• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • Anonym (Tidigt)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-14 11:32:22 följande:

Usch, vad jobbigt.. men vad skönt att det inte var någon fara!

Jo,idag är första dagen som jag inte blöder längre, jätte skönt så i morgon ska jag börja med äl tester igen och hoppas på det bästa..

Hur länge blödde du? Varje gång jag tycker det börjar minska sätter det fart igen.. Är på sjätte dagen
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Tidigt) skrev 2017-10-14 19:29:42 följande:

Hur länge blödde du? Varje gång jag tycker det börjar minska sätter det fart igen.. Är på sjätte dagen

Men å vad jobbigt!

Jag har slutat helt idag på 6:e dagen.. men läste om att man kan blöda 1-2 veckor

Så håll ut!!!
  • CinnamonGirl
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-11 10:27:40 följande:
    Hej!
    Hoppar in här efter att jag fick missfall i Måndags, var ett tidigt v4+6 men ändå man hade ju hunnit blivit så glad!! Och nu är jag så ledsen känner mig tom, man blir påmind varje gång jag går på toa..

Självklart vill både jag och min man försöka så fort detta är över men samtidigt e jag livrädd för att det ska sluta så här igen eller livrädd att vi inte kan få barn!

Vi båda har barn sen tidigare förhållande men inget gemensamt!!
    Det är alltid tråkigt, och bra att ni satsar på att försöka igen. Bara för att man fått ett missfall behöver ju det inte innebära att det händer igen. Att ni har barn tidigare är ju ett gott tecken, och att ni kunnat bli gravida tillsammans är ju ett gott tecken, även om det nu gick som det gick. Kämpa på!
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl

Fortfarande ingen mens, borde kommit måndag eller tisdag, tempen fortfarande hög. Vågar inte ta gravtest....

• Erna90
    CinnamonGirl skrev 2017-10-21 20:52:25 följande:

Fortfarande ingen mens, borde kommit måndag eller tisdag, tempen fortfarande hög. Vågar inte ta gravtest....

Håller tummarna!

Här hoppas jag att november ska bjuda på ett plus!
  • CinnamonGirl

Igår kom då mensen, det skulle ha blivit cykeldag 44. Natural Cycles satte min ägglossning till dag 30, så det stämde ju in.

• Erna90
    CinnamonGirl skrev 2017-10-26 21:21:22 följande:

Igår kom då mensen, det skulle ha blivit cykeldag 44. Natural Cycles satte min ägglossning till dag 30, så det stämde ju in.

Tråkigt att höra! Man hoppas ju in i det sista. Nu får november vara snäll mot oss och bjuda på bra besked. Jag väntar till en början besked om ifall jag får ett nytt jobb, får veta imon!
  • CinnamonGirl
    Erna90 skrev 2017-10-26 21:44:14 följande:
    Tråkigt att höra! Man hoppas ju in i det sista. Nu får november vara snäll mot oss och bjuda på bra besked. Jag väntar till en början besked om ifall jag får ett nytt jobb, får veta imon!
    Hoppas du får ett positivt besked, då kan det kännas lättare att kämpa på för att bli gravid och att det inte slutar ledsamt igen.
  • CinnamonGirl

Ni som fått missfall förr, hur fort kom mensen tillbaka? Var den förändrad, typ kraftigare eller lättare?

Jag märker att jag blöder mer dem här gången, nämligen... men det kanske kan bli så?

• ABbf2018

Hej, jag hoppar gärna in här. Jag är 23 år, min sambo 26. Efter att jag blev gravid i slutet på maj iår kom det veckor av glädje, 14 v senare konstaterades det på gyn på ackis att det var en ofostrig grav. Vilket resulterade i 2 skrapningar...

känns ändå som att vi ?släppt? det och vill SÅ mkt bli gravid igen.

Men ägglossningen verka lite skev, använder cb och den ha visat på hög fertilitet i 5 dagar nu, känns knepigt. Men man få väl ba köra på, vill inget hellre än att bli mamma.

Svar på tråden Bli gravid efter missfall