• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • Tumvante
    CinnamonGirl skrev 2017-11-12 18:48:09 följande:

Om man har för låga nivåer kan det öka risken att få missfall.

Nope, men fick tagit blodprov för progesteron på dag 20 i fredags (där bör den vara som högst)... spänd på att se resultatet.
  • CinnamonGirl
    Tumvante skrev 2017-11-12 22:04:24 följande:
    Nope, men fick tagit blodprov för progesteron på dag 20 i fredags (där bör den vara som högst)... spänd på att se resultatet.
    Har du fåt genom vårdcentralen eller kostat på det själv?
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svea87
    Charlieellerså skrev 2017-11-12 20:36:03 följande:

Jag tänker att hela cykeln förskjuts. Håller tummarna för att du snart får ett fint plus igen.

Tack jag hoppas verkligen. Har haft ont i brösten i några dagar samt hugg i tjejmagen och finnar överallt :-/ men kan ju lika gärna betyda mens..
  • Tumvante
    CinnamonGirl skrev 2017-11-13 12:33:39 följande:

Har du fåt genom vårdcentralen eller kostat på det själv?

Bor i dk, där det än så länge är gratis ;) progesteron visade 64 nmol/l - dvs normalt!
  • Cachou

Jag fick missfall för tre veckor sedan (jag var i vecka 9 men embryot hade slutat växa i vecka 7). Jag slutade blöda efter ca 6 dagar och jag hade negativt grav.test efter 2 veckor. MEN jag har fortfarande molande värk i livmodern. Inte så att jag måste ta smärtstillande men den finns där konstant. Är det någon annan som har likadant?

Jag ska på återbesök till min gynekolog nästa vecka och kommer att fråga honom då, men tänkte att någon i den här tråden har haft likadant.

• Charlieellerså
    Cachou skrev 2017-11-14 12:21:53 följande:

Jag fick missfall för tre veckor sedan (jag var i vecka 9 men embryot hade slutat växa i vecka 7). Jag slutade blöda efter ca 6 dagar och jag hade negativt grav.test efter 2 veckor. MEN jag har fortfarande molande värk i livmodern. Inte så att jag måste ta smärtstillande men den finns där konstant. Är det någon annan som har likadant?

Jag ska på återbesök till min gynekolog nästa vecka och kommer att fråga honom då, men tänkte att någon i den här tråden har haft likadant.

Har du haft molvärken hela tiden efter missfallet? Jag skrapades för nästan 2 veckor sedan efter ett ma där fostret legat dött i 4 veckor ( sedan v 8). Hade nästan i gen värk i samband med det men fick det nu i förrgår. Har fortfarande positiva gravtester men man har kollat och inga rester ska finnas kvar.
  • Cachou

Charlieellerså: inte ända sedan början men kanske under 2 veckorstid nu.

Det kanske bara är att systemet kickas igång eller nåt... kul är det inte iaf...

• Matildalinea

Jag fick ju MF för lite mer än en månad sedan, väldigt tidigt MF V5-6 och hAr fått igång ÄL ! På ÄL+4 fick jag en liten blödning som en femkrona i trosan och sen lite på pappret och sen va det borta, nu idag ÄL+9 har jag fått lite brun/rosa flytningar och är jätte orolig :( vad kan detta innebära ? :( jätte orolig ! har haft molande värk igår och idag, ont i bröstvårtorna och ilningar i dom sedan ÄL+5 och bara en anmält stark känsla av att jag skulle vara gravid .. testade neg idag. Va tror ni ? :(

• Tumvante
    Matildalinea skrev 2017-11-14 18:21:52 följande:

Jag fick ju MF för lite mer än en månad sedan, väldigt tidigt MF V5-6 och hAr fått igång ÄL ! På ÄL+4 fick jag en liten blödning som en femkrona i trosan och sen lite på pappret och sen va det borta, nu idag ÄL+9 har jag fått lite brun/rosa flytningar och är jätte orolig :( vad kan detta innebära ? :( jätte orolig ! har haft molande värk igår och idag, ont i bröstvårtorna och ilningar i dom sedan ÄL+5 och bara en anmält stark känsla av att jag skulle vara gravid .. testade neg idag. Va tror ni ? :(

Att du kan vara gravid! Hoppas! Jag såg först svagaste skuggan någonsin på ÄL +10.. och fortfarande svag idag.. och bekräftat HCG på 14 med blodprov idag.
  • Erna90

Igår fick jag veta att jag inte fått jobbet jag sökt och idag fick jag testresultatet "inte gravid". En rätt kass vecka med andra ord. Drömmen om barn tätt försvinner verkligen längre och längre bort och jag har svårt att tänka på annat än att ångra att vi inte började tidigare...

Svar på tråden Bli gravid efter missfall