• saijda

Bli gravid efter missfall

33villbligravid skrev 2018-02-12 14:42:24 följande:

Hej!

Jag har plussat igen och är inne i vecka 7 + 2. Hade missfall i oktober i vecka 11 + 5 så kan verkligen inte andas ut ännu känns det som. Tar en dag i taget och försöker förtränga hela graviditeten så gott det går!

Lycka till alla!

Åh grattis grattis!!!! <3

Jag känner igen mig i det du känner :0

Jag är på BIM+3 (skulle haft mens i fredags?!) men inte vågat testa mig ännu :(
  • saijda

Grattis alla som har plussat! <3

Själv ska jag ta graviditetstest imorgon bitti. Är jätte nervös, sedan missfallet i januari :0

Hoppas på ett pluss och att bebisen stannar<3

• saijda
    Charlieellerså skrev 2018-02-13 10:31:38 följande:

Hur gick det för dig i morse?

Inget pluss och ingen mens :( Tog testet imorse.

Vet inte vad som händer i kroppen efter missfallet, men får avvakta och se helt enkelt :0
  • saijda
    Charlieellerså skrev 2018-02-13 13:59:29 följande:

Så trist. Hoppas du får ett plus ändå.

Ja verkligen, tyckte att jag anade något på testet men vet inte om det var huvudet som spelar mig ett spratt :(

Får se om mensen dyker upp :0
  • saijda
    Tumvante skrev 2018-02-13 20:51:42 följande:

Jag kunde inte hitta bilden. Själv testade jag i morse, helt blankt (ÄL+8/9) men har haft jättemycket Molvärk idag, så tycker det är konstigt om jag inte får plus snart...

• saijda
    Tumvante skrev 2018-02-14 06:00:36 följande:

[quote=78466869][quote-nick]saijda skrev 2018-02-14 00:00:30 följande:[/quote-nick]

Det ser lovande ut! Jag själv ser ett supersvagt streck på mina babyplan idag så nu blir det bebisar runt 28 oktober för oss! Ska vi inte satsa på det? [/quote]

Åh ja!!! :D håller tummarna hårt för oss båda<3 jag tänkte testa ett digitalt i dagarna med. Har du funderat på det? :) jag tycker vi satsar på bebisar i oktober!!! <3
  • saijda
    Tumvante skrev 2018-02-14 06:00:36 följande:

[quote=78466869][quote-nick]saijda skrev 2018-02-14 00:00:30 följande:[/quote-nick]

Det ser lovande ut! Jag själv ser ett supersvagt streck på mina babyplan idag så nu blir det bebisar runt 28 oktober för oss! Ska vi inte satsa på det? [/quote]

Åh ja!!! :D håller tummarna hårt för oss båda<3 jag tänkte testa ett digitalt i dagarna med. Har du funderat på det? :) jag tycker vi satsar på bebisar i oktober!!! <3
  • saijda

Grattis till er alla som har plussat <3

Fortfarande ingen mens och har inte vågat testa mig sedan den 13 februari, då jag fick ett väldigt svagt pluss :0 tempen ligger på 36.9 grader (har vanligtvis 36.2-36.4 grader) hade tänkt testa mig imorgon bitti igen, om jag vågar :(

Hur går det för er andra, när har ni BIM och när hade tänkt testa er? :)

• saijda
    Tumvante skrev 2018-02-17 23:06:01 följande:

Jag har aldrig tagit ett digitalt jag ska få nytt HCG blodprov på måndag.

Här hålls tummarna för oss också <3[/quote]

Desamma, håller hårt för oss!! :D ja jag har till och med beställt det, men det hann inte komma. Men tänkte testa mig imorgon bitti med ett vanligt rfsu test (det röda) om jag vågar :0 är det ett streck så ska jag ta ett digitalt <3

Jag tycker det också, har sån enorm längtan! Och i samband med att vi blev gravida förra gången så började man planera, i och med att vi flyttar till en större lägenhet snart, barnets rum barnvagn osv så har mått väldigt dåligt :(

Första gången jag var gravid (som ung, abort :/) så använde jag mig utav ett digitalt där det står antal veckor och så :)
  • saijda

Ingen mens idag, tempen ligger fortfarande på 36.9 grader och inget pluss :( förstår ingenting! Får ringa till gyn imorgon och prata med dem :0 någon som har varit med om detta?

• saijda
    Tumvante skrev 2018-02-18 12:43:00 följande:

Fick väldigt svagt plus i maj förra året, konstaterat med HCG blodprov också, på bim+4 började jag blöda/fick mens. Biokemisk graviditet som försvann väldigt tidigt. Hoppas att det inte är fallet med dig och att du får ett bra plus nu.

Vad menas med biokemisk graviditet? Har inte hört talas om det innan :0

Jag tänkte avvakta några dagar och se om mensen kommer, annars testa igen :/
  • saijda
    Tumvante skrev 2018-02-18 21:07:48 följande:

Det är ett tidigt missfall, som är för liten för att ses med ultraljud, men som ger en stigning i HCG.

Åh okej, beklagar :( vi får se i veckan vad som händer, ifall det är ett pluss eller om mensen kommer. Annars får jag kontakta gyn :0
Svar på tråden Bli gravid efter missfall