• bebismys

Bli gravid efter missfall

Hej! Jag är i samma sits :) beklagar ditt missfall.. fick ett sk missed abortion i augusti. Fick positivt äl-test onsdag och torsdag förra veckan, var ca 5veckor efter ma. Så om det stämmer har det gått drygt 1v sen äl nu och mensen borde komma nästa helg. Eller helst inte komma :)

• bebismys

Min mens med... första efter missfallet för mig, 7v tog det... enligt mina äl-test så tycker jag den kom lite tidigt för mig också. Ja usch va ledsen man blir, vet hur du känner... hade en tanke att jag blev nog gravid nu igen för att få lite tröst i allt elände men inte det :(

Cecilie skrev 2017-09-21 07:30:49 följande:

Min mens kom igår :( andra sen missfallet, första försöket att bli gravid igen. Den kom några dagar tidigt dessutom. Det verkar som cykeln inte är riktigt tillbaka än. Blev så jävla ledsen...

• bebismys
    Erna90 skrev 2017-09-24 20:02:51 följande:

Antar att det är såhär det kommer vara nu. Folk runt omkring går ut med sina graviditeter offentligt och trots glädjen för deras skull känns det typ ledsamt. Det skulle ju varit vi!

En från min föräldragrupp gick ut med att deras son blir storebror i mars. Precis det vi önskade oss. Och trodde vi skulle få. Var på väg att få. Tills jaa.. Var tvungen att gråta, så jäkla ledsen över detta (fast man vet att det är vanligt och händer av en anledning)! När kommer man egentligen över ett missfall?

Tycker mig också se titt som tätt hur folk gått ut mes graviditer med bf som vi skulle haft... blir jätteledsen! Va på Childrens house och köpte present i helgen och det gjorde så ont att se alla gravida par som tittade på vagnar och babyskydd..grät hela vägen hem i bilen:( så jag undrar också när man kommer över ett missfall?? Följer två tjejer på Instagram som ska ha i februari som vi skulle ha fått varav en som jag va i samma vecka som..blir bara ledsen när jag ser henne uppdateringar :(
  • bebismys
    emizz skrev 2017-09-29 10:52:27 följande:

Denna kanske är bättre??

Mitt öga ser nåt svagt på den bilden:) spännande och se om nån dag :)
  • bebismys
    Cecilie skrev 2017-10-02 21:39:22 följande:

Skönt att prata med läkare. Jag har också hypotyreos. Fick det efter mitt förra barn. Hoppas inte att det är det som gjorde att jag fick ma och att det tog lång tid att bli gravid.. min läkare (på endokrinologen) trodde inte det iaf då mina värden ser bra ut. Vilken info har ni andra hyposar fått om missfall i relation till hypo?

Mitt tempande blir jättekonstigt om jag inte tar exakt samma tid varje morgon. I helgen passade mina föräldrar vår dotter så jag sov mycket längre på morgonen än vanligt och då var min temp jättekonstig. Ett tips är att maila NC och be dom kolla! Dom kunde se vilka temperaturer som var avvikande och ta bort dom.. så coolt!

Har också hypotyreos och har tankar ifall mitt ma berodde på det.. min läkare sa att hon förstår hur mina tankar går och även bm. Men att mina värden inte va så dåliga. Tsh låg på drygt 4 och ska väl ligga under 2.5 som gravid ungefär.. jag fick veta graviditeten v8-9 nånting och blev väl 1v senare som levaxinet justerades efter blodprov och då dosering för graviditet..tänker att tänk om det va därför det hände... nu är jag nojig över mina värden och vill att dom ska ligga bra direkt för graviditet...
  • bebismys
    CinnamonGirl skrev 2017-10-27 16:13:31 följande:

Ni som fått missfall förr, hur fort kom mensen tillbaka? Var den förändrad, typ kraftigare eller lättare?

Jag märker att jag blöder mer dem här gången, nämligen... men det kanske kan bli så?

För mig tog det 7v innan mensen kom.. upplevde den inte rikligare, bara nån extra dag kanske:) men min bm så att det är vanligt att den är rikligare så det är ju fullt normalt!
  • bebismys
    ABbf2018 skrev 2017-10-27 17:12:23 följande:

Hej, jag hoppar gärna in här. Jag är 23 år, min sambo 26. Efter att jag blev gravid i slutet på maj iår kom det veckor av glädje, 14 v senare konstaterades det på gyn på ackis att det var en ofostrig grav. Vilket resulterade i 2 skrapningar...

känns ändå som att vi ?släppt? det och vill SÅ mkt bli gravid igen.

Men ägglossningen verka lite skev, använder cb och den ha visat på hög fertilitet i 5 dagar nu, känns knepigt. Men man få väl ba köra på, vill inget hellre än att bli mamma.

Beklagar missfallet... hemskt att tro allt är bra, vilken chock.. lite liknande för oss..Skulle på ultraljud i v12+6 och bebisen levde inte, va bara ca 8v så var ett ma...

Hoppas du snart får plus på stickan!
  • bebismys
    ABbf2018 skrev 2017-10-29 11:03:16 följande:

Ja de är en väldigt skev känsla. Hur länge sen är det för dig?

I början kände jag bara att jag inte ville utsätta mig själv för detta igen, men tanken på bebis är ju 1000 ggr starkare.

2månader sen... Ja förstår känslan, man kommer såklart vara väldigt orolig :/ men man måste ju våga:)
  • bebismys

Plussade igår och det känns så overkligt! Underbart och läskigt! Gick ju nästan till 14e veckan sist när det blev ma, så oron kommer va jobbig nu...

Hoppas ni andra får erat plus snart också :)

• bebismys
    Matildalinea skrev 2017-11-01 14:00:37 följande:

Grattis ! Va roligt :D hur många försök efter MA ? Ja jag förstår att oron kommer vara jobbig :( är också orolig för de .. själv väntar man på första ÄL efter MF, lång väntan, väntar man inre på ÄL, så är det bim eller på att de kritiska veckorna ska gå osv .. denna eviga väntan

Men i slutändan har vi förhoppningsvis vårat otroligt vackra mirake :)

Styrkekramar till dig !

Tack så mycket! :) hade en mens efter ma, men nästan 3mån efter. Tog rättlång tid innan jag fick första mensen efter ma. Ja denna oro!!! Men man har inget val, bara leva på som vanligt och tänka positivt:) ja precis alltid nåt att vänta på! Hoppas du har äl snart! Brukar du märka av äl? Håller tummarna och kramar tillbaka!
  • bebismys
    ABbf2018 skrev 2017-11-01 20:03:29 följande:

Åh grattis!!? Håller tummarna för att de gå bra nu!! Förstår oron fullt ut, men försök och njut. Men jag förstår, man tar till alla försvarsmekanismer som finns! Lycka till nu, jag tro de komma gå bra för er!!!

Tack så mycket!! :) ja tyvärr är det svårt att släppa oron men man kan inte göra mer än att va positiv och leva som vanligt!
  • bebismys
    Matildalinea skrev 2017-11-02 20:01:31 följande:

Oj ja det va ett litet tag :/ har du koll på om du fick ÄL där innan ?

Jag testar med cb och har just nu blinkande gubbe , fick det för tre dagar sedan och är inne på dag 15 idag så hoppas på fast snart :D

Och du har så rätt, man måste vara positivt insälld, annars blir man ju helt knäpp (som om man inte redan är de av baby fever) :p ;)

Kram på dig och hoppas verkligen att den lilla bönan vill stanna och att du får en underbar graviditet :D

En gång fick jag positivt äl-test och det var då jag fick mens efter missfallet..så vet inte när jag hade äl nu när vi lyckades så vet inte exakt vilken vecka jag är i :)

Okej va spännande! Då håller jag tummarna för fast gubbe snart för dig! :)

Haha ja man blir knäpp av bebisverkstad och graviditet ;)

Tack snälla Du, kram! Önskar er så lycka till nu och att det snart växer en liten hos dig med :)
  • bebismys
    Cecilie skrev 2017-11-03 11:03:18 följande:

Grattis bebismys <3 vad roligt och det ger lite hopp för oss andra att det faktiskt kan gå fort att bli gravid igen! Jag är övertygad om att det kommer gå bra för er den här gången, men förstår att oron är helt fruktansvärd samtidigt.

Och hej till alla nya! Synd att ni behövde vara med om något som förde er hit, men som någon sa är det skönt att dela med sig till folk som går igenom samma hemska sak som en själv... För mig kom mensen tillbaka som vanligt, kanske två dagar senare än den brukar. Mensen efter det kom efter bara 20 dagar så man märker att menscykeln är lite konstig. Tredje mensen kom som vanligt och nu ska jag ha mens igen om en vecka. Tredje försöket nu så hoppas det tar sig! Fick konstaterat MA i början av augusti i v. 9. Dessa 3 månader har varit de längsta i mitt liv typ.... hoppas verkligen jag blir gravid snart. Tog tyvärr 7-8 försök förra gången.. Kram på er alla, vi klarar detta tillsammans!

Tack snälla du! :) <3

Den eviga väntan! Håller med om att det känns som en evighet när man bara väntar och hoppas hela tiden. Hoppas det är eran tur nu! Så ni inte behöver vänta lika länge igen.

Kram!
  • bebismys
    Charlieellerså skrev 2017-11-03 11:10:25 följande:

Beklagar ditt ma. Förstår att tiden går enormt långsamt när man väntar på ett nytt plus. Så många i samma sits. Tungt men såklart vi ska klara det tillsammans. Många plus hoppad vi på inom kort.

Story grattis bebismys. Nu ör det er tur att ha turen med er och få se magen växa. Förstår ändå oron som ändå finns med.

Jag får nu gå hem från sjukhuset efter skrapningen igår. I dag har kag bara gråtit. I sängen bredvid mig ligger en tjej dom får dropp då hon kräkts så mycket. Gravid i v 12 ( som jag skulle varit) Jag förstår att det måste vara sjukt jobbigt att må så men just i dag vill jag bara byta sits med henne. Kram och lycka till alla kämpar

Tack snälla!

Fy så jobbigt för dig :( det är så hemskt att gå igenom och jag förstår din smärta. Stor kram till dig!! <3
  • bebismys
    Cecilie skrev 2017-11-07 13:18:04 följande:

Iiihhh jag plussade imorse! Känner mig livrädd men lättat att det inte tog lika lång tid som förra gången att bli gravid.

Grattis!! Va kul! :) vet känslan är också såå rädd!! Knappt man vågar gå på toa.. tankarna maler... har du några symtom?
  • bebismys
    emizz skrev 2017-12-21 12:20:11 följande:

Hej alla

Äntligen har vi lyckats...än sålänge stämmer det digitala men är livrädd för missfall igen....så fort det maler och värker (vilket de gör flera ggr om dagen) springer jag på toa. Hur ska jag kunna slappna av? Ska ja behöva var ett nervöst vrak fram till v 12, kanske kan ta digitalt varje vecka?

Stort grattis!! Så himla roligt! :) men jag förstår din oro! Är också konstant orolig för missfall igen :/ det är jobbigt och man vill ju bara vara glad! Men man har som inget val...som min barnmorska sa, man får tillåta att det är jobbigt men man måste ju kunna leva. Sköt om dig & god jul!
  • bebismys

Vi blev gravida igen efter ma som upptäcktes i v13/14 i augusti... Nu i v.20..börjar äntligen våga tro att vår bebis kommer <3

Lycka till alla som fortfarande kämpar, ge inte upp! <3

Och grattis och lycka till till er andra som också blivit gravida igen! <3

• bebismys
    Erna90 skrev 2018-02-14 06:36:28 följande:

Idag fick jag ett positivt test "Gravid +3".

Fick missfall i mitten av augusti i vecka 10. Nu hoppas vi att detta ska gå vägen och jag hoppas verkligen att ni som väntar på plus får det inom kort. Man (eller jag iaf) blir verkligen galen av längtan efter plus. Upplevde att det dessutom blev värre efter missfallet än vad det var innan.

Stort grattis!! Så roligt! :)
Svar på tråden Bli gravid efter missfall