• Cecilie

Bli gravid efter missfall

Hej fina ni! Jag hoppar gärna in här. Känns skönt att ha några i samma situation som en själv att dela tankar med. Jag fick konstaterat ofostrig graviditet för exakt 4 veckor sedan. Skulle vara i v. 9 och gick på tidigt ultraljud (så tacksam att jag gjorde det, vem vet hur länge man skulle gått annars). Fick cytotec direkt. Har dock inte försökt bli gravid än för graviditetstestet var fortfarande jättestarkt positivt efter 2 veckor när jag hade slutat blöda.

Tog dock ett test igår som var negativt och idag fick jag mens! Började gråta av lycka. Det trodde jag aldrig att jag skulle göra av att få mens och testa negativt, hehe. Men det känns bara som en lättnad att min mens kom när den skulle och att vi nu kan börja försöka igen! Det tog 6 månader att bli gravid förra gången men jag hoppas att det går snabbare denna gången.

Har en underbar dotter sen innan på 4 år som längtar efter att bli storasyster. Jag var 22 när jag fick henne så har inte känt någon stress med syskon pga min unga ålder och att jag ville läsa klart min utbildning och börja jobba... Men nu ångrar jag så bittert att vi inte började försöka tidigare!

• Cecilie

Ska ha mens om en vecka. Hade ägglossning i måndags... Är helt deprimerad och besatt av tanken på att bli gravid igen. Hade ändå börjat återhämta mig efter missfallet som skedde i v 9 i början av augusti. Haft kul på jobbet, kommit igång med styrketräningen igen. Tyckt att livet känns helt okej och inte känt någon stress. Men så berättade min bästis att hon är gravid. Vi skulle försöka tajma, och nu är hon beräknad en månad efter när jag skulle fått.... fy fan. Vi hade också försökt i 8 månader och för henne gick det på första försöket. Jag är så glad för hennes skull såklart men samtidigt är det som att beskedet om hennes graviditet typ förstördes mitt psyke... Känner mig SÅ missunnsam. Jag drömmer stressdrömmar varje natt om henne, att min man lämnar mig för henne för att hon kan bli gravid och inte jag, att jag aldrig kommer kunna bli gravid igen... sjuka tankar. Vill bara spola fram tiden en vecka och veta om jag är gravid eller inte.. jävla skit :( vet att det är osannolikt att jag skulle bli gravid på första försöket... samtidigt känner jag att min värld kommer rasa när mensen kommer...

• Cecilie

CinnamonGirl- det är så fruktansvärt jobbigt när testen fortfarande visar positivt. För mig tog det typ 3-4 veckor. Fick min mens efter 25 dagar och när den var slut var det helt negativt. Hade ägglossning innan dens mensen när testen fortfarande var svagt positiva dock.

• Cecilie

Min mens kom igår :( andra sen missfallet, första försöket att bli gravid igen. Den kom några dagar tidigt dessutom. Det verkar som cykeln inte är riktigt tillbaka än. Blev så jävla ledsen...

• Cecilie

Skönt att prata med läkare. Jag har också hypotyreos. Fick det efter mitt förra barn. Hoppas inte att det är det som gjorde att jag fick ma och att det tog lång tid att bli gravid.. min läkare (på endokrinologen) trodde inte det iaf då mina värden ser bra ut. Vilken info har ni andra hyposar fått om missfall i relation till hypo?

Mitt tempande blir jättekonstigt om jag inte tar exakt samma tid varje morgon. I helgen passade mina föräldrar vår dotter så jag sov mycket längre på morgonen än vanligt och då var min temp jättekonstig. Ett tips är att maila NC och be dom kolla! Dom kunde se vilka temperaturer som var avvikande och ta bort dom.. så coolt!

• Cecilie

Samma som dig erna90.. inne på försök 2 efter missfall. Bim på söndag. Men har mina vanliga menssymptom som humörsvängningar och finnar.. med graviditeten som slutade i MA hade jag perfekt hy en vecka innan mens och glatt humör och det var så jag förstod att jag var gravid... vet inte om det kan vara olika från graviditet till graviditet? Ser finnarna som ett tecken på att det inte gick denna gången heller iaf :(

• Cecilie

Tack evve88! Ska testa på fredag...

MandiJanis - första gången jag blev gravid (med min dotter som nu är 4) gick det på första försöket. Förra gången tog det 7-8 månader... slutade i missfall.. inne på andra försöket nu. Hoppas det går snabbare den här gången. Som du säger tar det verkligen upp hela ens tankeverksamhet :(

• Cecilie

Fuck vad den här väntan och längtan är jobbig. Kvävande. Inne på försök 3 nu efter MA.. tänker på er alla <3 skönt att man inte är ensam.

• Cecilie

Grattis bebismys <3 vad roligt och det ger lite hopp för oss andra att det faktiskt kan gå fort att bli gravid igen! Jag är övertygad om att det kommer gå bra för er den här gången, men förstår att oron är helt fruktansvärd samtidigt.

Och hej till alla nya! Synd att ni behövde vara med om något som förde er hit, men som någon sa är det skönt att dela med sig till folk som går igenom samma hemska sak som en själv... För mig kom mensen tillbaka som vanligt, kanske två dagar senare än den brukar. Mensen efter det kom efter bara 20 dagar så man märker att menscykeln är lite konstig. Tredje mensen kom som vanligt och nu ska jag ha mens igen om en vecka. Tredje försöket nu så hoppas det tar sig! Fick konstaterat MA i början av augusti i v. 9. Dessa 3 månader har varit de längsta i mitt liv typ.... hoppas verkligen jag blir gravid snart. Tog tyvärr 7-8 försök förra gången.. Kram på er alla, vi klarar detta tillsammans!

• Cecilie

Iiihhh jag plussade imorse! Känner mig livrädd men lättat att det inte tog lika lång tid som förra gången att bli gravid.

• Cecilie

Ang funderingar över första ägglossningen: Jag hade fortfarande svagt positivt graviditetstest när jag hade ägglossning så ÄL-tester gick inte att använda. Jag kände dock alla symptom och hade min "vanliga" lutalfas så jag är övertygad om att det var ägglossning. Den va två dagar senare än vanligt så på dag 16. Inget konstigt enligt min gynekolog. Vi lät det dock gå en mens emellan innan vi började försöka. Nu i efterhand hade jag nog börjat försöka direkt och ha sex varannan eller var tredje dag några dagar efter jag slutade blöda och fram till att jag fick mens (eller förhoppningsvis får man inte mens men..). Just eftersom det kan vara så svårt att veta när man har ägglossning direkt efter MF om man fortfarande testar positivt på gravtester. Min första mens kom efter 28 dagar och då var gravtestet äntligen negativt. Sen blev jag gravid på tredje försöket.

Tack för alla gratulationer förresten <3 Kan ju säga att alla symptom är helt annorlunda den här gången än när jag blev gravid i somras... Så ett tips från coachen: om ni får era vanliga menssymptom som ni inte hade förra gången ni var gravida, se inte det som ett säkert tecken på att mensen är påväg och bryt ihop och t.ex. drick X antal glas prosecco för att dränka era sorger. Jag talar tyvärr av egen erfarenhet.... hehe... Jag fick jättebra hy förra gången istället för de vanliga mensfinnarna. Så när jag nu fick finnar såg jag det som ett tecken på att jag inte var gravid och bröt ihop totalt.. fick lite ångest över det när jag några dagar senare plussade på stickan om man säger så. Jaja så kan det gå..

Svar på tråden Bli gravid efter missfall