• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • Elliot1
    Malmeri skrev 2017-09-04 14:41:19 följande:

Det är tuff att vänta in kroppen och samtidigt bli så påmind om sin förlust!

Idag ser jag ett ljus då jag har slutar blöda och har faktiskt beställt ägglossningstest men velar fortfarande om vi ska försöka direkt eller inte.Tänker oxå som du om det bara handlar om att datera ev ny graviditet så borde man ju våga försöka och isåfall be om ett VUL.

Har ni testat negativt på gravtest efter missfallet? Jag var och tog mitt andra blodprov idag och hoppas att gravidhormonerna har sänkt sig.

Lycka till ni alla tappra <3

Jag har testat negativt med vanligt gravtest, gjorde det ganska tidigt efter MF. Tror mina hormonvärden var väldigt låga då jag inte hade haft några graviditetssymptom alls några dagar innan jag faktiskt började blöda.. :)
  • Elliot1
    smulis85 skrev 2017-09-04 15:13:59 följande:

Nä det där med äl-test är ju inte alltid bra är ju olika från person till person. Själv vet jag oftast när jag har äl men blir lugnad av äl-testen så jag slipper överanslysera kroppen vilket jag kan känna är stressande. :)

Ja jag förstår din tanke :) Vi får se här, tar det sig inte på ett par månader så är det ju klart värt att testa!
  • smulis85

Hmm blir så fundersam nu känner molande värk över äggstockarna började igår kväll exakt så som jag brukar ha någon dag innan äl-testen visar positivt. Tog ett äl-test som nästan är lika starkt som kontrollsträcket så nu undrar jag om äl är på g även fast de bara är 7 dagar sedan mitt missfall började eller om äl-testen reagerar på gravidhormonet fastän jag fick negativt på gravtestet redan blödningsdag 2? Vill ju inte missa äl ju ;)

• Malmeri
    smulis85 skrev 2017-09-05 10:26:03 följande:

Hmm blir så fundersam nu känner molande värk över äggstockarna började igår kväll exakt så som jag brukar ha någon dag innan äl-testen visar positivt. Tog ett äl-test som nästan är lika starkt som kontrollsträcket så nu undrar jag om äl är på g även fast de bara är 7 dagar sedan mitt missfall började eller om äl-testen reagerar på gravidhormonet fastän jag fick negativt på gravtestet redan blödningsdag 2? Vill ju inte missa äl ju ;)

Jag känner likadant som dig. Jag väntar på att tester ska komma hem i brevlådan idag så ska jag testa och se, men menar du att gravidhormonen visas även på äl-test?

Jag hade ju mitt missfall i tisdags med mest kraftiga blödningar till tor och nu inga. Men om jag skulle följt min gamla cykel så skulle jag haft ägglossning igår men kroppen kan väl inte redan vara redo?
  • smulis85
    Malmeri skrev 2017-09-05 10:38:36 följande:
    Jag känner likadant som dig. Jag väntar på att tester ska komma hem i brevlådan idag så ska jag testa och se, men menar du att gravidhormonen visas även på äl-test?

Jag hade ju mitt missfall i tisdags med mest kraftiga blödningar till tor och nu inga. Men om jag skulle följt min gamla cykel så skulle jag haft ägglossning igår men kroppen kan väl inte redan vara redo?
    Hört att äl-test kan vara positiva innan bim när man är gravid fastän inte gravtestet ger nått utslag. Tror inte äl testen kan skilja hcg och lh hormonerna åt. Slutade blöda igår och om jag utgår från min vanliga menscykel så ska jag ha äl på fredag tidigast. Men tycker ju det borde skjutas upp lite pga missfallet?

Får väll testa vidare helt enkelt och sexa på om de ger utslag innan.
  • Lycklig88

hej alla.. på fredag har dett gått två veckor sen jag började blöda.. förra veckan var väl värst. Har knappt ätit något sen missfallet och allt jag äter smakar typ mögel.. Är inte sugen på någon mat och får tvinga mig själv att äta för att inte svimma. Hade också tänkt att vi försöker direkt för jag blir verkligen galen snart av att haft en bebis i mars till att man inte vet när man blir gravid. Så jävla orättvist allting. Så som jag mår så vet jag inte om kroppen klarar av en graviditet nu.. eller.. och är verkligen sönder inombords livmodern o allt de. Så det är inte i närheten av läkt, men det kanske går fort.. När jag fick missfallet tänkte jag att jag skulle börja ta de lugnare även om inte kanske det orsakades av stress, men för min egen skull bara ta det lugnare. Nu stressar jag ändå ihjäl mig... allting känns verkligen piss. Min sambo mår bättre och säger att vi visst kommer att få barn, men vem vet om det ens blir så. Har flera i min närhet nu som ska ha barn och har stora magar och allt och en nära vän ska ha tvillingar. Min sambos syster sitt fjärde barn och hans brors fru sitt andra.. 

Väntade i 2 år på att min sambo var redo för barn. Sen gick han äntligen med på det och så får jag missfall i vecka 11 fast fostret hade dött i v .6

Vi hade planera så mycket redan.. känner mig så jävla deppig.. förlåt för mitt inlägg.. inte så peppande för er andra när jag bara skriver tråkigheter.. 

vi får alla följas åt och hoppas innerligt att vi snart får barn och får vara glada och lyckliga. 

• Erna90
    Lycklig88 skrev 2017-09-05 16:30:28 följande:

hej alla.. på fredag har dett gått två veckor sen jag började blöda.. förra veckan var väl värst. Har knappt ätit något sen missfallet och allt jag äter smakar typ mögel.. Är inte sugen på någon mat och får tvinga mig själv att äta för att inte svimma. Hade också tänkt att vi försöker direkt för jag blir verkligen galen snart av att haft en bebis i mars till att man inte vet när man blir gravid. Så jävla orättvist allting. Så som jag mår så vet jag inte om kroppen klarar av en graviditet nu.. eller.. och är verkligen sönder inombords livmodern o allt de. Så det är inte i närheten av läkt, men det kanske går fort.. När jag fick missfallet tänkte jag att jag skulle börja ta de lugnare även om inte kanske det orsakades av stress, men för min egen skull bara ta det lugnare. Nu stressar jag ändå ihjäl mig... allting känns verkligen piss. Min sambo mår bättre och säger att vi visst kommer att få barn, men vem vet om det ens blir så. Har flera i min närhet nu som ska ha barn och har stora magar och allt och en nära vän ska ha tvillingar. Min sambos syster sitt fjärde barn och hans brors fru sitt andra.. 

Väntade i 2 år på att min sambo var redo för barn. Sen gick han äntligen med på det och så får jag missfall i vecka 11 fast fostret hade dött i v .6

Vi hade planera så mycket redan.. känner mig så jävla deppig.. förlåt för mitt inlägg.. inte så peppande för er andra när jag bara skriver tråkigheter.. 

vi får alla följas åt och hoppas innerligt att vi snart får barn och får vara glada och lyckliga. 

Tråkigt att höra, beklagar missfallet!

Tkr absolut det är tillåtet att tycka synd om sig själv och få ventilera med andra som varit med om samma sak är rätt skönt i bearbetningen tycker jag. Man känner sig mindre ensam. Även om man hört talas om vad statistiken säger..

Önskar dig/er all lycka till i resan mot ett nytt plus!
  • evve88
    Erna90 skrev 2017-09-04 19:43:22 följande:

Va på cellprovtagning idag så självklart nojjar man sig om huruvida det kan påverka om man skulle ha lyckats bli gravid nu direkt (hoppas kan man ju iaf!!), men ska inte alls påverka då dem. Barnmorskan där tyckte med jag skulle ta ett gravtest om en vecka eller så om jag inte fått mens än. Jag som hade tänkt vänta.. Blir velig men de vill väll att man ska ha koll på det så snart som möjligt om man är gravid. Jag hade snarare tänkt vänta några veckor och isf hoppas på vul för att fastställa hur långt man skulle va gången (hoppas ju såklart man blir gravid snarast men vet ju att det inte är något att ta för givet...). Men tänker ändå så för att hålla modet uppe

Kunde va jag som Skrev de där om cellprov! Hade förändringar och va inne igår, hade missfall för drygt två vedkor sen och äl i fredags så man har ju en gnutta hopp även om det antagligen är kört denna månaden! Men visst nojjar man för att de påverkar även om dom säger att de inte gör de?? Varför tyckte hon du skulle ta test? Har du testat negativt efter missfall?
  • Malmeri
    Lycklig88 skrev 2017-09-05 16:30:28 följande:

Skickar styrke kramar till dig <3

Det är verkligen jobbigt att gå igenom ett missfall och jag omringas oxå av stora magar i min närhet så man blir ju ständigt påmind!
  • Erna90
    evve88 skrev 2017-09-06 11:49:29 följande:

Kunde va jag som Skrev de där om cellprov! Hade förändringar och va inne igår, hade missfall för drygt två vedkor sen och äl i fredags så man har ju en gnutta hopp även om det antagligen är kört denna månaden! Men visst nojjar man för att de påverkar även om dom säger att de inte gör de?? Varför tyckte hon du skulle ta test? Har du testat negativt efter missfall?

Ja galet vad man funderar! Men inte så konstigt tänker jag!

Tror för att få koll på ev ny graviditet så fort som möjligt och för att det är lättare att veta ungefär hur långt gången man är. Bag hade annars tänkt vänta till 1a november och kolla (min födelsedag) och hoppas på att det tagit sig och kanske få hjälp med vul för att se hur långt det ev gått. Men de vill väl kanske undvika det (nämnde inte min "plan" för henne..). Men gissar att man kanske borde "lyda"?

Jag har inte testat negativt efter missfallet, inte testat alls men var på vul och fick det bekräftat.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall