• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • Alexandra93
    Tumvante skrev 2017-11-16 20:54:19 följande:

Om du testet negativt efter missfallet, har HCG sjunkit såpass att en ny ägglossning kan triggas. Lycka till, hoppas det går vägen nästa gång!

Ja jag testade negativt bara några dagar efter missfallet på fler än ett test, och fick aldrig något jättestarkt plus så hade nog inte så mycket hormoner i kroppen att bli av med så att säga.

Haft denna stegringen nu plus att det värker i magen som det brukar vid äl så borde väl inte vara något annat?

• Charlieellerså
    Alexandra93 skrev 2017-11-16 21:16:51 följande:

Ja jag testade negativt bara några dagar efter missfallet på fler än ett test, och fick aldrig något jättestarkt plus så hade nog inte så mycket hormoner i kroppen att bli av med så att säga.

Haft denna stegringen nu plus att det värker i magen som det brukar vid äl så borde väl inte vara något annat?

Ganska säkert en ägglossning. Hoppas det tar sig nu
  • Anonym (drömmen)

Jag fick tidig mf med vår första barn med. skulle precis komma in i vecka 6 så var det tvunget att hända :( 
    Hade tydligen äl mellan 4-6 men får negativa gravtest...

• Alexandra93
    Charlieellerså skrev 2017-11-16 21:27:06 följande:

Ganska säkert en ägglossning. Hoppas det tar sig nu

Tack! Ja det hoppas vi med! :)
  • Tumvante
    Alexandra93 skrev 2017-11-16 21:16:51 följande:

Med ditt nr 2 test för idag, skulle jag definitivt ha lite trevligt med mannen imorgon!

Hoppas det lyckas denna gången!

Ser onekligen ut som en fin stegring.
  • Tumvante
    Anonym (drömmen) skrev 2017-11-16 21:29:30 följande:

Jag fick tidig mf med vår första barn med. skulle precis komma in i vecka 6 så var det tvunget att hända :( 

Det är ännu tidigt för dig att testa. Så ge inte upp ännu. Håller tummarna!
  • Matildalinea
    Anonym (drömmen) skrev 2017-11-16 21:29:30 följande:

Hade också ÄL runt då och en liten blödning 4-5 dagar efter och nu en mens liknande blödning fast inte riktigt så riklig som jag brukar ha.. säkert nytt MF :,(((
  • Alexandra93
    Tumvante skrev 2017-11-16 22:12:34 följande:

Med ditt nr 2 test för idag, skulle jag definitivt ha lite trevligt med mannen imorgon!

Hoppas det lyckas denna gången!

Ser onekligen ut som en fin stegring.

Ja det är det jag tolkat som positivt! Blir trevligheter både ikväll och imorgon!
  • Erna90

Blir så trött på kroppen. Ingen mens men negativt test. Har dock inte koll på längden på menscyklarna, varit så olika utan preventivmedel.. Inne på 38 dagar på en cykel nu. Sjukt drygt att det ska dra ut på på tiden när det inte tar sig. Blir så lång väntan då.. Kanske får bli ägglossningsstickor den här gången för att ha koll.. Hmm. Någon som testat progesteronkräm? Har ni skrivit om det innan?

• Babyverkstaden2017
    Erna90 skrev 2017-11-18 07:54:34 följande:

Blir så trött på kroppen. Ingen mens men negativt test. Har dock inte koll på längden på menscyklarna, varit så olika utan preventivmedel.. Inne på 38 dagar på en cykel nu. Sjukt drygt att det ska dra ut på på tiden när det inte tar sig. Blir så lång väntan då.. Kanske får bli ägglossningsstickor den här gången för att ha koll.. Hmm. Någon som testat progesteronkräm? Har ni skrivit om det innan?

Hej! Då är vi två! Ingen mens och inget plus! Så jobbigt! Innan mitt MF hade jag perfekta cykler utan några avsteg. Hade en LH-stegring men är osäker på om jag haft ÄL denna cykel över huvud taget. Är personligen inte trygg med att mixtra med krämer utan läkarutlåtande. Det sägs ju att MF i de flesta fall är kroppen sätt att avsluta en graviditet som gått fel. Jag har dock bara haft ett MF, får jag ett till kommer jag att söka hjälp.

Jag kör på clearblues ÄL-test med dubbel hormonindikator och det var också med dem jag blev gravid sist.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall