• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • saijda
    Charlieellerså skrev 2018-02-13 10:31:38 följande:

Hur gick det för dig i morse?

Inget pluss och ingen mens :( Tog testet imorse.

Vet inte vad som händer i kroppen efter missfallet, men får avvakta och se helt enkelt :0
  • Charlieellerså
    saijda skrev 2018-02-13 13:33:14 följande:

Vet inte vad som händer i kroppen efter missfallet, men får avvakta och se helt enkelt :0

Så trist. Hoppas du får ett plus ändå.
  • Charlieellerså
    saijda skrev 2018-02-13 13:33:14 följande:

• saijda
    Charlieellerså skrev 2018-02-13 13:59:29 följande:

Ja verkligen, tyckte att jag anade något på testet men vet inte om det var huvudet som spelar mig ett spratt :(

Får se om mensen dyker upp :0
  • Tumvante
    saijda skrev 2018-02-13 19:45:08 följande:

www.familjeliv.se/forum/thread/61096194-svagt-plus-eller-spokstreck-traden-for-oss-som-behover-hjalp-att-analysera-svaga-graviditetstester/19728

Om någon orkar gå in och kolla. Som hon hade på sitt test (som jag svarade på) hade jag imorse. Tänkte aldrig själv på att ta bild :(

Vad tror ni? <3

Jag kunde inte hitta bilden. Själv testade jag i morse, helt blankt (ÄL+8/9) men har haft jättemycket Molvärk idag, så tycker det är konstigt om jag inte får plus snart...
  • saijda
    Tumvante skrev 2018-02-13 20:51:42 följande:

Jag kunde inte hitta bilden. Själv testade jag i morse, helt blankt (ÄL+8/9) men har haft jättemycket Molvärk idag, så tycker det är konstigt om jag inte får plus snart...

• Tumvante

[quote=78466869][quote-nick]saijda skrev 2018-02-14 00:00:30 följande:[/quote-nick][/quote]

Det ser lovande ut! Jag själv ser ett supersvagt streck på mina babyplan idag så nu blir det bebisar runt 28 oktober för oss! Ska vi inte satsa på det?

• Erna90

Idag fick jag ett positivt test "Gravid +3".

Fick missfall i mitten av augusti i vecka 10. Nu hoppas vi att detta ska gå vägen och jag hoppas verkligen att ni som väntar på plus får det inom kort. Man (eller jag iaf) blir verkligen galen av längtan efter plus. Upplevde att det dessutom blev värre efter missfallet än vad det var innan.

• saijda
    Tumvante skrev 2018-02-14 06:00:36 följande:

[quote=78466869][quote-nick]saijda skrev 2018-02-14 00:00:30 följande:[/quote-nick]

Det ser lovande ut! Jag själv ser ett supersvagt streck på mina babyplan idag så nu blir det bebisar runt 28 oktober för oss! Ska vi inte satsa på det? [/quote]

Åh ja!!! :D håller tummarna hårt för oss båda<3 jag tänkte testa ett digitalt i dagarna med. Har du funderat på det? :) jag tycker vi satsar på bebisar i oktober!!! <3
Svar på tråden Bli gravid efter missfall