Malmeri skrev 2017-09-02 21:08:53 följande:
Hej jag hoppar gärna in här och får dela tankar och funderingar med er.
Styrkekramar till er alla som är här inne och som delar en svår upplevelse.
Vi har en liten underbar kille på 21 månader och har försökt få till ett syskon sen jag fick tillbaka mensen våren 2016. Dock har jag ammat till februari i år.
Vi plussade äntligen förra veckan men fick i tisdags missfall i v 6, 5+1. Känns jobbigt men även positivt att vi fick till ett litet frö även om det valde att inte stanna :( nu är ju bara frågan om man ska våga försöka på nästa ägglossning och i såfall hur jag klurar ut när den är eller om vi ska vänta in en mens.
Ni som använder ägglossningstest vilket rekommenderar ni till en nybörjare att använda?
Hej!
Tråkigt men du är långt ifrån ensam! Vi finns här för varandra :) Det kommer snart finnas ett nytt frö i oss alla!
Gällande att vänta så tror jag egentligen inte det spelar någon roll. Man har ju fått sååå olika bud från olika personer men det verkar inte finnas några direkta rekommendationer. Jag var hos min läkare i fredags och han sa "vi rekommenderar en månad för att slemhinnan ska få återhämta sig lite extra och för att det är lättare att veta när man blivit gravid om man haft en mens emellan".
Vi har aldrig använt äl-test och kommer inte göra det nu heller så länge det inte går flera månader utan att det funkar. Denna månad (första efter MF) kommer vi mysa på som vanligt och skulle vi råka pricka äl så är det såklart fantastiskt men gör vi inte det så är det ok. Nästa cykel däremot kommer jag ha mer koll på ÄL.