanligt att cykeln inte drar igång genast :/ Mitt missfall var lite senare än ditt, 20 oktober, men allt såg ok ut på min efterkontroll också. Hur mycket har du alltså blött senaste veckan? Jag har mest haft som små spottings, d.v.s. vet inte ens om kan räkna det som blödning. 

Ja - vill helst nu bara att mensen ska kicka igång så kan börja vänta på ÄL igen! Lycka till du med :)
  • 33villbligravid

Nä alltså! Trodde jag fick mens igår, men igen kom den av sig :/ Hade liten blödning igår med mensvärk och allt, men inte kommer det igång ordentligt. Är det normalt att ha spottings var och varannan dag efter missfall? Eller är det tecken på att ngt inte är riktigt rätt?

• 33villbligravid

Hej!

Jag har plussat igen och är inne i vecka 7 + 2. Hade missfall i oktober i vecka 11 + 5 så kan verkligen inte andas ut ännu känns det som. Tar en dag i taget och försöker förtränga hela graviditeten så gott det går!

Lycka till alla!

• 33villbligravid
    Charlieellerså skrev 2018-02-12 20:48:37 följande:

Så roligt att flera plussat. Många i samma sits med ma i bagaget. Försöker också tänka på annat för att inte bli helt knäckt om något går snett igen. Dock svårt när illamåendet och tröttheten gör sig påmind hela tiden. Vul i v 7+ 4 så försöker hålla ut till dess.

Men illamående lär ju vara ett bra tecken! :) Jag hade inte ett MA sist utan MF i vecka 11+5 pga av moderkakan låg dåligt och började blöda och lossnade. Nu vet jag inte om ska gå på tidigt vul eller inte... känns som att man ändå inte kan veta säkert. Sist såg jag fostret i vecka 7, 8, 10 och 11 pga blödningar och varje gång med tydliga hjärtslag och växte som skulle, ändå gick det snett. Huh!
Svar på tråden Bli gravid efter missfall