• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • Tokigsnart

Hej!

Sitter nu med mitt andra missfall eller kemiska graviditeter som det heter innan v 5 hade mitt första i september och nu igen! Vad är det som är fel?

Pratade med en klinik igår och det gör inga missfalls utredningar om man inte har 3 dokumenterade missfall och jag då som tydligen bara får kemiska hur gör man då? Det blir ju lixom aldrig dokumenterade! Hon sa bara att vi skulle ta kontakt med de när vi har försökt 1 år och då gör de en så kallade ?vanlig? utredning..

Har 2 barn sen tidigare förhållande och min man har 1 från ett tidigare och det vill sig inte för oss.. vi har försökt nu i snart 5 månader men känns som något är fel eftersom vi får till det men ändå inte!

Åå känner mig så uppgiven

• CinnamonGirl
    Tokigsnart skrev 2017-12-07 08:55:21 följande:
    Hej!
    Sitter nu med mitt andra missfall eller kemiska graviditeter som det heter innan v 5 hade mitt första i september och nu igen! Vad är det som är fel?
    Pratade med en klinik igår och det gör inga missfalls utredningar om man inte har 3 dokumenterade missfall och jag då som tydligen bara får kemiska hur gör man då? Det blir ju lixom aldrig dokumenterade! Hon sa bara att vi skulle ta kontakt med de när vi har försökt 1 år och då gör de en så kallade vanlig utredning..
    Har 2 barn sen tidigare förhållande och min man har 1 från ett tidigare och det vill sig inte för oss.. vi har försökt nu i snart 5 månader men känns som något är fel eftersom vi får till det men ändå inte!

Vad innebär "dokumenterade missfall"?
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl

Hur går det för er? Vi kämpar på här.

Jag är osäker på om ägglossning faktiskt skett den här månaden. Idag satte Natural Cycles ut den till dag 17, men får fortfarande (idag dag 23) nästan utslag på Clearblues digitala ägglossningstest (d.v.s. en blinkande smiley). De borde ju inte ge nån form av utslag om ägglossning redan skett?

Jag kan verkligen rekommendera NC till er alla, om ni inte redan använder. Hör av er till mig så kan ni få lite rabatt om ni vill köpa årsprenumeration.

• Anonym (-)

Hej jag skrev för ett tag sen i november när jag plussa direkt efter missfall i september. Fick missfall igen för några dagar sen. 2 missfall i rad nu, så himla ledsen.. Är 22 år och har en son sen innan, trodde inte sånt här skulle hända i min ålder.

• Belliiz
    Anonym (-) skrev 2017-12-16 15:32:07 följande:

Hej jag skrev för ett tag sen i november när jag plussa direkt efter missfall i september. Fick missfall igen för några dagar sen. 2 missfall i rad nu, så himla ledsen.. Är 22 år och har en son sen innan, trodde inte sånt här skulle hända i min ålder.

Hej! Beklagar så mycket över ditt andra missfall. Min första graviditet slutade också i missfall i Oktober, sörjer fortfarande väldigt mycket över det. Hoppas verkligen på ett pluss snart! Jag är också 22 år så missfall kan ske i vilken ålder som helst :(

Hoppas verkligen din nästa graviditet går bra. Massor av kramar <3
  • Tumvante
    Tokigsnart skrev 2017-12-07 08:55:21 följande:

Hej!

Pratade med en klinik igår och det gör inga missfalls utredningar om man inte har 3 dokumenterade missfall och jag då som tydligen bara får kemiska hur gör man då? Det blir ju lixom aldrig dokumenterade! Hon sa bara att vi skulle ta kontakt med de när vi har försökt 1 år och då gör de en så kallade ?vanlig? utredning..

Beklagar din sits. Hur många kemiska har du haft? Jag tycker att du ska be om att få HCG blodprov så snart du plussar nästa gång. Och gärna att du får ta ett andra och gärna fler för att se hur det utvecklar sig. På så vis får man dokumentation. Men allra helst går det ju hela vägen nästa gång!

Jag har själv haft 3 kemiska och 2 MF.

Om du är generellt trött på att vänta (vilket jag förstår), kan du vända dig til ivfserum i Grekland. Men så kostar det.

Man kan göra mensblodsutredning genom att skicka prov hemifrån. 200 ? ca. Så får man testat för en massa bakterier (som det ju kan vara). De erbjuder också full utredning. Men ja... kostar som sagt.
  • Anonym (Känslostorm)
    CinnamonGirl skrev 2017-12-16 13:07:56 följande:

Vad innebär "dokumenterade missfall"?

Egentligen att de har ?dokumenterat? att man är gravid på tex kvinnokliniken eller hos barnmorskan. Att de tagit positivt gravtest eller sett på tidigt vul att man är gravid. Att missfallen också sker omkring samma tid. Är det tidigt så räknar sjukvården missfallen för i princip ?sen mens? vilket är helt crazy.. är ju lika sorgligt för en själv oavsett om det gått 2 v eller 10v sen plusset.

mitt senaste hann de inte dokumentera för allt skötte sig själv innan jag fick komma på tidigt vul, räknades som kemisk / sen mens enligt dom. men då jag haft två dokumenterade missfall tidigare räknade de med mitt tredje (efter tjat och argument från mig) trots att de inte kunde se så mkt på varken hcg eller vul. Så ska få en utredning i början på nästa år:)
  • CinnamonGirl
    Anonym (Känslostorm) skrev 2017-12-20 23:44:20 följande:
    Egentligen att de har dokumenterat att man är gravid på tex kvinnokliniken eller hos barnmorskan. Att de tagit positivt gravtest eller sett på tidigt vul att man är gravid. Att missfallen också sker omkring samma tid. Är det tidigt så räknar sjukvården missfallen för i princip sen mens vilket är helt crazy.. är ju lika sorgligt för en själv oavsett om det gått 2 v eller 10v sen plusset.

mitt senaste hann de inte dokumentera för allt skötte sig själv innan jag fick komma på tidigt vul, räknades som kemisk / sen mens enligt dom. men då jag haft två dokumenterade missfall tidigare räknade de med mitt tredje (efter tjat och argument från mig) trots att de inte kunde se så mkt på varken hcg eller vul. Så ska få en utredning i början på nästa år:)
    Men då borde du ju kunna gå och kolla dig hos BMM och även få ta blodprov så de kan ha koll på LH-värden?
  • emizz

Hej alla

Äntligen har vi lyckats...än sålänge stämmer det digitala men är livrädd för missfall igen....så fort det maler och värker (vilket de gör flera ggr om dagen) springer jag på toa. Hur ska jag kunna slappna av? Ska ja behöva var ett nervöst vrak fram till v 12, kanske kan ta digitalt varje vecka?

Ehliaz-09 Alice-11
  • bebismys
    emizz skrev 2017-12-21 12:20:11 följande:

Hej alla

Äntligen har vi lyckats...än sålänge stämmer det digitala men är livrädd för missfall igen....så fort det maler och värker (vilket de gör flera ggr om dagen) springer jag på toa. Hur ska jag kunna slappna av? Ska ja behöva var ett nervöst vrak fram till v 12, kanske kan ta digitalt varje vecka?

Stort grattis!! Så himla roligt! :) men jag förstår din oro! Är också konstant orolig för missfall igen :/ det är jobbigt och man vill ju bara vara glad! Men man har som inget val...som min barnmorska sa, man får tillåta att det är jobbigt men man måste ju kunna leva. Sköt om dig & god jul!
Svar på tråden Bli gravid efter missfall