• Erna90

Bli gravid efter missfall

Elliot1 skrev 2017-09-14 22:24:36 följande:

Jag hade helt galet ont i några timmar när allt kom ut liksom. Började på förmiddagen med lite blödningar, åkte då till gyn för att konstatera MF. Men sen på eftermiddagen brakade helvetet lös och saker kom ut ur min kropp. Låg och vred mig i sängen och sambon var helt knäckt av att jag hade så ont. Samtidigt som man typ sprang på toa, grät och såg sitt "barn" komma ut. Då var man fan inte kaxig alltså :( Tillslut kom en stor gråaktig slemklump och efter det så började smärtan avta. På kvällen mådde jag bättre och åt massa förbjudna saker typ chark och ost, samtidigt som vi dränkte våra sorger i rödvin.. Dagen efter hade jag bara lite ont i vågor, typ som vanlig mensvärk.

Usch när man läser om allt detta så lider man verkligen med sig själv och med andra som går igenom det. Samtidigt som jag typ blir ledsen att det inte pratas mer öppet om detta. Även om jag visste att MF var vanligt så var jag nog inte mentalt förberedd ändå. Det är inte förrän efteråt som det kommit fram att flera av mina vänner gått igenom samma sak. Hade man vetat det från början hade man kanske inte blivit lika chockad..

Usch det är verkligen hemskt det man gått igenom, men jag hade det nog lite lindrigare ändå. Dock ont men inte sååå farligt. Psykiskt var det däremot tufft ändå.

Det pratas verkligen för lite om det. Men inser själv att det är lättare med svaret "inte riktigt än" på frågan när syskon kommer istället för att berätta att man faktiskt råkat ut för missfall..

Hoppas dock på lyckad graviditet så snart som möjligt. Har svårt att tänka på annat. Rädd att det ska låsa sig och ta jättelång tid bara för det...
  • Erna90
    Cecilie skrev 2017-09-21 07:30:49 följande:

Min mens kom igår :( andra sen missfallet, första försöket att bli gravid igen. Den kom några dagar tidigt dessutom. Det verkar som cykeln inte är riktigt tillbaka än. Blev så jävla ledsen...

Vad tråkigt! Känns verkligen sjukt pissigr när den kommer!!

En släkting till mig gick ut med att deras barn nr 2 kmr i februari, strax innan då vi skulle fått om inte missfallet förstörde det. Kändes sjukt tungt!!! Vill ju med ha täta syskon.. Kan inte tänka på mkt annat just nu även om man ska försöka. Negativ som jag är tänker jag det värsta hela tiden med ...

(Vet att jag ska känna mig lyckligt lottad som har ett barn iaf men ändå..)
  • Erna90
    Elliot1 skrev 2017-09-23 13:16:44 följande:

Min mens kom igår.. Första efter MF. Besviken givetvis

Men samtidigt skönt att veta att den kom den dagen den skulle (dagen innan åtminstone) så lättare att räkna ut nästa cykel och kan ju inte klandra mig själv för att vi inte väntade - OM det nu skulle bli MF igen.

Nu är det bara tålamodet man ska hantera, jag vill liksom bli gravid igen NU. Hade man ett bebissug innan så är det ju ingenting emot hur man känner när man vet att det funnits nåt där en gång...

Förstår känslan, blev likadant för oss. Man hoppades ändå att det skulle ta sig direkt.

Känns som beisar och graviditet är det enda som rör sig i mitt huvud nu. Hur gör alla för att inte fokusera allt för mkt på det? Rädd att det ska låsa sig psykiskt till slut och därför inte bli bebis..
  • Erna90
    Elliot1 skrev 2017-09-23 13:56:40 följande:

Ja man hoppades ju.. Men hade ändå någon tanke på att det inte är hela världen om det inte går på en gång. Däremot är jag livrädd för att det ska ta för många försök nu, kommer klappa ihop totalt då.

Hur man inte fokuserar, ja du. Det är svårt men jag försöker tänka att tiden ändå går fortare än man tror. Man jobbar på och dagarna går. På måndag är det en hel månad sen vi fick MF, känns inte som att det gått så lång tid. Tiden går alltid fortare än man tror! Sen håller vi på att sälja vår lägenhet och vi har en resa planerad i januari, vilket gör att vi kan fokusera på det nu och spara pengar och sånt!

Samma här! Livrädd att det ska dra iväg i tid. Och att man bara ska se fler och fler som går ut med sina graviditeter...

Skönt att ha lite annat fundera på med. Vi står inför lite renoveringar framöver så blir ju en del funderingar på det med iaf
  • Erna90

Antar att det är såhär det kommer vara nu. Folk runt omkring går ut med sina graviditeter offentligt och trots glädjen för deras skull känns det typ ledsamt. Det skulle ju varit vi!

En från min föräldragrupp gick ut med att deras son blir storebror i mars. Precis det vi önskade oss. Och trodde vi skulle få. Var på väg att få. Tills jaa.. Var tvungen att gråta, så jäkla ledsen över detta (fast man vet att det är vanligt och händer av en anledning)! När kommer man egentligen över ett missfall?

• Erna90

Hur går det för alla? Här tror jag inte det tog sig på försök nr 2 efter missfall hlr.. Ingen mens men negativt test en dag innan Bim och känslan av att mensen är på g...

• Erna90

Välkomna alla nya, beklagar vad ni fått gå igenom! Även om det är tidigt är det känslosamt och jobbigt! <3

Här vet jag inte vad jag ska tro. Bim i lördags räknat på cykel med 28 dagar. Men ingen mens i sikte, dock haft typ mensvärk till och från. Efter missfallet kom mensen precis efter 28 dagar, annars har jag haft cyklar på allt mellan 30-40 (!) dagar så svårt att säga om den är sen eller om det bara inte är dags.. Har slut på mina "billiga gravtester" så inte testat sedan helgen. Har 2st digitala men har egentligen sagt att jag skulle vänta till min födelsedag 1a november (jag och sambon bestämde det då jag blev så less på allt testande efter missfallet) lyckades ju dock inte hålla det utan har fuskat men inte nämnt för sambon. Vet dock inte hur jag ska göra nu. Sjukt sugen på att ta ett test men rädd för att behöva bli besviken.. Vet dessutom inte hur mkt koll sambon har på hur många gravtest jag köpte.. Hur skulle ni gjort? Är det för elakt att kolla i smyg? Finns ju värre saker man kan göra tänker jag? Berättar ni om alla test ni tar eller håller ni det för ej själva?

• Erna90
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-11 22:23:56 följande:

Hej!

Tack snälla!

Ja,det e jätte jobbigt men nu på kvällen har blödningen minskat lite.. jätte skönt!!

Åå vad spännande för er, förstår att det e svårt att låta bli och testa min man vet inte om alla test jag har gjort :)

Det behöver han inte heller känner jag

Precis som du skriver finns värre saker!!

Det jag har lovat mig själv nu är att inte testa för tidigt man blir så ledsen om det e negativt eller som nu när det vart missfall, testade tidigt och fick missfall på bim+1

Så nästa gång ska jag försöka vänta så länge som möjligt!!

Ja det är verkligen sjukt jobbigt. Och varje gång man går på toa påminns man extra. Hoppas allt går bra iaf så får ni försöka igen

Jag kunde inte hålla mig ifrån att testa idag. Visste ju inte riktigt när Bim va med säkerhet men räknat på 28 dagar skulle det som sagt varit i lördags.. Men fick ett "inte gravid". Besvikelsen som kom!!! Trodde verkligen att jag va gravid!! Antar att kroppen är bra på att luras och få låtsassymtom
  • Erna90
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-14 09:21:15 följande:

Hur har det gått?

Kroppen e verkligen svår att förstå sig på och kan luras en hel del!!

Idag är första dagen då jag inte blöder super skönt.. nu är det bara att börja bebisverkstaden igen!!Beklagar verkligen!

Hur mår du? Blöder du fortfarande?

Skickar massa Styrkekramar

Ne mensen kom sen med så va ju inget att fundera vidare på.. Sjukt besviken.. Har iaf undertiden mer att tänka på iaf då jag sökt ett jobb och fått komma på en första intervju Va orolig för frågor om framtidsplaner för familjelivet men det kom inga! Här förstått det som att de får fråga men om de väljer bort en för sånt kan man egentligen anmäla det...

Skönt att ha bildandet bakom sig och kunna ta nya tag. Lite lättare att va positiv under den perioden!
  • Erna90
    CinnamonGirl skrev 2017-10-21 20:52:25 följande:

Fortfarande ingen mens, borde kommit måndag eller tisdag, tempen fortfarande hög. Vågar inte ta gravtest....

Håller tummarna!

Här hoppas jag att november ska bjuda på ett plus!
  • Erna90
    CinnamonGirl skrev 2017-10-26 21:21:22 följande:

Igår kom då mensen, det skulle ha blivit cykeldag 44. Natural Cycles satte min ägglossning till dag 30, så det stämde ju in.

Tråkigt att höra! Man hoppas ju in i det sista. Nu får november vara snäll mot oss och bjuda på bra besked. Jag väntar till en början besked om ifall jag får ett nytt jobb, får veta imon!
  • Erna90
    CinnamonGirl skrev 2017-10-27 16:13:31 följande:

Ni som fått missfall förr, hur fort kom mensen tillbaka? Var den förändrad, typ kraftigare eller lättare?

Jag märker att jag blöder mer dem här gången, nämligen... men det kanske kan bli så?

Min första mens efter missfallet kom ganska exakt 28 dagar efter missfallet första dag eller vad man ska säga. Brukar vanligtvis ha längre cykel annars. Tyckte nog att det blödde ungefär som vanligt dock.
  • Erna90
    Cecilie skrev 2017-11-07 13:18:04 följande:

Iiihhh jag plussade imorse! Känner mig livrädd men lättat att det inte tog lika lång tid som förra gången att bli gravid.

Åhhh! Stort Grattis! Vad kul, är sån häftig känsla! <3

Förstår rädslan, är rädd att nästa graviditet kommer innebära mer oro under hela graviditeten just för att man varit med om mf.. Men det kommer allt gå bra :)
  • Erna90

Igår fick jag veta att jag inte fått jobbet jag sökt och idag fick jag testresultatet "inte gravid". En rätt kass vecka med andra ord. Drömmen om barn tätt försvinner verkligen längre och längre bort och jag har svårt att tänka på annat än att ångra att vi inte började tidigare...

• Erna90

Blir så trött på kroppen. Ingen mens men negativt test. Har dock inte koll på längden på menscyklarna, varit så olika utan preventivmedel.. Inne på 38 dagar på en cykel nu. Sjukt drygt att det ska dra ut på på tiden när det inte tar sig. Blir så lång väntan då.. Kanske får bli ägglossningsstickor den här gången för att ha koll.. Hmm. Någon som testat progesteronkräm? Har ni skrivit om det innan?

• Erna90

10 dagar efter Bim kom den där jäkla mensen igen. Går sönder inombords. Vill bara få det där plusset och få täta syskon. Beundrar de som försökt länge, här går vi mot 4e försöket efter mf så är ju inte så lång tid egentligen. Jobbigt bara att hela tiden slås av tanken var vi kunde varit i en graviditet om det inte slutat med missfall... skickar lite pepp till er andra med och försöker peppa mig själv. Är sugen på att testa "bisolvon-metoden" nästa ggn, vad tror Ni? Funkar det?

• Erna90

Negativt test, igen! 4e försöket efter missfallet. Blir så ofantligt ledsen att jag inte vet var jag ska ta vägen. Vet att det egentligen inte är lång tid. Finns de som försökt läääänge. Men önskan om täta syskon blir ju inte verklighet. Sonen blir 2 i januari. Önskan va att få syskon kring då, vilket kunde ha blivit verklighet om inte det blivit missfall.. Jag tar det hundra ggr hårdare än sambon som har inställningen att det kommer komma bebis. Jag vill antagligen så mkt att det låser sig. Sex känns mer som någon påtvingat nästan snarare än lustfyllt, om ni förstår hur jag menar? Hur ser det ut för er andra? <3

• Erna90
    Elliot1 skrev 2017-12-30 10:49:41 följande:

Åh vad tråkigt. Jag förstår precis hur du känner. Har inga barn sen tidigare så kan inte relatera till det där med syskon men jag är precis som du på 4:e försöket efter MF. Jag var naiv och trodde det skulle ta sig direkt.. Har också börjat fundera på att det faktiskt var ett år sedan jag slutade med p-piller. Kunde inte drömma om att vi skulle sitta här ett år senare..

Hos oss har vi faktiskt slutat prata om det. De första två försöken efter MF så var det verkligen påtvingat och hela vårat liv kretsade kring att bli gravid igen. Tillslut så kände vi båda att det liksom inte tjänar nånting till och att vi båda mådde dåligt av det. Så vi bestämde oss för stt fortsätta försöka men lite mer avslappnat. Jag kanske nämner något om att jag har ägglossning och jag tror killen har lite koll också, men mer än så pratar vi inte om det. Har sagt till honom när mensen kommit så har vi varit lite förbannade en stund och sen är det bara gå vidare. Förra månaden missade vi ÄL helt då den kom

mycket tidigare än jag trodde. Och på något sätt kändes det ändå okej. Det är såklart lättare sagt än gjort men jag tror vi mår bättre av att göra såhär och hur mycket man än vänder och vrider så kan man ju tyvärr inte påverka detta :( Använder heller inga hjälpmedel för att hitta ÄL då jag valt att plocka bort allt som kan orsaka mer stress. Så försöker helt enkelt hålla modet uppe och tänka att det kommet när det kommer <3

Hoppas det går sig snart för er!! Tror absolut ni gör helt rätt med att lägga bort fokus på att bli gravid. Önskar jag hade lättare för att göra så men men lyckas verkligen inte.. Misstänker att det mkt väl kan vara så att jag vill för mkt och det låser sig.. Att det ska vara så svårt att få till när man väl vill medan man hör om de som oönskat blir gravida och gör abort..
  • Erna90
    CinnamonGirl skrev 2018-02-11 12:24:30 följande:

Tråden verkar ha somnat in... har alla lyckats bli gravida? Vi kämpar på efter missfall i september. Jag börjar känna att det är hopplöst, idag rensade jag ut lite i den banankartong jag har med mamma- och bebiskläder. Blev 10 plagg mammakläder... känns jobbigt med en del i processen mot insikten att jag aldrig kommer bli mamma. Sparade de finaste plaggen, och bebisplaggen. Tar lite i sänder annars blir det för jobbigt.

Kram till er alla.

Ja det känns som den här gjort det. Här är status väntar på att göra gravtest på ons. Mensen är lite sen, men har samtidigt haft olika cykler. Känns dock som om det kanske tagit sig denna ggn, men får invänta testsvar lite till! Hur länge hade ni försökt innan missfall? Vi fick missfall i aug.
  • Erna90

Idag fick jag ett positivt test "Gravid +3".

Fick missfall i mitten av augusti i vecka 10. Nu hoppas vi att detta ska gå vägen och jag hoppas verkligen att ni som väntar på plus får det inom kort. Man (eller jag iaf) blir verkligen galen av längtan efter plus. Upplevde att det dessutom blev värre efter missfallet än vad det var innan.

Svar på tråden Bli gravid efter missfall