• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • Masken80

Jag fick missfall v6+2 fre den 13 okt... på efterkontrollen den 23 okt hade jag blödit färdigt och allt såg bra ut så jag behövde inte skrapas:) Förra helgen hade vi oskyddat en gång och nu visar digitalt gravtest v1-2... jag har dock testat minst en gång per vecka med vanliga test och de visar positivt hela tiden sedan missfallet! I söndags kom det lite färskt blod så då tänkte jag: yes, äntligen mens så man kan börja om på riktigt men sen inget mer förrän igår, tisdag då kom det en liten konstig klump som var mer gul än blod så nu undrar jag om det inte är rester kvar trots allt:( Förstår att ni inte kan veta, ska ringa gyn idag men någon som har egen erfarenhet av liknande? Det kan ju vara en ny graviditet också men oroväckande med det som kom ut och det blir väl med stor sannolikhet ett nytt missfall sen om ett par veckor då är jag rädd.

• Tumvante
    Masken80 skrev 2017-11-15 06:49:34 följande:

Jag fick missfall v6+2 fre den 13 okt... på efterkontrollen den 23 okt hade jag blödit färdigt och allt såg bra ut så jag behövde inte skrapas:) Förra helgen hade vi oskyddat en gång och nu visar digitalt gravtest v1-2... jag har dock testat minst en gång per vecka med vanliga test och de visar positivt hela tiden sedan missfallet! I söndags kom det lite färskt blod så då tänkte jag: yes, äntligen mens så man kan börja om på riktigt men sen inget mer förrän igår, tisdag då kom det en liten konstig klump som var mer gul än blod så nu undrar jag om det inte är rester kvar trots allt:( Förstår att ni inte kan veta, ska ringa gyn idag men någon som har egen erfarenhet av liknande? Det kan ju vara en ny graviditet också men oroväckande med det som kom ut och det blir väl med stor sannolikhet ett nytt missfall sen om ett par veckor då är jag rädd.

HCG kan hänga kvar i kroppen i flera veckor efteråt.

Man ska helst testa negativt innan man kan tro på ett nytt positivt.
  • Matildalinea

Mina brunrosa flytningar gick över till ljusrosa röd igår kväll och idag blod, dock inte lika mycket som mens men använder binda ifall att... rädd för nytt MF då det betedde sig likadant inför de :( hade en blödning som inte va lika mycket som mena, plussade efter de och sen en blödning till :(

• Frankie0911

Testade svagt positivt på bim - 2 nu idag bim +2 fortfarande super svagt och dessutom bruna flytningar så känns det inte som det blir något av detta. Hade ett mf i juli. Blir bara så trött på allt... Jaja bara vänta o se....

• CinnamonGirl
    Frankie0911 skrev 2017-11-16 09:36:16 följande:

Testade svagt positivt på bim - 2 nu idag bim +2 fortfarande super svagt och dessutom bruna flytningar så känns det inte som det blir något av detta. Hade ett mf i juli. Blir bara så trött på allt... Jaja bara vänta o se....

Jag försöker inte stressa med gravtester. Brukar testa tidigast en vecka efter beräknad mens. Och jag kan rekommendera Clearblues gravtest med dubbel hormonindikator. Inga streck att tyda, jätteskönt! Finns billigt på Billiga tester.
  • Svea87

Jag fick missfall i oktober och väntar på min mens. Den borde komma idag eller imorn då jag hade äl på dag 20.. har mensvärk och ont i brösten och flytningar. Igår kom en flytning med pytte pytte blod i. Och idag kom en med blod i. Men den vägrar komma igång helt.. vill bara att det ska vara över. Man vill bara ge upp.

• 33villbligravid

Haloj! Hoppar in här också. Hade ett missfall i vecka 11 + 5 den 20 oktober och blödde nästan två veckor efter det.  Har ingen aning om när ÄL kan komma igång igen. Om jag räknade MF som dag 1 borde jag få mens idag. Igår och i förrgår har jag fått små rosa flytningar (i förrgår på förmiddagen och igår på kvällen). Trodde det var mensen som satte igång, men har inte kommit ngt mer och känner ingen direkt mensvärk heller...

Har haft oskyddat sex sedan slutade blöda, nu börjar man ju naturligtvis undra och hoppas på att det tagit sig direkt, men säkert bara kroppen som strular ...

• Alexandra93

Fick tidigt missfall den 1/11, var endast i v.5. Blödde några dagar och gravtestet visade negativt endast några dagar efter och idag har jag testat positivt på äl-test!? Vill verkligen bli gravid, men trodde aldrig att jag skulle få ägglossning så tätt inpå. Vi kommer försöka direkt nu igen då det var ett såpass tidigt mf!

• Tumvante
    Alexandra93 skrev 2017-11-16 15:36:01 följande:

Fick tidigt missfall den 1/11, var endast i v.5. Blödde några dagar och gravtestet visade negativt endast några dagar efter och idag har jag testat positivt på äl-test!? Vill verkligen bli gravid, men trodde aldrig att jag skulle få ägglossning så tätt inpå. Vi kommer försöka direkt nu igen då det var ett såpass tidigt mf!

Om du testet negativt efter missfallet, har HCG sjunkit såpass att en ny ägglossning kan triggas. Lycka till, hoppas det går vägen nästa gång!
  • Tumvante
    33villbligravid skrev 2017-11-16 15:00:43 följande:

Haloj! Hoppar in här också. Hade ett missfall i vecka 11 + 5 den 20 oktober och blödde nästan två veckor efter det.  Har ingen aning om när ÄL kan komma igång igen. Om jag räknade MF som dag 1 borde jag få mens idag. Igår och i förrgår har jag fått små rosa flytningar (i förrgår på förmiddagen och igår på kvällen). Trodde det var mensen som satte igång, men har inte kommit ngt mer och känner ingen direkt mensvärk heller...

Har haft oskyddat sex sedan slutade blöda, nu börjar man ju naturligtvis undra och hoppas på att det tagit sig direkt, men säkert bara kroppen som strular ...

Omöjligt att veta vad din kropp gör... min enda mätmetod är gravtest för att säkra att HCG är ute innan jag provar igen...

Jag har haft ÄL ganska snabbt efter mina förluster. Som en kort menscykel.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall