• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • saijda
    Tumvante skrev 2018-02-14 06:00:36 följande:

[quote=78466869][quote-nick]saijda skrev 2018-02-14 00:00:30 följande:[/quote-nick]

Det ser lovande ut! Jag själv ser ett supersvagt streck på mina babyplan idag så nu blir det bebisar runt 28 oktober för oss! Ska vi inte satsa på det? [/quote]

Åh ja!!! :D håller tummarna hårt för oss båda<3 jag tänkte testa ett digitalt i dagarna med. Har du funderat på det? :) jag tycker vi satsar på bebisar i oktober!!! <3
  • bebismys
    Erna90 skrev 2018-02-14 06:36:28 följande:

Idag fick jag ett positivt test "Gravid +3".

Fick missfall i mitten av augusti i vecka 10. Nu hoppas vi att detta ska gå vägen och jag hoppas verkligen att ni som väntar på plus får det inom kort. Man (eller jag iaf) blir verkligen galen av längtan efter plus. Upplevde att det dessutom blev värre efter missfallet än vad det var innan.

Stort grattis!! Så roligt! :)
  • Tumvante
    Erna90 skrev 2018-02-14 06:36:28 följande:

Idag fick jag ett positivt test "Gravid +3".

Fick missfall i mitten av augusti i vecka 10. Nu hoppas vi att detta ska gå vägen och jag hoppas verkligen att ni som väntar på plus får det inom kort. Man (eller jag iaf) blir verkligen galen av längtan efter plus. Upplevde att det dessutom blev värre efter missfallet än vad det var innan.

Grattis!

Och jag vet... nu när man har plusset, så är oron där som ett svart moln...

Men tror det är bäst att försöka tänka positivt.
  • saijda

Grattis till er alla som har plussat <3

Fortfarande ingen mens och har inte vågat testa mig sedan den 13 februari, då jag fick ett väldigt svagt pluss :0 tempen ligger på 36.9 grader (har vanligtvis 36.2-36.4 grader) hade tänkt testa mig imorgon bitti igen, om jag vågar :(

Hur går det för er andra, när har ni BIM och när hade tänkt testa er? :)

• Tumvante
    saijda skrev 2018-02-14 10:35:38 följande:

Det ser lovande ut! Jag själv ser ett supersvagt streck på mina babyplan idag så nu blir det bebisar runt 28 oktober för oss! Ska vi inte satsa på det?

Åh ja!!! :D håller tummarna hårt för oss båda<3 jag tänkte testa ett digitalt i dagarna med. Har du funderat på det? :) jag tycker vi satsar på bebisar i oktober!!! <3[/quote]

Jag har aldrig tagit ett digitalt jag ska få nytt HCG blodprov på måndag.

Här hålls tummarna för oss också <3
  • saijda
    Tumvante skrev 2018-02-17 23:06:01 följande:

Åh ja!!! :D håller tummarna hårt för oss båda<3 jag tänkte testa ett digitalt i dagarna med. Har du funderat på det? :) jag tycker vi satsar på bebisar i oktober!!! <3

Jag har aldrig tagit ett digitalt jag ska få nytt HCG blodprov på måndag.

Här hålls tummarna för oss också <3[/quote]

Desamma, håller hårt för oss!! :D ja jag har till och med beställt det, men det hann inte komma. Men tänkte testa mig imorgon bitti med ett vanligt rfsu test (det röda) om jag vågar :0 är det ett streck så ska jag ta ett digitalt <3

Jag tycker det också, har sån enorm längtan! Och i samband med att vi blev gravida förra gången så började man planera, i och med att vi flyttar till en större lägenhet snart, barnets rum barnvagn osv så har mått väldigt dåligt :(

Första gången jag var gravid (som ung, abort :/) så använde jag mig utav ett digitalt där det står antal veckor och så :)
  • saijda

Ingen mens idag, tempen ligger fortfarande på 36.9 grader och inget pluss :( förstår ingenting! Får ringa till gyn imorgon och prata med dem :0 någon som har varit med om detta?

• Tumvante
    saijda skrev 2018-02-18 12:19:35 följande:

Ingen mens idag, tempen ligger fortfarande på 36.9 grader och inget pluss :( förstår ingenting! Får ringa till gyn imorgon och prata med dem :0 någon som har varit med om detta?

Fick väldigt svagt plus i maj förra året, konstaterat med HCG blodprov också, på bim+4 började jag blöda/fick mens. Biokemisk graviditet som försvann väldigt tidigt. Hoppas att det inte är fallet med dig och att du får ett bra plus nu.
  • saijda
    Tumvante skrev 2018-02-18 12:43:00 följande:

Fick väldigt svagt plus i maj förra året, konstaterat med HCG blodprov också, på bim+4 började jag blöda/fick mens. Biokemisk graviditet som försvann väldigt tidigt. Hoppas att det inte är fallet med dig och att du får ett bra plus nu.

Vad menas med biokemisk graviditet? Har inte hört talas om det innan :0

Jag tänkte avvakta några dagar och se om mensen kommer, annars testa igen :/
  • Tumvante
    saijda skrev 2018-02-18 12:59:09 följande:

Vad menas med biokemisk graviditet? Har inte hört talas om det innan :0

Jag tänkte avvakta några dagar och se om mensen kommer, annars testa igen :/

Det är ett tidigt missfall, som är för liten för att ses med ultraljud, men som ger en stigning i HCG.
  • saijda
    Tumvante skrev 2018-02-18 21:07:48 följande:

Det är ett tidigt missfall, som är för liten för att ses med ultraljud, men som ger en stigning i HCG.

Åh okej, beklagar :( vi får se i veckan vad som händer, ifall det är ett pluss eller om mensen kommer. Annars får jag kontakta gyn :0
  • Erna90
    Tumvante skrev 2018-02-16 21:25:57 följande:

Grattis!

Och jag vet... nu när man har plusset, så är oron där som ett svart moln...

Men tror det är bäst att försöka tänka positivt.

Jag gissar att det är det som faktiskt gäller, att vara så positiv som möjligt. Försöker att inte oroa mig så mycket, går hyfsat ändå. Har på nått sätt en bättre känsla i kroppen denna ggn än den ggn då det slutade med missfall. Svårt att förklara, men hade en konstig känsla förra ggn..
Svar på tråden Bli gravid efter missfall