• CinnamonGirl

Bli gravid efter missfall

Fick missfall igår, hann till typ vecka 5. Har fått en gynekologtid nästa fredag för att kolla att allt kommit ut.

Hur länge har ni haft blödningar? När kan man börja ha sex igen?

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl
    Elliot1 skrev 2017-09-13 19:25:29 följande:
    Formulerade mig lite dumt också, man ska vänta tills man slutar blöda med att ha sex igen. Annars finns risk för infektion :)
    Bra att veta.
    Elliot1 skrev 2017-09-13 19:24:36 följande:
    Tråkigt att höra men du är långt ifrån ensam :( Har du barn sen innan?

Bra med en tid hos gyn för att se så allt är borta. Jag blödde i ca 6 dagar varpå de sista två dagarna mest var lite bruna flytningar. Hade tid hos gynekolog en vecka efter missfallet och den dagen var jag helt blödningsfri. Började ha sex så fort jag slutade blöda och har/hade inga planer på att vänta med att försöka göra en ny bebbe :)

Inga barn tidigare. Vi har försökt i 6 år så blev ju glad men chockad när jag plussade. Nu vet vi att jag inte omöjlig att befrukta, så det blir till att försöka igen så snart det går.
  • CinnamonGirl
    Elliot1 skrev 2017-09-13 19:48:01 följande:
    Åh vad ledsen jag blir för er skull med ett missfall efter så lång tid av försök. Men som sagt, nu vet du att ni kan så det är bara vara stark och försöka igen!!! Stort lycka till!
    Lycka till du också!
  • CinnamonGirl

Jag la upp den här bilden på Facebook. Tjejer - det gör ont, men var starka och ge inte upp!

• CinnamonGirl

Har ni haft mycket värk och blodklumpar?

Jag fick mensvärk upphöjt till 10 i tisdags och blödning som vanlig mensblödning samt med två rejäla blodklumpar under eftermiddagen. Sen har det tuffat på med mensblödning tills idag på eftermiddagen med två nya blodklumpar. Dock noll värk, vilket iofs är skönt.

• CinnamonGirl

Jag kunde inte låta bli att ta ett test idag. Jobbigtg att den fortfarande visar "gravid".

• CinnamonGirl
    CinnamonGirl skrev 2017-09-16 09:09:43 följande:
    Jag kunde inte låta bli att ta ett test idag. Jobbigtg att den fortfarande visar "gravid".
    Har varit lite nojig och testat varje lördag sedan jag plussade den 26/8. Fått resultatet 2-3 veckor varje gång, reagerade förra lördagen på att det inte stod 3+, men förstår nu att då var redan missfall på gång.

Finns det nån normal tid på hur länge det dröjer innan gravidhormonerna försvinner ur kroppen?

Jag är ledsnare nu än vad jag hade trott att jag skulle bli, men vill ändå försöka igen så fort som möjligt.

• CinnamonGirl
    Lilja020710 skrev 2017-09-17 10:59:40 följande:
    Nu har det gått en vecka efter glad gubbe på äl cb testet. Testade grav o äl test igår för att se om hormoner är borta efter ma/ skrapning. Ingen äl men ett väldigt svagt streck på gravtest så vet nu inte vad det betyder? Haft ont i högra äggstocken häromdagen o stickningar i bröstvårtorna men vet inte om det är mens på gång ... skulle jag testa på positivt om 1-2 veckor skulle jag då ta testat som gravid eller fortfarande hormoner? Känner mig så frustrerad jobbig sits... ska ringa o boka tid till gyn imorgon det så läkaren efter skrapet att jag skulle göra några veckor efter för att se att allt är ok efter.
    Det är det som är så jobbigt nu, det verkar som det kan ta tid innan gravidhormonerna försvinner ut ur kroppen, och då visar ju både graviditets- och ägglossningstester fel.

Helst ska man väl köra på känslan och skita i ägglossningstester, men det är et bra hjälpmedel om man jobbar borta eller om man inte bor ihop.
  • CinnamonGirl
    emizz skrev 2017-09-18 16:13:11 följande:
    Vill inte göra dig deppig men jag fick mitt missfall i slutet av Juli och fick positivt förra veckan...har tagit lååååång tid för mig, dock finns det en chans att jag fått 2 missfall på raken med tanke på att jag 2 blödningar inom 5 veckor, hoppas att det går ut kroppen snart på dig
    Tja, det är väl bara vänta som gäller.
  • CinnamonGirl
    Lilja020710 skrev 2017-09-18 20:12:23 följande:
    Jag håller tummarna för alla här självklart:)
    Man kan verkligen inte förstå hur jobbigt det är att få missfall först man upplevt det själv, ska jag va ärlig så trodde inte jag att det skulle hända mig eller rättare sagt aldrig tänkt på den möjligheten när man har barn sen tidigare så tror man bara att det ska funka . När man väl blir gravid efter flera månaders försök o får den där glädjen o planerar o räknar ut bf så bara stängs dom dörrarna på en o det blir helt svart. Kan inte föreställa mig dom/er som försökt sååå länge o kanske får sluta med ivf o ändå inte vill sig... bara mina tankar nu vill bara visa min omtanke till er alla o hoppas ingen ger upp eller behöver ge upp sin dröm . Kram till er :)))
    Jag trodde inte heller att det skulle kännas så jobbigt att få missfall.

Vi har försökt i 6 år och jag har stundtals deppat ihop totalt. Att äntligen få ett positivt graviditetsbesked var ju höjden av lycka, och att se bli drabbat av ett missfall... vi hade nog båda börjat se fram emot att få en majbebis.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall