Erna90 skrev 2017-12-29 09:27:49 följande:
Negativt test, igen! 4e försöket efter missfallet. Blir så ofantligt ledsen att jag inte vet var jag ska ta vägen. Vet att det egentligen inte är lång tid. Finns de som försökt läääänge. Men önskan om täta syskon blir ju inte verklighet. Sonen blir 2 i januari. Önskan va att få syskon kring då, vilket kunde ha blivit verklighet om inte det blivit missfall.. Jag tar det hundra ggr hårdare än sambon som har inställningen att det kommer komma bebis. Jag vill antagligen så mkt att det låser sig. Sex känns mer som någon påtvingat nästan snarare än lustfyllt, om ni förstår hur jag menar? Hur ser det ut för er andra? <3
Åh vad tråkigt. Jag förstår precis hur du känner. Har inga barn sen tidigare så kan inte relatera till det där med syskon men jag är precis som du på 4:e försöket efter MF. Jag var naiv och trodde det skulle ta sig direkt.. Har också börjat fundera på att det faktiskt var ett år sedan jag slutade med p-piller. Kunde inte drömma om att vi skulle sitta här ett år senare..
Hos oss har vi faktiskt slutat prata om det. De första två försöken efter MF så var det verkligen påtvingat och hela vårat liv kretsade kring att bli gravid igen. Tillslut så kände vi båda att det liksom inte tjänar nånting till och att vi båda mådde dåligt av det. Så vi bestämde oss för stt fortsätta försöka men lite mer avslappnat. Jag kanske nämner något om att jag har ägglossning och jag tror killen har lite koll också, men mer än så pratar vi inte om det. Har sagt till honom när mensen kommit så har vi varit lite förbannade en stund och sen är det bara gå vidare. Förra månaden missade vi ÄL helt då den kom
mycket tidigare än jag trodde. Och på något sätt kändes det ändå okej. Det är såklart lättare sagt än gjort men jag tror vi mår bättre av att göra såhär och hur mycket man än vänder och vrider så kan man ju tyvärr inte påverka detta :( Använder heller inga hjälpmedel för att hitta ÄL då jag valt att plocka bort allt som kan orsaka mer stress. Så försöker helt enkelt hålla modet uppe och tänka att det kommet när det kommer <3