• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • Anonym (-)
    Wictoria90 skrev 2017-11-20 16:42:53 följande:

Grattis!! Hoppas verkligen att det går vägen för dig!

Tack!! :)
  • Charlieellerså
    Anonym (-) skrev 2017-11-20 16:39:26 följande:

Hej! Jag glömde skriva här. Jag fick ju mitt första missfall 22 september och blev gravid direkt utan mens :D (blödde i 3 veckor) plussa 2 november, är i vecka 8 denna vecka :) hoppas lille är frisk och stannar nu.

Grattis. : )
  • Charlieellerså
    Tumvante skrev 2017-11-20 12:55:04 följande:

HCG har stigit som det ska!!!!

Jag börjar nytt jobb i december... omg omg omg

HCG idag på ÄL+17 var 203. Fördubbling i genomsnitt på 1.6 dagar.

Vågar man hoppas? 65% chans...

Härligt med den stegringen. Hoppas nu att du tillhör de 65%. Högs odds ändå.
  • Tumvante
    Charlieellerså skrev 2017-11-20 19:36:09 följande:

Härligt med den stegringen. Hoppas nu att du tillhör de 65%. Högs odds ändå.

Tack! Ja, oddsen är ju på min sida i allafall :)
  • Charlieellerså
    Tumvante skrev 2017-11-20 21:10:58 följande:

Tack! Ja, oddsen är ju på min sida i allafall :)

Nu SKA det bara gå bra. <3
  • Masken80

Vi verkar vara i exakt samma läge 33villbligravid... jag blödde lite grann varje dag fram till i lördags nu i veckan som var... hade som sagt mitt missfall i mitten av okt v6-7! Testade gravid 1-2 förra tisdagen med clearblue digitalt och nu idag jättesvagt med vanligt test så ska testa med digitalt i slutet på veckan igen och hoppas att alla hormoner har gått ur men det tar lika många veckor att få ur allt ur kroppen som att bygga upp känns det som. Tänker köra på nu och hoppas på Äl om ca en vecka:) Läkaren ville att jag skulle vänta ut mensen och få neg test först men fattar eg inte varför för på efterkontroll den 23 okt var allt borta men det såg ut som det kom lite rester nu i veckan trots allt:(

• Joozzaan

Jaha.. då sitter man här. Plussade i september men det sket sig totalt och fick missfall i v9 :( hade precis börjat slappna av och tro att vi faktiskt skulle få en liten bebis i juni men, nej.

Dags att börja om på 0.. är helt känslomässigt slutkörd känner jag. Har nästan slutat blöda nu och ska testa i veckan om det har blivit negativt än (fortfarande + den 13/11) behöver tips och pepp inför detta känner jag, har fått känslan av att vi aldrig kommer få något syskon till vårt barn och att jag säkert inte ens kommer bli gravid igen.. åh allt känns så himla hopplöst :(

Allt var för bra helt enkelt.

• 33villbligravid
    Masken80 skrev 2017-11-20 21:32:28 följande:

Vi verkar vara i exakt samma läge 33villbligravid... jag blödde lite grann varje dag fram till i lördags nu i veckan som var... hade som sagt mitt missfall i mitten av okt v6-7! Testade gravid 1-2 förra tisdagen med clearblue digitalt och nu idag jättesvagt med vanligt test så ska testa med digitalt i slutet på veckan igen och hoppas att alla hormoner har gått ur men det tar lika många veckor att få ur allt ur kroppen som att bygga upp känns det som. Tänker köra på nu och hoppas på Äl om ca en vecka:) Läkaren ville att jag skulle vänta ut mensen och få neg test först men fattar eg inte varför för på efterkontroll den 23 okt var allt borta men det såg ut som det kom lite rester nu i veckan trots allt:(

Ja! Så skumt detta. Hade ingen aning om att det kunde bli så här, men tydligen rätt vanligt att cykeln inte drar igång genast :/ Mitt missfall var lite senare än ditt, 20 oktober, men allt såg ok ut på min efterkontroll också. Hur mycket har du alltså blött senaste veckan? Jag har mest haft som små spottings, d.v.s. vet inte ens om kan räkna det som blödning. 

Ja - vill helst nu bara att mensen ska kicka igång så kan börja vänta på ÄL igen! Lycka till du med :)
  • Anonym (-)
    Charlieellerså skrev 2017-11-20 19:34:42 följande:

Grattis. : )

Tack :)
  • Matildalinea
    Joozzaan skrev 2017-11-21 01:36:30 följande:

Jaha.. då sitter man här. Plussade i september men det sket sig totalt och fick missfall i v9 :( hade precis börjat slappna av och tro att vi faktiskt skulle få en liten bebis i juni men, nej.

Dags att börja om på 0.. är helt känslomässigt slutkörd känner jag. Har nästan slutat blöda nu och ska testa i veckan om det har blivit negativt än (fortfarande + den 13/11) behöver tips och pepp inför detta känner jag, har fått känslan av att vi aldrig kommer få något syskon till vårt barn och att jag säkert inte ens kommer bli gravid igen.. åh allt känns så himla hopplöst :(

Allt var för bra helt enkelt.

Usch va tråligt att höra ! :( det är så himla svårt och tyvärr finns det inte mycket man kan säga mer än att kämpa <3 du kommer definitivt bli gravid igen med en frisk liten böna, man får trösta sig med att det kan vara lättare att vli gravid efter ett MF och bara hoppas att det får hela vägen !! Du är inte ensam, massa kramar !
Svar på tråden Bli gravid efter missfall