• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • CinnamonGirl
    Tumvante skrev 2017-11-24 15:11:52 följande:

... hcg har fördubblats på fyra dagar, vilket är för lite.

Vad tråkigt om det är så! :'-(
  • Ctehkkcfblmb

Fick missfall i juli (vecka 9+2), skrapning i augusti och ÄL på en gång. Testade med ÄL-test. Vi hann inte riktigt med där???? Dessutom kändes det obehagligt att ha sex så kort inpå, med infektionsrisken. Mens kom 10 dagar efter skrapning, så allt som allt blev det en kort och intensiv menscykel efter missfallet (har 28 dagar normalt).

Vi har försökt under ägglossningarna i augusti, september, oktober och november (alltså legat varannan dag, så det är omöjligt att vi missat ÄL). Har barn sedan tidigare, båda gångerna blivit gravid på första försöket, så det här är något nytt.

Plussade igår, men har samma ihärdiga, dock svaga, molvärk som jag hade förra grav. Tror inte på det här...

Det är så sorgligt att läsa era historier, all styrka till er brudar där ute! Jag vet hur snabbt detta kan bli en stor grej som nästan tar över ens liv. Tänk vad oviktigt andra saker blir, i längtan efter barn.

• Anonym (Victoria)
    Ctehkkcfblmb skrev 2017-11-24 19:27:08 följande:

Fick missfall i juli (vecka 9+2), skrapning i augusti och ÄL på en gång. Testade med ÄL-test. Vi hann inte riktigt med där???? Dessutom kändes det obehagligt att ha sex så kort inpå, med infektionsrisken. Mens kom 10 dagar efter skrapning, så allt som allt blev det en kort och intensiv menscykel efter missfallet (har 28 dagar normalt).

Vi har försökt under ägglossningarna i augusti, september, oktober och november (alltså legat varannan dag, så det är omöjligt att vi missat ÄL). Har barn sedan tidigare, båda gångerna blivit gravid på första försöket, så det här är något nytt.

Plussade igår, men har samma ihärdiga, dock svaga, molvärk som jag hade förra grav. Tror inte på det här...

Det är så sorgligt att läsa era historier, all styrka till er brudar där ute! Jag vet hur snabbt detta kan bli en stor grej som nästan tar över ens liv. Tänk vad oviktigt andra saker blir, i längtan efter barn.

Hoppas allt går vägen denna gången <3

Fina peppande ord du ger med <3
  • Matildalinea
    Joozzaan skrev 2017-11-23 22:14:41 följande:

Tack <3 behövde höra det! Vi har inte berättat för någon om allt så man känner sig skapligt ensam. Känner även att jag inte kunnat ta till mig eller sörja det som skedde... allt var så perfekt, men nu... :(

Usch förstår de, jag hade bara berättat för en nära vän och har haft en underbar tjej här från fl som har stöttat mig extremt mycket ! Man blir lätt ensam och det är så svårt för ens partner att sätta sig in i vad som händer i våra kroppar .. men du är inte ensam <3 könner du att du vill ha någon att prata med får du gärna skriva till mig, om vad du vill :) kan vara skönt att prata av sig !
  • Charlieellerså
    Tumvante skrev 2017-11-24 15:11:01 följande:

Tror jag väntar mitt femte missfall för i år. Är så trött på det här

Hur känns det o dag för dig? <3
  • Tumvante
    Charlieellerså skrev 2017-11-25 19:55:09 följande:

Hur känns det o dag för dig? <3

Det känns ok tack. Men väntar ju på hur lång tid det tar innan jag börjar blöda... drygt allt detta. Bara vänta och vänta. Är så glad att jag har min dotter.
  • Anonym (Undrar)

Ni som fått gjort skrapning; Hur länge kan gravtestet vara svagt positivt. Från början efter skrapning var ju gravtestet starkt positivt, men när det börjar bli svagt, hur länge kan det egentligen visa utslag? Tänker att hcg borde halveras rätt snabbt ändå.....

• Joozzaan
    Matildalinea skrev 2017-11-25 19:38:03 följande:

Usch förstår de, jag hade bara berättat för en nära vän och har haft en underbar tjej här från fl som har stöttat mig extremt mycket ! Man blir lätt ensam och det är så svårt för ens partner att sätta sig in i vad som händer i våra kroppar .. men du är inte ensam <3 könner du att du vill ha någon att prata med får du gärna skriva till mig, om vad du vill :) kan vara skönt att prata av sig !

Vad snällt! Ja man blir som sagt lätt ensam.. känner mig så uppgiven. Dottern tog lång tid att få till så lyckan när det bara tog 3 försök denna gång var ju otrolig. Känner på mig att det kommer bli en lång resa mot syskon :( har fortfarande svagt positiva gravtest så kroppen är ju inte ens "normal" igen.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall