• CinnamonGirl

Bli gravid efter missfall

Blä, idag skulle jag ha varit på inskrivning. Istället får jag imorgon besökad gyn för att konstatera missfallet och att allt kommit ut. Håller tummarna att allt ser okej ut så att vi snart kan försöka på nytt. Trots att jag varit ledsen vill jag inte vänta.

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl
    Elliot1 skrev 2017-09-23 13:16:44 följande:
    Min mens kom igår.. Första efter MF. Besviken givetvis
    Men samtidigt skönt att veta att den kom den dagen den skulle (dagen innan åtminstone) så lättare att räkna ut nästa cykel och kan ju inte klandra mig själv för att vi inte väntade - OM det nu skulle bli MF igen.

Nu är det bara tålamodet man ska hantera, jag vill liksom bli gravid igen NU. Hade man ett bebissug innan så är det ju ingenting emot hur man känner när man vet att det funnits nåt där en gång...
    Jobbigt, men bra att du tänker som du gör. Din kropp har ställt om sig till normalläge fort och ni kan försöka bli gravida snart igen.
  • CinnamonGirl
    Elliot1 skrev 2017-09-23 13:52:44 följande:
    Man måste ju försöka hantera det på något sätt. Tänk om man visste ingen vilket projekt det är/kan vara att skaffa barn när man väl bestämt sig. Hur gick det för dig hos gyn igår? (Läste ikapp lite)
    Tack för att du frågar. Det såg bra ut. "Ingenting kvar" känns både bra och dåligt... det blev så definitivt. Men skönt då kroppen kan återhämta sig.
  • CinnamonGirl

Är det nån som tempar och använder NAtural Cycles-appen?

• CinnamonGirl

Nån som kör med Clearblue digital äl-tester? Jag fick en tom ring igår och idag en fast gubbe. Tidigare har han blinkat ett par dagar. Jag är osäker på om det verkligen är ÄL eller om mina hormoner spökar. Hade missfall den 12/9... är bara 18 dagar sedan.

• CinnamonGirl
    Lilja020710 skrev 2017-09-30 10:05:56 följande:
    Kan nog stämma;) jag brukar få blinkande gubbe innan fast men tror inte det avgör för själva ägglossningen kan även bara ha blinkande gubbe utan att få ägglossning alls så det stämmer nog för dig cm...kör på:)))
    Jo, det blir att köra på trots att gubben är på annan ort. Jag hade behövt göra annat i helgen, men det är bara masa sig dit.

Har hört att det är lättare att bli gravid direkt efter ett missfall, nån mer som hört om det? Ska ha att göra med hormonerna.
  • CinnamonGirl
    Lilja020710 skrev 2017-10-01 08:57:49 följande:
    Tog ett gravtest i morse vad tror ni? Svagt ser jag men kanske inbillning? Bim 5/10
    Vänta några dagar och ta ett nytt, kanske den 5/10? Lycka till, håller tummarna här!
  • CinnamonGirl

Vill bara lufta mig lite... har en läkartid imorgon hos en endokrinolog. Bokade innan jag visste att jag var gravid, men det passar ju bra nu. Kan diskutera min hypotyreos och eventuell  PCO.

Ägglossningstest signalerade ägglossning i lördags, men är lite osäker på tempandet. Det går upp och ner, men har å andra sidan gått upp lite olika tider på morgonen. Kan det spela in? Jobbdagar som idag går jag upp redan klockan 04.00, medan jag när jag är ledig sover till 08.00, och går och lägger mig lite senare också när jag vet att jag kan sova ut.

Hur gör ni som tempar? Har ni samma dygnstider varje dag?

• CinnamonGirl

Jag hade ägglossning förra helgen. Ikväll började lätt molvärk. Grrr, är det grav eller mens på gång, all denna väntan...

• CinnamonGirl
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-11 10:27:40 följande:
    Hej!
    Hoppar in här efter att jag fick missfall i Måndags, var ett tidigt v4+6 men ändå man hade ju hunnit blivit så glad!! Och nu är jag så ledsen känner mig tom, man blir påmind varje gång jag går på toa..

Självklart vill både jag och min man försöka så fort detta är över men samtidigt e jag livrädd för att det ska sluta så här igen eller livrädd att vi inte kan få barn!

Vi båda har barn sen tidigare förhållande men inget gemensamt!!
    Det är alltid tråkigt, och bra att ni satsar på att försöka igen. Bara för att man fått ett missfall behöver ju det inte innebära att det händer igen. Att ni har barn tidigare är ju ett gott tecken, och att ni kunnat bli gravida tillsammans är ju ett gott tecken, även om det nu gick som det gick. Kämpa på!
Svar på tråden Bli gravid efter missfall