• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • MandiJanis
    Elliot1 skrev 2017-10-06 10:25:39 följande:
    Hoppet är det sista som överger än, men förstår känslan.. Jag tycker dock det är "skönt" att testa negativt precis innan Blm för då blir man inte lila ledsen när mensen kommer. Men håller tummarna för dig lite till! :)

Jag har ÄL nu, andra försöket efter MF. Lite jobbig situation då jag tror jag kommer ägglossa idag men inte kommer kunna ha sex. Eller jo, KAN ha men sitter i bilen med sambon och kör 50 mil.. Sen ska vi separera när vi närmar oss slutdestinationen för vi ska vara på olika ställen i helgen. Så antingen stannar vi på vägen och försöker hitta någon toalett typ (charmigt).. Eller så blir det inget idag. Dock hade vi sex inatt vid 02 så det borde ju ändå räcka. Men jag vill liksom göra ALLT för att minska risken att missa ägglossningen. Jaja, vi får se hur det blir helt enkelt. Galet frustrerande hela denna process alltså :(

Förstår frustrationen... kommer också få försöka en andra gång efter missfallet förra månaden då jag fick mens idag. Vill egentligen inte behöva försöka på det här sättet. hade vart skönt att bara kunna ha massa sex och så tog det säg när det tog sig liksom. För nu känns det som att hela ens vardag och tankeverksamhet går åt att tänka på att bli gravid.. 

Det här är också bara andra gången någonsin vi försöker och jag är redan helt slut i huvudet av det.

Hur länge försökte ni innan ni blev gravida?

• Cecilie

Tack evve88! Ska testa på fredag...

MandiJanis - första gången jag blev gravid (med min dotter som nu är 4) gick det på första försöket. Förra gången tog det 7-8 månader... slutade i missfall.. inne på andra försöket nu. Hoppas det går snabbare den här gången. Som du säger tar det verkligen upp hela ens tankeverksamhet :(

• MandiJanis
    Cecilie skrev 2017-10-11 18:35:54 följande:

Tack evve88! Ska testa på fredag...

MandiJanis - första gången jag blev gravid (med min dotter som nu är 4) gick det på första försöket. Förra gången tog det 7-8 månader... slutade i missfall.. inne på andra försöket nu. Hoppas det går snabbare den här gången. Som du säger tar det verkligen upp hela ens tankeverksamhet :(

Vad underbart i alla fall att du fick din lilla dotter innan ett missfall.. även om missfall är skitjobbigt alltid.. men känns för mig som inte har barn än att det hade känts lite lättare om man haft ett barn innan.. <3 Hoppas verkligen det går bra för er nästa graviditet, vilket det förmodligen gör <3
  • Erna90

Välkomna alla nya, beklagar vad ni fått gå igenom! Även om det är tidigt är det känslosamt och jobbigt! <3

Här vet jag inte vad jag ska tro. Bim i lördags räknat på cykel med 28 dagar. Men ingen mens i sikte, dock haft typ mensvärk till och från. Efter missfallet kom mensen precis efter 28 dagar, annars har jag haft cyklar på allt mellan 30-40 (!) dagar så svårt att säga om den är sen eller om det bara inte är dags.. Har slut på mina "billiga gravtester" så inte testat sedan helgen. Har 2st digitala men har egentligen sagt att jag skulle vänta till min födelsedag 1a november (jag och sambon bestämde det då jag blev så less på allt testande efter missfallet) lyckades ju dock inte hålla det utan har fuskat men inte nämnt för sambon. Vet dock inte hur jag ska göra nu. Sjukt sugen på att ta ett test men rädd för att behöva bli besviken.. Vet dessutom inte hur mkt koll sambon har på hur många gravtest jag köpte.. Hur skulle ni gjort? Är det för elakt att kolla i smyg? Finns ju värre saker man kan göra tänker jag? Berättar ni om alla test ni tar eller håller ni det för ej själva?

• Anonym (Ledsen)
    Erna90 skrev 2017-10-11 20:51:28 följande:

Välkomna alla nya, beklagar vad ni fått gå igenom! Även om det är tidigt är det känslosamt och jobbigt! <3

Här vet jag inte vad jag ska tro. Bim i lördags räknat på cykel med 28 dagar. Men ingen mens i sikte, dock haft typ mensvärk till och från. Efter missfallet kom mensen precis efter 28 dagar, annars har jag haft cyklar på allt mellan 30-40 (!) dagar så svårt att säga om den är sen eller om det bara inte är dags.. Har slut på mina "billiga gravtester" så inte testat sedan helgen. Har 2st digitala men har egentligen sagt att jag skulle vänta till min födelsedag 1a november (jag och sambon bestämde det då jag blev så less på allt testande efter missfallet) lyckades ju dock inte hålla det utan har fuskat men inte nämnt för sambon. Vet dock inte hur jag ska göra nu. Sjukt sugen på att ta ett test men rädd för att behöva bli besviken.. Vet dessutom inte hur mkt koll sambon har på hur många gravtest jag köpte.. Hur skulle ni gjort? Är det för elakt att kolla i smyg? Finns ju värre saker man kan göra tänker jag? Berättar ni om alla test ni tar eller håller ni det för ej själva?

Hej!

Tack snälla!

Ja,det e jätte jobbigt men nu på kvällen har blödningen minskat lite.. jätte skönt!!

Åå vad spännande för er, förstår att det e svårt att låta bli och testa min man vet inte om alla test jag har gjort :)

Det behöver han inte heller känner jag

Precis som du skriver finns värre saker!!

Det jag har lovat mig själv nu är att inte testa för tidigt man blir så ledsen om det e negativt eller som nu när det vart missfall, testade tidigt och fick missfall på bim+1

Så nästa gång ska jag försöka vänta så länge som möjligt!!
  • Anonym (Tidigt)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-11 22:23:56 följande:

Hej!

Tack snälla!

Ja,det e jätte jobbigt men nu på kvällen har blödningen minskat lite.. jätte skönt!!

Åå vad spännande för er, förstår att det e svårt att låta bli och testa min man vet inte om alla test jag har gjort :)

Det jag har lovat mig själv nu är att inte testa för tidigt man blir så ledsen om det e negativt eller som nu när det vart missfall, testade tidigt och fick missfall på bim+1

Sitter oxå med missfall just nu. Plussade i söndags em, var så glad! Men började blöda redan på natten så hann inte ens berätta för min man att jag var gravid, fick berätta om missfallet direkt.

Känner oxå att jag inte kommer våga testa mer, jag plussade på bim +3
  • Erna90
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-11 22:23:56 följande:

Hej!

Tack snälla!

Ja det är verkligen sjukt jobbigt. Och varje gång man går på toa påminns man extra. Hoppas allt går bra iaf så får ni försöka igen

Jag kunde inte hålla mig ifrån att testa idag. Visste ju inte riktigt när Bim va med säkerhet men räknat på 28 dagar skulle det som sagt varit i lördags.. Men fick ett "inte gravid". Besvikelsen som kom!!! Trodde verkligen att jag va gravid!! Antar att kroppen är bra på att luras och få låtsassymtom
  • emizz
    CinnamonGirl skrev 2017-10-06 18:26:40 följande:

Jag hade ägglossning förra helgen. Ikväll började lätt molvärk. Grrr, är det grav eller mens på gång, all denna väntan...

Håller tummarna att det är grav på gång
    Ehliaz-09 Alice-11
  • emizz

Skulle ni räkna detta ägglossningstest som positivt?

Ehliaz-09 Alice-11
  • emizz

Tror minsann att det ägglossning på gång...tycker mina test ser positiva ut

Ehliaz-09 Alice-11
Svar på tråden Bli gravid efter missfall