Bli gravid efter missfall
Om
Ja, har mist 4 graviditeter i år, ett MA och 3 biokemiska.
Är i utredning, men har fått rådet att försöka nu igen, efter lite paus.
BIM 19 november. Har en dotter sedan innan
Beklagar ditt MA.
Om
Ja, har mist 4 graviditeter i år, ett MA och 3 biokemiska.
Är i utredning, men har fått rådet att försöka nu igen, efter lite paus.
BIM 19 november. Har en dotter sedan innan
Beklagar ditt MA.
Hej! Fick en första graviditet och därmed ett första MF och har lite frågor om hur ni gör efteråt!
1) Om några - Vilka ÄL-tester använder ni? Jag kör bara CB digitalt ÄL-test. Dyrt men det känns "bäst"?
2) Äter ni folsyra, undviker kaffe/alkohol eller något annat?
3) Knäppaste frågan, men hur motiverar ni er till sex? Jag känner att det är lite krystat, inte alls lika kul och spännande som innan vårt MF. Har ni bara borstat bort det och gått vidare? Jag bannar mig själv, tänker att det är "typiskt mig" att få MF osv. Vet att jag inte borde, men så är det.
4) När borde man söka utredning? Tänker att det vore hemskt att få fler MF och att något är fel som man kunde ha åtgärdat på ett tidigt stadium. Något knäppt med hormonerna eller annat.
Men åååh, grattis. Underbart att läsa. Lycka till nu
Iiihhh jag plussade imorse! Känner mig livrädd men lättat att det inte tog lika lång tid som förra gången att bli gravid.
Heeej ja belv gift april 2017 blev gravid samma dag jag ja gifte mig vilket efter två veckor plusade jag men det slutade med MF i juni och blöde enda fram till agusti den andre och åteeigen blev jag gravid den tredjee agusti e nu i vecka 13 håll tummarna för mig snälla
Hej tjejer!
Beklagar alla missfall och grattis till alla pluss
Behöver ha eran hjälp eller råd?!?! :)
Jag hade själv tidigt missfall i oktober, plussade 5 dagar innan bim med cb digital och sen på bim +1 fick jag missfall blöde oerhört mycket men bara de dagar jag skulle ha mens, sen så hade jag positivt äl test 21/10 och kraftiga känningar på äl
Nu skulle ja ha mens i söndags (29) enligt mina beräkningar och enligt 2 appar Igår (30)och idag (31) (jag ligger på 29-30 dagar i mellan)
I söndags morse när jag kissade så hade jag en ljusrosa flytning tänkte nu kommer mensen men inget mer,Igår 2-3 ljusa flytningar igen och sen inge mer, idag likadant förutom efter att kommit hem från en lång promenad så kom det en lite mer flytning med blodstrimma i
Så min fråga e nu, är det någon annas mens blivit konstig efter era missfall?
Fattar inte vad som händer, brukar blöda mycket vid mens..
vecka som har varit så har jag haft ont i bröst, mått väldigt illa i natt vaknade av illa mående och molvärk så var tvungen att gå upp!
Kan tillägga att jag har gjort gravtest men neg eller jag kan se väldigt väldigt svagt streck.. men känner att om jag hade varit gravid så hade det synas nu eller?
Åå jävla kropp...
Jag bor i irak och här så blir man scannad varje månad och jaa de har jag gjort men tydligen så ligger fostret väldigt långt ner den ligger exakt ovan för blygdbennen vilket den inte ska göra enligt min doktor.. Annar mår barnet suvuränt sitter och hoppar och skuttar där i magen
Hjälp, idag fick jag blödning från ingenstans ...? Är på ÄL+4 och helt plötsligt när jag satt på toa va det lite blod i trosan och sen på pappret ? Vad är detta, MF igen ? :((((
Jag har inte blött någonting sedan i går em efter mitt ma som upptäcktes och skrapades förra torsdagen. Undrar när man vågar ha sex igen eftersom blodet i stort sett var borta ett dygn tidigare och sedan kom det lite mer igen. Mer som flytning då ( ursäkta detaljer) . Har ni andra kört på så fort ni slutat blöda?
Tack för svar.Jag tänker att vi nog kör på men då jag en vecka efter skrapningen har tokpositivt gravidtest så är även Äl positivt. Tar ett test om en vecka igen. Tänker att om vi är igång är det lättare att pricka en ev Äl utan att behöva ta grav test så ofta för att se om hcg försvunnit.
Om man har för låga nivåer kan det öka risken att få missfall.