• CinnamonGirl

Bli gravid efter missfall

Fortfarande ingen mens, borde kommit måndag eller tisdag, tempen fortfarande hög. Vågar inte ta gravtest....

• CinnamonGirl

Igår kom då mensen, det skulle ha blivit cykeldag 44. Natural Cycles satte min ägglossning till dag 30, så det stämde ju in.

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl
    Erna90 skrev 2017-10-26 21:44:14 följande:
    Tråkigt att höra! Man hoppas ju in i det sista. Nu får november vara snäll mot oss och bjuda på bra besked. Jag väntar till en början besked om ifall jag får ett nytt jobb, får veta imon!
    Hoppas du får ett positivt besked, då kan det kännas lättare att kämpa på för att bli gravid och att det inte slutar ledsamt igen.
  • CinnamonGirl

Ni som fått missfall förr, hur fort kom mensen tillbaka? Var den förändrad, typ kraftigare eller lättare?

Jag märker att jag blöder mer dem här gången, nämligen... men det kanske kan bli så?

• CinnamonGirl
    Matildalinea skrev 2017-11-12 17:47:48 följande:
    Nej va ska det vara bra för ? :)
    Om man har för låga nivåer kan det öka risken att få missfall.
  • CinnamonGirl
    Tumvante skrev 2017-11-12 22:04:24 följande:
    Nope, men fick tagit blodprov för progesteron på dag 20 i fredags (där bör den vara som högst)... spänd på att se resultatet.
    Har du fåt genom vårdcentralen eller kostat på det själv?
  • CinnamonGirl
    Frankie0911 skrev 2017-11-16 09:36:16 följande:

Testade svagt positivt på bim - 2 nu idag bim +2 fortfarande super svagt och dessutom bruna flytningar så känns det inte som det blir något av detta. Hade ett mf i juli. Blir bara så trött på allt... Jaja bara vänta o se....

Jag försöker inte stressa med gravtester. Brukar testa tidigast en vecka efter beräknad mens. Och jag kan rekommendera Clearblues gravtest med dubbel hormonindikator. Inga streck att tyda, jätteskönt! Finns billigt på Billiga tester.
  • CinnamonGirl
    emizz skrev 2017-11-18 13:31:34 följande:

Åååhhh sitter här i soffan och funderar på om jag ska testa med mitt predictor early som ligger i badrummet!! Haha tänkte testa imorse men stod på mig och nu är jag super nyfiken haha men vill inte bli besviken...inte morgonurin då ju men det det bränner i bröstvårtorna från och till samt lite ont i livmoderområdet från och till....igår provade jag en ny dricka som jag tyckte va äcklig och t.o.m klöktes efter det gör jag ALDRIG! i vanliga fall utan fryner på näsan bara

Ehliaz-09 Alice-11
    Jag vet hur det känns, man vill bara testa och veta NU om man blivit befruktad...
  • CinnamonGirl
    Lycklig88 skrev 2017-11-20 11:14:14 följande:

Hej alla. Har inte varit så aktiv här utan kollar mest emellanåt. 
    Fy vad segt livet är. Jag har de jättebra med sambo, son på snart 9 år , hund,katt och hus.. men inget plus :( Vill så gärna ha fler barn och ett gemensamt med min sambo. Jag fick missfall för snart 3 månader sen och vi har försökt sen dess. Dock har mensen blivit lite konstig och har alltid haft 28 dagar emellan.. nu är den 5 dagar sen typ.. Det är ju inte så länge vi försökt efter det, men vi blev gravida på försök 3 sen va jag gravid till v.11 och sen har vi försökt så fort jag slutade blöda. Så jävla segt. Händer liksom ingenting. Testade med ägglossningstest nu senast och enligt dom hade jag inte ens ägglossning. Alla får verkligen barn nu också. Känner typ ingen glädje med något fast att jag har många saker jag borde glädjas åt. Vi ska på resa om 2,5 vecka och det känns inte heller roligt fast att jag alltid annars älskar att resa. Känns bara blä allting. 

Visst känns det deppigt men man får kämpa på. Det kan ta tid för kroppen att återställa sig, speciellt om man gått så långt. Kämpa på!
Svar på tråden Bli gravid efter missfall