• Joozzaan

Bli gravid efter missfall

Jaha.. då sitter man här. Plussade i september men det sket sig totalt och fick missfall i v9 :( hade precis börjat slappna av och tro att vi faktiskt skulle få en liten bebis i juni men, nej.

Dags att börja om på 0.. är helt känslomässigt slutkörd känner jag. Har nästan slutat blöda nu och ska testa i veckan om det har blivit negativt än (fortfarande + den 13/11) behöver tips och pepp inför detta känner jag, har fått känslan av att vi aldrig kommer få något syskon till vårt barn och att jag säkert inte ens kommer bli gravid igen.. åh allt känns så himla hopplöst :(

Allt var för bra helt enkelt.

• Joozzaan
    Matildalinea skrev 2017-11-22 19:22:26 följande:

Usch va tråligt att höra ! :( det är så himla svårt och tyvärr finns det inte mycket man kan säga mer än att kämpa <3 du kommer definitivt bli gravid igen med en frisk liten böna, man får trösta sig med att det kan vara lättare att vli gravid efter ett MF och bara hoppas att det får hela vägen !! Du är inte ensam, massa kramar !

Tack <3 behövde höra det! Vi har inte berättat för någon om allt så man känner sig skapligt ensam. Känner även att jag inte kunnat ta till mig eller sörja det som skedde... allt var så perfekt, men nu... :(
  • Joozzaan
    Matildalinea skrev 2017-11-25 19:38:03 följande:

Usch förstår de, jag hade bara berättat för en nära vän och har haft en underbar tjej här från fl som har stöttat mig extremt mycket ! Man blir lätt ensam och det är så svårt för ens partner att sätta sig in i vad som händer i våra kroppar .. men du är inte ensam <3 könner du att du vill ha någon att prata med får du gärna skriva till mig, om vad du vill :) kan vara skönt att prata av sig !

Vad snällt! Ja man blir som sagt lätt ensam.. känner mig så uppgiven. Dottern tog lång tid att få till så lyckan när det bara tog 3 försök denna gång var ju otrolig. Känner på mig att det kommer bli en lång resa mot syskon :( har fortfarande svagt positiva gravtest så kroppen är ju inte ens "normal" igen.
  • Joozzaan
    Tumvante skrev 2017-11-26 21:38:02 följande:

Känner igen mig, känner mg också ensam, trots att jag är med i grupper med tjejer som upplevt liknande eller värre. Men ingen vän eller familjemedlem har fått kämpa så här.

Vill verkligen också ha ett syskon... och att det inte går för många år... 3 år var min gräns (egentligen 2), och snart är vi ju där...

Skrämmande hur lika vi tänker, har också 3 år men helst 2.. hade detta gått vägen hade det blivit 2 år och 3 månader mellan barnen. Nu tar ju allt så mycket längre tid :( om det nu skulle ta sig snabbt igen och gå bara blir det ju typ 3 år. Fick negativt test idag i alla fall, och halvstarkt på ÄLtestet så hoppas ÄL är på väg och att kroppen kommer igång som vanligt igen.
  • Joozzaan
    Tumvante skrev 2017-11-29 22:29:29 följande:

Hur många MF har du i bagaget om jag får fråga? Mitt HCG var på 220 idag, och jag blöder på. Så jag hoppas att det faller snabbt. Jag vet ej om jag borde prova nu innan jag ens haft konsultationen omkring vilken behandling vi ska få... men ja, känner verkligen den tickande klockan...

min dotter blir 3 år i oktober...

Detta var mitt första MF...

Uach vilken jobbig sits.. har ni någon tid för konsultation inbokad eller kan man ringa och be om råd bara? Tänkte så du får lite klarhet i om det är bäst att vänta eller bara köra på. Var detta ditt 5e missfall? Känns så fel att jag beklagar mig över ett när det finns andra som fått gå igenom mycket värre.
  • Joozzaan
    Tumvante skrev 2017-11-30 21:42:19 följande:

Ett är också illa. Man har vetskapen av hur det är att glädjas åt något, och sen fullständigt bara mista allt...

jag har en tid den 20 december nu. Då kommer vi gå igenom min behandlingsplan. Även om det nog är efter denna cykelns ägglossning, så är det bra.. det är ju där vi lägger planen för hur vi ska kunna få en möjlig succé i framtiden. Det är dagen innan julsemester så jag tror jag kan be nya jobbet om ledigt utan att det verkar konstigt.

Ja precis, alla förhoppningar och förväntningar man hunnit bygga upp fullständigt crashar :(

Skönt att ni ändå får hjälp! Blev mycket besviken på hur jag blev behandlad av vården.. fick inte komma in en enda gång. Blödde totalt 4 veckor och ringde 2-3 gånger... blev helt nonchalerad.

Hoppas vi sitter här om ett år med små bebisar allihop!
Svar på tråden Bli gravid efter missfall