• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • emizz
    bebismys skrev 2017-12-21 20:13:21 följande:

Stort grattis!! Så himla roligt! :) men jag förstår din oro! Är också konstant orolig för missfall igen :/ det är jobbigt och man vill ju bara vara glad! Men man har som inget val...som min barnmorska sa, man får tillåta att det är jobbigt men man måste ju kunna leva. Sköt om dig & god jul!

Tack detsamma till dig :)
    Ehliaz-09 Alice-11
  • Anonym (Känslostorm)
    CinnamonGirl skrev 2017-12-21 08:45:20 följande:

Men då borde du ju kunna gå och kolla dig hos BMM och även få ta blodprov så de kan ha koll på LH-värden?

Ja precis de kommer kalla mig i början på nästa år :) men tror jag ska ringa o tjata lite ;p
  • Tumvante
    emizz skrev 2017-12-21 21:16:53 följande:

Tack detsamma till dig :)

Grattis! Du har oddsen med dig om du haft ett missfall. Jag som förlorat 5 graviditeter har oddsen mot mig vid varje plus...
  • Erna90

Negativt test, igen! 4e försöket efter missfallet. Blir så ofantligt ledsen att jag inte vet var jag ska ta vägen. Vet att det egentligen inte är lång tid. Finns de som försökt läääänge. Men önskan om täta syskon blir ju inte verklighet. Sonen blir 2 i januari. Önskan va att få syskon kring då, vilket kunde ha blivit verklighet om inte det blivit missfall.. Jag tar det hundra ggr hårdare än sambon som har inställningen att det kommer komma bebis. Jag vill antagligen så mkt att det låser sig. Sex känns mer som någon påtvingat nästan snarare än lustfyllt, om ni förstår hur jag menar? Hur ser det ut för er andra? <3

• Wunja

Vi fick missfall med vårt andra barn i slutet av augusti, runt vecka 11 (slutade utvecklas kring v 9) och väntar nu på fjärde bim sen missfallet. Känns så tungt med den här väntan.. även som nån annan sa att 4 försök ändå inte är myclet. Men man kommer bara närmre bf datumet man hade innan och jag tycker att det blir en inre stress ju längre man hade varit gången med det förra :(

• Elliot1
    Erna90 skrev 2017-12-29 09:27:49 följande:

Negativt test, igen! 4e försöket efter missfallet. Blir så ofantligt ledsen att jag inte vet var jag ska ta vägen. Vet att det egentligen inte är lång tid. Finns de som försökt läääänge. Men önskan om täta syskon blir ju inte verklighet. Sonen blir 2 i januari. Önskan va att få syskon kring då, vilket kunde ha blivit verklighet om inte det blivit missfall.. Jag tar det hundra ggr hårdare än sambon som har inställningen att det kommer komma bebis. Jag vill antagligen så mkt att det låser sig. Sex känns mer som någon påtvingat nästan snarare än lustfyllt, om ni förstår hur jag menar? Hur ser det ut för er andra? <3

Åh vad tråkigt. Jag förstår precis hur du känner. Har inga barn sen tidigare så kan inte relatera till det där med syskon men jag är precis som du på 4:e försöket efter MF. Jag var naiv och trodde det skulle ta sig direkt.. Har också börjat fundera på att det faktiskt var ett år sedan jag slutade med p-piller. Kunde inte drömma om att vi skulle sitta här ett år senare..

Hos oss har vi faktiskt slutat prata om det. De första två försöken efter MF så var det verkligen påtvingat och hela vårat liv kretsade kring att bli gravid igen. Tillslut så kände vi båda att det liksom inte tjänar nånting till och att vi båda mådde dåligt av det. Så vi bestämde oss för stt fortsätta försöka men lite mer avslappnat. Jag kanske nämner något om att jag har ägglossning och jag tror killen har lite koll också, men mer än så pratar vi inte om det. Har sagt till honom när mensen kommit så har vi varit lite förbannade en stund och sen är det bara gå vidare. Förra månaden missade vi ÄL helt då den kom

mycket tidigare än jag trodde. Och på något sätt kändes det ändå okej. Det är såklart lättare sagt än gjort men jag tror vi mår bättre av att göra såhär och hur mycket man än vänder och vrider så kan man ju tyvärr inte påverka detta :( Använder heller inga hjälpmedel för att hitta ÄL då jag valt att plocka bort allt som kan orsaka mer stress. Så försöker helt enkelt hålla modet uppe och tänka att det kommet när det kommer <3
  • Erna90
    Elliot1 skrev 2017-12-30 10:49:41 följande:

Åh vad tråkigt. Jag förstår precis hur du känner. Har inga barn sen tidigare så kan inte relatera till det där med syskon men jag är precis som du på 4:e försöket efter MF. Jag var naiv och trodde det skulle ta sig direkt.. Har också börjat fundera på att det faktiskt var ett år sedan jag slutade med p-piller. Kunde inte drömma om att vi skulle sitta här ett år senare..

Hos oss har vi faktiskt slutat prata om det. De första två försöken efter MF så var det verkligen påtvingat och hela vårat liv kretsade kring att bli gravid igen. Tillslut så kände vi båda att det liksom inte tjänar nånting till och att vi båda mådde dåligt av det. Så vi bestämde oss för stt fortsätta försöka men lite mer avslappnat. Jag kanske nämner något om att jag har ägglossning och jag tror killen har lite koll också, men mer än så pratar vi inte om det. Har sagt till honom när mensen kommit så har vi varit lite förbannade en stund och sen är det bara gå vidare. Förra månaden missade vi ÄL helt då den kom

mycket tidigare än jag trodde. Och på något sätt kändes det ändå okej. Det är såklart lättare sagt än gjort men jag tror vi mår bättre av att göra såhär och hur mycket man än vänder och vrider så kan man ju tyvärr inte påverka detta :( Använder heller inga hjälpmedel för att hitta ÄL då jag valt att plocka bort allt som kan orsaka mer stress. Så försöker helt enkelt hålla modet uppe och tänka att det kommet när det kommer <3

Hoppas det går sig snart för er!! Tror absolut ni gör helt rätt med att lägga bort fokus på att bli gravid. Önskar jag hade lättare för att göra så men men lyckas verkligen inte.. Misstänker att det mkt väl kan vara så att jag vill för mkt och det låser sig.. Att det ska vara så svårt att få till när man väl vill medan man hör om de som oönskat blir gravida och gör abort..
  • Matildalinea

Inne på försök nr 4; 3e efter mf.. tror jag är på ÄL +4-5 fick för mig att jag hade nån stickning igår kväll och även idag men säkert inbillning .. så rädd att hoppas för mycket .. tidigt nu också. Fick dock äggviteflytning nu under kvällen och det har jag bara fått förra gången när jag fick mf, annars brukar de vara andra flytn8ngar nu.. hoppas ! Hur gör det för alla andra ? Vilket försök, nör har ni ÄL eller bim, har ni några tecken ? :)

• Anonym (Vill så gärna få ett barn till.)

Jag fick ett MA i oktober 2016(9+5)och efter det har min mens varit konstig kommit med 28-32 dagars mellanrum. Jag känner ägglossning men blir inte gravid(använder ägglossningstest) Nu har vi försökt i 1 år. Jag har gått ner 8 kg i vikt men är överviktig.

Mina tidigare graviditeter har jag blivit gravid på första försöket eller på andra försöket (har varit gravid 5 ggr) så nu känns det som något är fel.

Jag känner mig så misslyckad när jag inte blir gravid.

Svar på tråden Bli gravid efter missfall