• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • 33villbligravid

Hej!

Jag har plussat igen och är inne i vecka 7 + 2. Hade missfall i oktober i vecka 11 + 5 så kan verkligen inte andas ut ännu känns det som. Tar en dag i taget och försöker förtränga hela graviditeten så gott det går!

Lycka till alla!

• saijda
    33villbligravid skrev 2018-02-12 14:42:24 följande:

Hej!

Jag har plussat igen och är inne i vecka 7 + 2. Hade missfall i oktober i vecka 11 + 5 så kan verkligen inte andas ut ännu känns det som. Tar en dag i taget och försöker förtränga hela graviditeten så gott det går!

Lycka till alla!

Åh grattis grattis!!!! <3

Jag känner igen mig i det du känner :0

Jag är på BIM+3 (skulle haft mens i fredags?!) men inte vågat testa mig ännu :(
  • MrsMHA

Grattis till de som plussat och jag håller tummarna för att alla här snart har sin bebis <3

Jag är i vecka 6+0 efter ett ma i september som upptäcktes i vecka 12. Konstant orolig och rädd men hoppas så mycket att det ska gå väl den här gången

• Charlieellerså
    Tumvante skrev 2018-02-11 22:25:48 följande:

Grattis! Vad roligt!

Själv ska jag testa tidigt på tisdag. Prickade inte in rätt dag, då mannen var på resa. Men dagen innan så! Har min misstanke att det gått ändå, jag har ju provat förr om man säger så... fick IVIg innan försöket denna gången. Så det är spännande att se om de kan hjälpa oss denna gången i så fall.

Tack. Håller verkligen tummarna för dig nu. Skriv hur det gått.
  • Charlieellerså

Så roligt att flera plussat. Många i samma sits med ma i bagaget. Försöker också tänka på annat för att inte bli helt knäckt om något går snett igen. Dock svårt när illamåendet och tröttheten gör sig påmind hela tiden. Vul i v 7+ 4 så försöker hålla ut till dess.

• 33villbligravid
    Charlieellerså skrev 2018-02-12 20:48:37 följande:

Så roligt att flera plussat. Många i samma sits med ma i bagaget. Försöker också tänka på annat för att inte bli helt knäckt om något går snett igen. Dock svårt när illamåendet och tröttheten gör sig påmind hela tiden. Vul i v 7+ 4 så försöker hålla ut till dess.

Men illamående lär ju vara ett bra tecken! :) Jag hade inte ett MA sist utan MF i vecka 11+5 pga av moderkakan låg dåligt och började blöda och lossnade. Nu vet jag inte om ska gå på tidigt vul eller inte... känns som att man ändå inte kan veta säkert. Sist såg jag fostret i vecka 7, 8, 10 och 11 pga blödningar och varje gång med tydliga hjärtslag och växte som skulle, ändå gick det snett. Huh!
  • Elliot1

Grattis till alla som plussat igen! :) Håller tummarna för att det ska gå hela vägen för er alla!

Själv har jag fortfarande inte fått något plus, men det verkar som att vi varit helt ute och cyklat gällande ägglossningen.. Antingen för sent eller för tidigt. Testat med stickor denna cykel men jag vettefan alltså. Fått svaga streck i typ tre dagar nu och idag var det blankt. Men kroppen säger ägglossning när som helst (eller typ igår/idag). Önskar vi kunde köra på varannan dag metoden men pga våra jobbtider kan vi omöjligt få till det :/

Aja, det är väl bara kämpa vidare :)

• bebismys

Vi blev gravida igen efter ma som upptäcktes i v13/14 i augusti... Nu i v.20..börjar äntligen våga tro att vår bebis kommer <3

Lycka till alla som fortfarande kämpar, ge inte upp! <3

Och grattis och lycka till till er andra som också blivit gravida igen! <3

• saijda

Grattis alla som har plussat! <3

Själv ska jag ta graviditetstest imorgon bitti. Är jätte nervös, sedan missfallet i januari :0

Hoppas på ett pluss och att bebisen stannar<3

• Charlieellerså
    saijda skrev 2018-02-12 23:32:13 följande:

Grattis alla som har plussat! <3

Själv ska jag ta graviditetstest imorgon bitti. Är jätte nervös, sedan missfallet i januari :0

Hoppas på ett pluss och att bebisen stannar<3

Hur gick det för dig i morse?
Svar på tråden Bli gravid efter missfall