• Tumvante

Bli gravid efter missfall

... hcg har fördubblats på fyra dagar, vilket är för lite.

• Tumvante
    Charlieellerså skrev 2017-11-25 19:55:09 följande:

Hur känns det o dag för dig? <3

Det känns ok tack. Men väntar ju på hur lång tid det tar innan jag börjar blöda... drygt allt detta. Bara vänta och vänta. Är så glad att jag har min dotter.
  • Tumvante
    Joozzaan skrev 2017-11-26 21:28:16 följande:

Vad snällt! Ja man blir som sagt lätt ensam.. känner mig så uppgiven. Dottern tog lång tid att få till så lyckan när det bara tog 3 försök denna gång var ju otrolig. Känner på mig att det kommer bli en lång resa mot syskon :( har fortfarande svagt positiva gravtest så kroppen är ju inte ens "normal" igen.

Känner igen mig, känner mg också ensam, trots att jag är med i grupper med tjejer som upplevt liknande eller värre. Men ingen vän eller familjemedlem har fått kämpa så här.

Vill verkligen också ha ett syskon... och att det inte går för många år... 3 år var min gräns (egentligen 2), och snart är vi ju där...
  • Tumvante
    Joozzaan skrev 2017-11-28 08:32:03 följande:

Skrämmande hur lika vi tänker, har också 3 år men helst 2.. hade detta gått vägen hade det blivit 2 år och 3 månader mellan barnen. Nu tar ju allt så mycket längre tid :( om det nu skulle ta sig snabbt igen och gå bara blir det ju typ 3 år. Fick negativt test idag i alla fall, och halvstarkt på ÄLtestet så hoppas ÄL är på väg och att kroppen kommer igång som vanligt igen.

Hur många MF har du i bagaget om jag får fråga? Mitt HCG var på 220 idag, och jag blöder på. Så jag hoppas att det faller snabbt. Jag vet ej om jag borde prova nu innan jag ens haft konsultationen omkring vilken behandling vi ska få... men ja, känner verkligen den tickande klockan...

min dotter blir 3 år i oktober...
  • Tumvante
    Joozzaan skrev 2017-11-30 20:30:35 följande:

Detta var mitt första MF...

Uach vilken jobbig sits.. har ni någon tid för konsultation inbokad eller kan man ringa och be om råd bara? Tänkte så du får lite klarhet i om det är bäst att vänta eller bara köra på. Var detta ditt 5e missfall? Känns så fel att jag beklagar mig över ett när det finns andra som fått gå igenom mycket värre.

Ett är också illa. Man har vetskapen av hur det är att glädjas åt något, och sen fullständigt bara mista allt...

jag har en tid den 20 december nu. Då kommer vi gå igenom min behandlingsplan. Även om det nog är efter denna cykelns ägglossning, så är det bra.. det är ju där vi lägger planen för hur vi ska kunna få en möjlig succé i framtiden. Det är dagen innan julsemester så jag tror jag kan be nya jobbet om ledigt utan att det verkar konstigt.
  • Tumvante
    Masken80 skrev 2017-12-01 06:07:04 följande:

Jag beklagar verkligen Tumvante:(

Vart är du och får mätt hcg?

Våran dotter blir 3 nu i jan och själv börjar jag närma mig 38 år med stormsteg.

Jag blir inte klok på min kropp... hade ju mitt första missfall i mitten av okt.

Fick vad jag trodde första mensen 12 nov men testade gravid 1-2 v med digitalt gravtest tis 14 nov och sen senare den veckan endast ett litet spökstreck, så då tänkte jag att nu är äntligen hormonerna i princip borta. Köpte ältester även om jag haft lätt att bli gravid för jag har inte så mycket tid nu plus att kroppen kommit i obalans efter missfallet känns det som. Alla ältester visar ett litet svagt streck så till slut kostade jag nu i måndags på clearblue digitalt då det borde varit äl i helgen som var och brösten började åter ömma. Det digitala ägglossningstestet visade inget varken mån el tis men däremot gravidtest 1-2 veckor?! Om jag blivit gravid igen måste det ju blivit typ helgen då jag började blöda el helgen efter precis (hade inget sex under veckan jag blödde) el är det fortfarande från förra missfallet... förstår att ingen vet och gyn säger att jag bara ska avvakta och köpa digitalt test om en vecka igen och testa:( hade ju varit väldigt mycket bättre både för psyket o ekonomin om man fick komma in och mäta hcg i blodet någon gång eller?

Blödningsdag 4, HCG var 220 i onsdags. Ska ta nytt blodprov i nästa vecka.

Om ditt missfall var i oktober kanske HCG hängt kvar? Eller testade du negativt mellan?
  • Tumvante
    Tokigsnart skrev 2017-12-07 08:55:21 följande:

Hej!

Sitter nu med mitt andra missfall eller kemiska graviditeter som det heter innan v 5 hade mitt första i september och nu igen! Vad är det som är fel?

Pratade med en klinik igår och det gör inga missfalls utredningar om man inte har 3 dokumenterade missfall och jag då som tydligen bara får kemiska hur gör man då? Det blir ju lixom aldrig dokumenterade! Hon sa bara att vi skulle ta kontakt med de när vi har försökt 1 år och då gör de en så kallade ?vanlig? utredning..

Har 2 barn sen tidigare förhållande och min man har 1 från ett tidigare och det vill sig inte för oss.. vi har försökt nu i snart 5 månader men känns som något är fel eftersom vi får till det men ändå inte!

Åå känner mig så uppgiven

Beklagar din sits. Hur många kemiska har du haft? Jag tycker att du ska be om att få HCG blodprov så snart du plussar nästa gång. Och gärna att du får ta ett andra och gärna fler för att se hur det utvecklar sig. På så vis får man dokumentation. Men allra helst går det ju hela vägen nästa gång!

Jag har själv haft 3 kemiska och 2 MF.

Om du är generellt trött på att vänta (vilket jag förstår), kan du vända dig til ivfserum i Grekland. Men så kostar det.

Man kan göra mensblodsutredning genom att skicka prov hemifrån. 200 ? ca. Så får man testat för en massa bakterier (som det ju kan vara). De erbjuder också full utredning. Men ja... kostar som sagt.
  • Tumvante
    emizz skrev 2017-12-21 21:16:53 följande:

Tack detsamma till dig :)

Grattis! Du har oddsen med dig om du haft ett missfall. Jag som förlorat 5 graviditeter har oddsen mot mig vid varje plus...
  • Tumvante
    Charlieellerså skrev 2018-02-11 17:57:45 följande:

Jag fick ma som upptäcktes i v 12 i oktober. Nu är jag gravid igen i v 6+3. Är så tacksam samtidigt som jag är så rädd att det ska upprepas...

Hoppas så för er som kämpar på.

Grattis! Vad roligt!

Själv ska jag testa tidigt på tisdag. Prickade inte in rätt dag, då mannen var på resa. Men dagen innan så! Har min misstanke att det gått ändå, jag har ju provat förr om man säger så... fick IVIg innan försöket denna gången. Så det är spännande att se om de kan hjälpa oss denna gången i så fall.
  • Tumvante
    saijda skrev 2018-02-13 19:45:08 följande:

www.familjeliv.se/forum/thread/61096194-svagt-plus-eller-spokstreck-traden-for-oss-som-behover-hjalp-att-analysera-svaga-graviditetstester/19728

Om någon orkar gå in och kolla. Som hon hade på sitt test (som jag svarade på) hade jag imorse. Tänkte aldrig själv på att ta bild :(

Vad tror ni? <3

Jag kunde inte hitta bilden. Själv testade jag i morse, helt blankt (ÄL+8/9) men har haft jättemycket Molvärk idag, så tycker det är konstigt om jag inte får plus snart...
  • Tumvante

[quote=78466869][quote-nick]saijda skrev 2018-02-14 00:00:30 följande:[/quote-nick][/quote]

Det ser lovande ut! Jag själv ser ett supersvagt streck på mina babyplan idag så nu blir det bebisar runt 28 oktober för oss! Ska vi inte satsa på det?

• Tumvante
    Erna90 skrev 2018-02-14 06:36:28 följande:

Idag fick jag ett positivt test "Gravid +3".

Fick missfall i mitten av augusti i vecka 10. Nu hoppas vi att detta ska gå vägen och jag hoppas verkligen att ni som väntar på plus får det inom kort. Man (eller jag iaf) blir verkligen galen av längtan efter plus. Upplevde att det dessutom blev värre efter missfallet än vad det var innan.

Grattis!

Och jag vet... nu när man har plusset, så är oron där som ett svart moln...

Men tror det är bäst att försöka tänka positivt.
  • Tumvante
    saijda skrev 2018-02-14 10:35:38 följande:

Det ser lovande ut! Jag själv ser ett supersvagt streck på mina babyplan idag så nu blir det bebisar runt 28 oktober för oss! Ska vi inte satsa på det?

Åh ja!!! :D håller tummarna hårt för oss båda<3 jag tänkte testa ett digitalt i dagarna med. Har du funderat på det? :) jag tycker vi satsar på bebisar i oktober!!! <3[/quote]

Jag har aldrig tagit ett digitalt jag ska få nytt HCG blodprov på måndag.

Här hålls tummarna för oss också <3
  • Tumvante
    saijda skrev 2018-02-18 12:19:35 följande:

Ingen mens idag, tempen ligger fortfarande på 36.9 grader och inget pluss :( förstår ingenting! Får ringa till gyn imorgon och prata med dem :0 någon som har varit med om detta?

Fick väldigt svagt plus i maj förra året, konstaterat med HCG blodprov också, på bim+4 började jag blöda/fick mens. Biokemisk graviditet som försvann väldigt tidigt. Hoppas att det inte är fallet med dig och att du får ett bra plus nu.
  • Tumvante
    saijda skrev 2018-02-18 12:59:09 följande:

Vad menas med biokemisk graviditet? Har inte hört talas om det innan :0

Jag tänkte avvakta några dagar och se om mensen kommer, annars testa igen :/

Det är ett tidigt missfall, som är för liten för att ses med ultraljud, men som ger en stigning i HCG.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall