Erna90 skrev 2017-08-28 21:56:00 följande:
Beklagar! Verkligen hemsk känsla att få uppleva!
Ne har "bara" haft ett missfall. Menade att båda graviditeterna tagit sig på 2a försöket. 2a graviditeten kändes nästan för bra för att vara sann när det gick så snabbt och jag hade någon konstig känsla helagiden tror jag. Men man blev ändå chockad när man fick missfall.
Tycker med att det är svårt att veta hur kroppen ska repa sig. När kommer allt igång liksom!?
Vi har tänkt att köra på direkt och ska försöka att hålla oss från att testa fram till 1a november (min födelsedag). Skulle vi ha riktig tur och det går sig direkt ska det nog ändå hinnas med att ta tester till kub och så tror jag
Tar du några ägglossningstester eller annat för att ha lite koll? Eller kör ni på utan att "tänka allt för mkt" så som vi tänkt försöka?
Jag förstod det nu när jag läste igen. Givetvis tråkigt med "bara" ett missfall ändå. Jag kände också på mig att detta inte skulle gå vägen - ändå blev jag chockad och förkrossad. Blöder du fortfarande?
Det är sååå svårt att veta hur man ska tänka efteråt. Alltså man funderar och funderar men precis som allt annat så är det ju bara väääänta och se. Jag vet ju inte ens hur länge jag kommer blöda nu. Bara håller tummarna för att det snabbt är över.
Åh, håller verkligen tummarna för en fantastisk födelsedagspresent för dig!!! :D
Jag tänker inte ta ÄL-test på en gång. Tycker min kropp brukar vara rätt tydlig med att visa vad sker men nu när jag blev gravid hade jag en app som visade ungefär när jag skulle ha ÄL så la jag ihop 1+1 med appen och kroppens symtom. Då blev jag gravid. Men får se hur det blir nu, kan inte använda appen när jag inte haft någon mens att räkna utifrån. Sen vill jag försöka undvika att vi ska känna oss pressade och jag tror ÄL-test kan ha den effekten..