• Tumvante

Bli gravid efter missfall

CinnamonGirl skrev 2017-11-13 12:33:39 följande:

Har du fåt genom vårdcentralen eller kostat på det själv?

Bor i dk, där det än så länge är gratis ;) progesteron visade 64 nmol/l - dvs normalt!
  • Tumvante
    Matildalinea skrev 2017-11-14 18:21:52 följande:

Jag fick ju MF för lite mer än en månad sedan, väldigt tidigt MF V5-6 och hAr fått igång ÄL ! På ÄL+4 fick jag en liten blödning som en femkrona i trosan och sen lite på pappret och sen va det borta, nu idag ÄL+9 har jag fått lite brun/rosa flytningar och är jätte orolig :( vad kan detta innebära ? :( jätte orolig ! har haft molande värk igår och idag, ont i bröstvårtorna och ilningar i dom sedan ÄL+5 och bara en anmält stark känsla av att jag skulle vara gravid .. testade neg idag. Va tror ni ? :(

Att du kan vara gravid! Hoppas! Jag såg först svagaste skuggan någonsin på ÄL +10.. och fortfarande svag idag.. och bekräftat HCG på 14 med blodprov idag.
  • Tumvante
    Masken80 skrev 2017-11-15 06:49:34 följande:

Jag fick missfall v6+2 fre den 13 okt... på efterkontrollen den 23 okt hade jag blödit färdigt och allt såg bra ut så jag behövde inte skrapas:) Förra helgen hade vi oskyddat en gång och nu visar digitalt gravtest v1-2... jag har dock testat minst en gång per vecka med vanliga test och de visar positivt hela tiden sedan missfallet! I söndags kom det lite färskt blod så då tänkte jag: yes, äntligen mens så man kan börja om på riktigt men sen inget mer förrän igår, tisdag då kom det en liten konstig klump som var mer gul än blod så nu undrar jag om det inte är rester kvar trots allt:( Förstår att ni inte kan veta, ska ringa gyn idag men någon som har egen erfarenhet av liknande? Det kan ju vara en ny graviditet också men oroväckande med det som kom ut och det blir väl med stor sannolikhet ett nytt missfall sen om ett par veckor då är jag rädd.

HCG kan hänga kvar i kroppen i flera veckor efteråt.

Man ska helst testa negativt innan man kan tro på ett nytt positivt.
  • Tumvante
    Alexandra93 skrev 2017-11-16 15:36:01 följande:

Fick tidigt missfall den 1/11, var endast i v.5. Blödde några dagar och gravtestet visade negativt endast några dagar efter och idag har jag testat positivt på äl-test!? Vill verkligen bli gravid, men trodde aldrig att jag skulle få ägglossning så tätt inpå. Vi kommer försöka direkt nu igen då det var ett såpass tidigt mf!

Om du testet negativt efter missfallet, har HCG sjunkit såpass att en ny ägglossning kan triggas. Lycka till, hoppas det går vägen nästa gång!
  • Tumvante
    33villbligravid skrev 2017-11-16 15:00:43 följande:

Haloj! Hoppar in här också. Hade ett missfall i vecka 11 + 5 den 20 oktober och blödde nästan två veckor efter det.  Har ingen aning om när ÄL kan komma igång igen. Om jag räknade MF som dag 1 borde jag få mens idag. Igår och i förrgår har jag fått små rosa flytningar (i förrgår på förmiddagen och igår på kvällen). Trodde det var mensen som satte igång, men har inte kommit ngt mer och känner ingen direkt mensvärk heller...

Har haft oskyddat sex sedan slutade blöda, nu börjar man ju naturligtvis undra och hoppas på att det tagit sig direkt, men säkert bara kroppen som strular ...

Omöjligt att veta vad din kropp gör... min enda mätmetod är gravtest för att säkra att HCG är ute innan jag provar igen...

Jag har haft ÄL ganska snabbt efter mina förluster. Som en kort menscykel.
  • Tumvante
    Alexandra93 skrev 2017-11-16 21:16:51 följande:

Ja jag testade negativt bara några dagar efter missfallet på fler än ett test, och fick aldrig något jättestarkt plus så hade nog inte så mycket hormoner i kroppen att bli av med så att säga.

Haft denna stegringen nu plus att det värker i magen som det brukar vid äl så borde väl inte vara något annat?

Med ditt nr 2 test för idag, skulle jag definitivt ha lite trevligt med mannen imorgon!

Hoppas det lyckas denna gången!

Ser onekligen ut som en fin stegring.
  • Tumvante
    Anonym (drömmen) skrev 2017-11-16 21:29:30 följande:

Jag fick tidig mf med vår första barn med. skulle precis komma in i vecka 6 så var det tvunget att hända :( 

Hade tydligen äl mellan 4-6 men får negativa gravtest...

Det är ännu tidigt för dig att testa. Så ge inte upp ännu. Håller tummarna!
  • Tumvante

HCG har stigit som det ska!!!!

Jag börjar nytt jobb i december... omg omg omg

HCG idag på ÄL+17 var 203. Fördubbling i genomsnitt på 1.6 dagar.

Vågar man hoppas? 65% chans...

• Tumvante
    Charlieellerså skrev 2017-11-20 19:36:09 följande:

Härligt med den stegringen. Hoppas nu att du tillhör de 65%. Högs odds ändå.

Tack! Ja, oddsen är ju på min sida i allafall :)
Svar på tråden Bli gravid efter missfall