• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • Charlieellerså
    Belliiz skrev 2017-11-09 23:55:32 följande:

Vi körde på så fort blödningarna slutade efter missfallet, jag var bara blödningsfri i en dag innan vi började försöka igen. Fick äl 20 dagar efter mf :)

Tumvante skrev 2017-11-09 23:26:41 följande:

Nej, har väntat till positivt ÄL test

Tack för svar.Jag tänker att vi nog kör på men då jag en vecka efter skrapningen har tokpositivt gravidtest så är även Äl positivt. Tar ett test om en vecka igen. Tänker att om vi är igång är det lättare att pricka en ev Äl utan att behöva ta grav test så ofta för att se om hcg försvunnit.
  • Cecilie

Ang funderingar över första ägglossningen: Jag hade fortfarande svagt positivt graviditetstest när jag hade ägglossning så ÄL-tester gick inte att använda. Jag kände dock alla symptom och hade min "vanliga" lutalfas så jag är övertygad om att det var ägglossning. Den va två dagar senare än vanligt så på dag 16. Inget konstigt enligt min gynekolog. Vi lät det dock gå en mens emellan innan vi började försöka. Nu i efterhand hade jag nog börjat försöka direkt och ha sex varannan eller var tredje dag några dagar efter jag slutade blöda och fram till att jag fick mens (eller förhoppningsvis får man inte mens men..). Just eftersom det kan vara så svårt att veta när man har ägglossning direkt efter MF om man fortfarande testar positivt på gravtester. Min första mens kom efter 28 dagar och då var gravtestet äntligen negativt. Sen blev jag gravid på tredje försöket.

Tack för alla gratulationer förresten <3 Kan ju säga att alla symptom är helt annorlunda den här gången än när jag blev gravid i somras... Så ett tips från coachen: om ni får era vanliga menssymptom som ni inte hade förra gången ni var gravida, se inte det som ett säkert tecken på att mensen är påväg och bryt ihop och t.ex. drick X antal glas prosecco för att dränka era sorger. Jag talar tyvärr av egen erfarenhet.... hehe... Jag fick jättebra hy förra gången istället för de vanliga mensfinnarna. Så när jag nu fick finnar såg jag det som ett tecken på att jag inte var gravid och bröt ihop totalt.. fick lite ångest över det när jag några dagar senare plussade på stickan om man säger så. Jaja så kan det gå..

• Tumvante
    Charlieellerså skrev 2017-11-10 06:53:42 följande:

Tack för svar.Jag tänker att vi nog kör på men då jag en vecka efter skrapningen har tokpositivt gravidtest så är även Äl positivt. Tar ett test om en vecka igen. Tänker att om vi är igång är det lättare att pricka en ev Äl utan att behöva ta grav test så ofta för att se om hcg försvunnit.

Ja, drygt när där är HCG kvar i kroppen från förra
  • Ungochgraviid
    Tumvante skrev 2017-11-08 20:53:45 följande:

Ok, spännande att se hur sjukvården är där. Varje månad är ju ofta! Hoppas att baby kommer ligga rätt snart

Faktis vet jag inte vad ja ska göra är det nån som har gått igenom detta? Behöver verkligen hjälp... pluss att jag blödde brun sak typ tre gånger under 4 månader bara och då sa doktorn att min moderkaka hade fått 16 mm spricka HAR ALDRIG HÖRT DET ME JAJA
  • Matildalinea
    CinnamonGirl skrev 2017-11-12 13:33:26 följande:

Nån som provat progesteronkräm?

Nej va ska det vara bra för ? :)
  • CinnamonGirl
    Matildalinea skrev 2017-11-12 17:47:48 följande:
    Nej va ska det vara bra för ? :)
    Om man har för låga nivåer kan det öka risken att få missfall.
  • Svea87

Hej! En fråga.. jag fick missfall 17 oktober.. i vecka 6 så det blir ju typ som en sen mens blödde i 5-6 dagar. Fick äl utslag på dag 20 och det är ju rätt sent när man normalt har en cykel på 28-29.. men tänker och hoppas att då mensen också blir förskjuten om äl blir det? Har jättemycket känningar nu och vill bara ha ett plus : (

• Charlieellerså
    Svea87 skrev 2017-11-12 20:04:02 följande:

Hej! En fråga.. jag fick missfall 17 oktober.. i vecka 6 så det blir ju typ som en sen mens blödde i 5-6 dagar. Fick äl utslag på dag 20 och det är ju rätt sent när man normalt har en cykel på 28-29.. men tänker och hoppas att då mensen också blir förskjuten om äl blir det? Har jättemycket känningar nu och vill bara ha ett plus : (

Jag tänker att hela cykeln förskjuts. Håller tummarna för att du snart får ett fint plus igen.
  • Matildalinea
    CinnamonGirl skrev 2017-11-12 18:48:09 följande:

Om man har för låga nivåer kan det öka risken att få missfall.

Jaha okej, tack :)
Svar på tråden Bli gravid efter missfall