Bli gravid efter missfall
Jag hade helt galet ont i några timmar när allt kom ut liksom. Började på förmiddagen med lite blödningar, åkte då till gyn för att konstatera MF. Men sen på eftermiddagen brakade helvetet lös och saker kom ut ur min kropp. Låg och vred mig i sängen och sambon var helt knäckt av att jag hade så ont. Samtidigt som man typ sprang på toa, grät och såg sitt "barn" komma ut. Då var man fan inte kaxig alltså :( Tillslut kom en stor gråaktig slemklump och efter det så började smärtan avta. På kvällen mådde jag bättre och åt massa förbjudna saker typ chark och ost, samtidigt som vi dränkte våra sorger i rödvin.. Dagen efter hade jag bara lite ont i vågor, typ som vanlig mensvärk.
Usch när man läser om allt detta så lider man verkligen med sig själv och med andra som går igenom det. Samtidigt som jag typ blir ledsen att det inte pratas mer öppet om detta. Även om jag visste att MF var vanligt så var jag nog inte mentalt förberedd ändå. Det är inte förrän efteråt som det kommit fram att flera av mina vänner gått igenom samma sak. Hade man vetat det från början hade man kanske inte blivit lika chockad..
Det pratas verkligen för lite om det. Men inser själv att det är lättare med svaret "inte riktigt än" på frågan när syskon kommer istället för att berätta att man faktiskt råkat ut för missfall..
Hoppas dock på lyckad graviditet så snart som möjligt. Har svårt att tänka på annat. Rädd att det ska låsa sig och ta jättelång tid bara för det...