• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • bebismys

Min mens med... första efter missfallet för mig, 7v tog det... enligt mina äl-test så tycker jag den kom lite tidigt för mig också. Ja usch va ledsen man blir, vet hur du känner... hade en tanke att jag blev nog gravid nu igen för att få lite tröst i allt elände men inte det :(

Cecilie skrev 2017-09-21 07:30:49 följande:

Min mens kom igår :( andra sen missfallet, första försöket att bli gravid igen. Den kom några dagar tidigt dessutom. Det verkar som cykeln inte är riktigt tillbaka än. Blev så jävla ledsen...

• Lilja020710
    CinnamonGirl skrev 2017-09-21 10:51:14 följande:

Jag trodde inte heller att det skulle kännas så jobbigt att få missfall.

Vi har försökt i 6 år och jag har stundtals deppat ihop totalt. Att äntligen få ett positivt graviditetsbesked var ju höjden av lycka, och att se bli drabbat av ett missfall... vi hade nog båda börjat se fram emot att få en majbebis.

Förstår det ..hur går det nu? Lycka till;)
  • Lilja020710

Tog gravtest i morse som visade negativt 16 dagar efter skrapning så nu hoppas jag att ägglossning o allt kommer igång igen;)

• Elliot1

Min mens kom igår.. Första efter MF. Besviken givetvis

Men samtidigt skönt att veta att den kom den dagen den skulle (dagen innan åtminstone) så lättare att räkna ut nästa cykel och kan ju inte klandra mig själv för att vi inte väntade - OM det nu skulle bli MF igen.

Nu är det bara tålamodet man ska hantera, jag vill liksom bli gravid igen NU. Hade man ett bebissug innan så är det ju ingenting emot hur man känner när man vet att det funnits nåt där en gång...

• CinnamonGirl
    Elliot1 skrev 2017-09-23 13:16:44 följande:
    Men samtidigt skönt att veta att den kom den dagen den skulle (dagen innan åtminstone) så lättare att räkna ut nästa cykel och kan ju inte klandra mig själv för att vi inte väntade - OM det nu skulle bli MF igen.

Nu är det bara tålamodet man ska hantera, jag vill liksom bli gravid igen NU. Hade man ett bebissug innan så är det ju ingenting emot hur man känner när man vet att det funnits nåt där en gång...
    Jobbigt, men bra att du tänker som du gör. Din kropp har ställt om sig till normalläge fort och ni kan försöka bli gravida snart igen.
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Erna90
    Elliot1 skrev 2017-09-23 13:16:44 följande:

Förstår känslan, blev likadant för oss. Man hoppades ändå att det skulle ta sig direkt.

Känns som beisar och graviditet är det enda som rör sig i mitt huvud nu. Hur gör alla för att inte fokusera allt för mkt på det? Rädd att det ska låsa sig psykiskt till slut och därför inte bli bebis..
  • Elliot1
    CinnamonGirl skrev 2017-09-23 13:20:05 följande:

Jobbigt, men bra att du tänker som du gör. Din kropp har ställt om sig till normalläge fort och ni kan försöka bli gravida snart igen.

Man måste ju försöka hantera det på något sätt. Tänk om man visste ingen vilket projekt det är/kan vara att skaffa barn när man väl bestämt sig. Hur gick det för dig hos gyn igår? (Läste ikapp lite)
  • Elliot1
    Erna90 skrev 2017-09-23 13:51:48 följande:

Förstår känslan, blev likadant för oss. Man hoppades ändå att det skulle ta sig direkt.

Känns som beisar och graviditet är det enda som rör sig i mitt huvud nu. Hur gör alla för att inte fokusera allt för mkt på det? Rädd att det ska låsa sig psykiskt till slut och därför inte bli bebis..

Ja man hoppades ju.. Men hade ändå någon tanke på att det inte är hela världen om det inte går på en gång. Däremot är jag livrädd för att det ska ta för många försök nu, kommer klappa ihop totalt då.

Hur man inte fokuserar, ja du. Det är svårt men jag försöker tänka att tiden ändå går fortare än man tror. Man jobbar på och dagarna går. På måndag är det en hel månad sen vi fick MF, känns inte som att det gått så lång tid. Tiden går alltid fortare än man tror! Sen håller vi på att sälja vår lägenhet och vi har en resa planerad i januari, vilket gör att vi kan fokusera på det nu och spara pengar och sånt!
  • CinnamonGirl
    Elliot1 skrev 2017-09-23 13:52:44 följande:
    Man måste ju försöka hantera det på något sätt. Tänk om man visste ingen vilket projekt det är/kan vara att skaffa barn när man väl bestämt sig. Hur gick det för dig hos gyn igår? (Läste ikapp lite)
    Tack för att du frågar. Det såg bra ut. "Ingenting kvar" känns både bra och dåligt... det blev så definitivt. Men skönt då kroppen kan återhämta sig.
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Elliot1
    CinnamonGirl skrev 2017-09-23 15:14:33 följande:

Tack för att du frågar. Det såg bra ut. "Ingenting kvar" känns både bra och dåligt... det blev så definitivt. Men skönt då kroppen kan återhämta sig.

Förstår känslan men nu får du försöka tänka att det är full fart framåt istället :) :)
Svar på tråden Bli gravid efter missfall